Discussie nr. 23: Waarom winkels beter zijn

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Discussie nr. 23: Waarom winkels beter zijn

Post by Tamara »

NeeNee wrote:Wat vreemd dat het verschil voor Engelse manga dan zo groot is. :? Zijn die echt zo belachelijk overprijsd hier?

Een keten of grote webshop kan veel groter, en dus goedkoper, inkopen dan eenmanszaken. Het vinden van een goede leverancier is ook niet eenvoudig, omdat het echt allemaal om import gaat. Ik heb weleens van winkeleigenaren gehoord dat ze soms terugvallen op sites zoals Bookdepo.

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: Discussie nr. 23: Waarom winkels beter zijn

Post by Hercule »

Mijn broertje is trouwens op dit moment in Japan. Als je de prijzen van manga daar ziet dan bekruipt me toch het gevoel dat het leren van de Japanse taal geen slechte keuze zou zijn.
100 yen per volume, OOP reeksen zoals bijv de complete gto reeks gesealed voor 30 euro en bergen aan manga die nooit naar de USA zullen komen.
Weet er trouwens iemand een webshop die meer dan 5 % af de prijs van franse manga doet?
Kun je bij de Bookdepo geen franse manga kopen?
Image

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: Discussie nr. 23: Waarom winkels beter zijn

Post by MrXarnus »

Kun je bij de Bookdepo geen franse manga kopen?
Nope, wel duitse. Misschien moet ik volgend jaar eens met duitse manga beginnen...

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: Discussie nr. 23: Waarom winkels beter zijn

Post by MrXarnus »

Niemand weet een website die meer dan 5 % af FR manga doet? Dan zal ik maar zelf eens vertelen waar ik mijn manga koop dan:

Engelse manga:
TBD (zo goed als altijd de .com versie, die is altijd goedkoper.)
Archonia (enkel tijdens sales en wanneer ik naar een con/beurs ga om de verzendkosten te drukken.)
Betty Boop (ik krijg door mijn studentenkaart -10 %, wat het even duur of soms zelfs goedkoper maakt dan Archonia, en het is wel leuk om daar rond te lopen.)

Franse manga:
Amazon FR (bijna altijd)
De Poort (ik betaal wel maximaal 25 cent meer voor de service en gratis stuff dat ik krijg, anders kan ik beter Amazon gebruiken.)
Ik vraag me af of Betty Boop franse manga op bestellingen doet...

Nederlandse manga:
FNAC (voor nieuwe releases.)
Betty Boop (voor oude.)

Mischien dat ik binnekort ook duits zal gaan lezen, kan ik mijn duits ook nog wat opkrikken + er zijn wel enkele leuke titels beschibaar in het duits die niet op andere europese markten te vinden zijn...

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Discussie nr. 23: Waarom winkels beter zijn

Post by Koen »

Probleem is dat vaak enkel Franse webwinkels Franse manga aanbieden, en in Frankrijk mogen ze niet meer dan die 5% korting geven wettelijk gezien. Mijn mangaboer in Jette geeft nog altijd 20% op nieuwigheden maar die hebben geen webwinkel.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 23: Waarom winkels beter zijn

Post by NeeNee »

^^ Bij mij is het zo ongeveer hetzelfde (behalve dan dat ik mijn oude Nl manga ook in De Poort koop). Maar met een klantenkaart krijg je toch sowieso korting bij Betty Boop?
Franse manga:
Amazon FR (bijna altijd)
De Poort (ik betaal wel maximaal 25 cent meer voor de service en gratis stuff dat ik krijg, anders kan ik beter Amazon gebruiken.)
Het zal je misschien verbazen, maar met een 10% klantenkaart ben je bij De Poort vaak goedkoper af. Je moet het reeks voor reeks bekijken, maar de kans is vrij groot dat je bij Amazon die 25 cent meer betaalt. :wink:

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: Discussie nr. 23: Waarom winkels beter zijn

Post by MrXarnus »

Ja, maar je moet eerst een olle kaart hebben, en daarvoor moet je wat extra betalen. Hangt er inderdaad vanaf wat je koopt.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 23: Waarom winkels beter zijn

Post by NeeNee »

MrXarnus wrote:Ja, maar je moet eerst een olle kaart hebben, en daarvoor moet je wat extra betalen. Hangt er inderdaad vanaf wat je koopt.
Als je een beetje vaak manga koopt geraak je toch gemakkelijk aan 11 beurten. :)

Om maar een voorbeeld te geven: Bloody Monday kost op Amazon €6,60. In De Poort is dit €7,20; dat lijkt veel meer, maar als je de 10% klantenkorting aftrekt is het maar €6,48. Dus je betaalt nog 10 cent minder plus de service en gratis stuff. :wink:

Post Reply