Discussie nr. 23: Waarom winkels beter zijn

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 23: Waarom winkels beter zijn

Post by NeeNee »

Ja, verkopers die je bij naam kennen is ook altijd leuk. :)

En die verzendkosten + levering zijn de reden dat ik zelden bij Archonia bestel. Frans en Nederlands koop ik eigenlijk vrijwel altijd in een winkel, alleen het aanbod aan Engelstalige is mij wat te klein.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Discussie nr. 23: Waarom winkels beter zijn

Post by Koen »

NeeNee wrote:Ik ben verbaasd dat je ze online niet goedkoper kunt vinden, Koen. Blijkbaar is het aanbod in het Frans dan toch minder.
Je hebt legio Franse websites die manga verkopen maar uiteraard allemaal in Frankrijk. De portkosten naar België zijn dan vaak erg hoog en bovendien mogen ze in Frankrijk slechts 5% korting geven, in België 20%. Dus zelfs als de verkoopprijs wat hoger ligt dan de Franse in Belgische winkels, dan nog doe je winst als je een winkel hebt die de volle 20% korting geeft.
motivatiedip. help!

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Discussie nr. 23: Waarom winkels beter zijn

Post by Bart »

NeeNee wrote:Ja, verkopers die je bij naam kennen is ook altijd leuk. :)
Alleen kennen ze je soms bij de verkeerde naam en om dat er dan uit te krijgen... >.<

'Ben'
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Discussie nr. 23: Waarom winkels beter zijn

Post by Brook500 »

Koen wrote:De webwinkel die goedkoper is dan m’n mangaboer moet ik nog altijd vinden dus ja… Archonia geeft 10% zeker? Mijn winkel 20% en dat geeft toch best wel een serieus voordeel op wat ik maandelijks koop.
Interessant Koen. Wat is de naam van die winkel? Misschien ga ik er ook eens langs dan.
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Discussie nr. 23: Waarom winkels beter zijn

Post by Koen »

motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Discussie nr. 23: Waarom winkels beter zijn

Post by Brook500 »

Dank je, Koen. Het lijkt een hele grote winkel. Hebben ze ook speciale aanbiedingen buiten die 20%?
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 23: Waarom winkels beter zijn

Post by NeeNee »

Heh, we hadden het er op de meeting al over dat Koens winkel misschien een goed idee zou zijn voor een volgende uitstap. :mrgreen:

Ik wil hem ook wel eens zien.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Discussie nr. 23: Waarom winkels beter zijn

Post by Berserker500 »

Mijn Franse manga's die ik in BEO bestel worden besteld bij een grote stripwinkel in Brussel.
Misschien is het wel de winkel van Koen. :D

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Discussie nr. 23: Waarom winkels beter zijn

Post by Wimpuls »

Vanbinnen misschien, maar je zou er zo voorbij wandelen. Ben er tot mijn grote schande nog niet binnen geweest.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Discussie nr. 23: Waarom winkels beter zijn

Post by Koen »

Mijn winkeltje is een klein winkeltje hoor, en echt veel interessante stock denk ik niet dat ze hebben, allez, geen idee, aangezien ik al sinds jaar en dag alles bestel ;) Ik ga daar al bijna 15 jaar ondertussen, denk ik...

Die Brusselse verdeler was vroeger Multi BD, dacht ik. Maar das al van de vorige eeuw, die informatie, dus ws achterhaald...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Discussie nr. 23: Waarom winkels beter zijn

Post by Koen »

Wimpuls wrote:je zou er zo voorbij wandelen
Jup, zeker omdat je met je hoofd best naar de grond gericht gaat aangezien het er vol hondenstront ligt in die straat!
motivatiedip. help!

User avatar
lloerdy
Posts: 113
Joined: Fri Oct 10, 2008 20:21
Location: Welle

Re: Discussie nr. 23: Waarom winkels beter zijn

Post by lloerdy »

De prijs is voor mij doorslaggevend. NL of FR manga koop ik altijd in mijn winkel (NL in Aalst, Hermelijn en FR in Super Dragon Toys Brussel), maar EN manga zouden dubbel zoveel kosten. Dat verschil is gewoon te groot. Ik geef maandelijks zo'n 100 euro uit aan engelstalige manga en het verschil gaat echt om 7-8 manga (anime/stripwinkel) of 14-15 manga (webwinkel). Hetzelfde geldt trouwens voor Comics.

Ik kan me geen enkel ander product voorstellen waar het verschil zo enorm groot is.

Hermelijn in Aalst is wel een supertoffe winkel en ik kan hem iedereen aanraden voor strips en NL Manga.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 23: Waarom winkels beter zijn

Post by NeeNee »

Koen wrote:Mijn winkeltje is een klein winkeltje hoor, en echt veel interessante stock denk ik niet dat ze hebben, allez, geen idee, aangezien ik al sinds jaar en dag alles bestel ;) Ik ga daar al bijna 15 jaar ondertussen, denk ik...
Die gaan dus gewoon failliet als jij stopt met manga lezen.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1441
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Discussie nr. 23: Waarom winkels beter zijn

Post by Ash Ketchum »

Ik koop zelf eigenlijk zo goed als alleen maar via het internet, vanwege eerder genoemde redenen als prijs en de doorzichtigheid van het aanbod. Het scheelt gewoon de moeite om naar een brick and mortar winkel te gaan in de hoop dat ze X of Y hebben, als ik gewoon kan zien dat webwinkel Z ze wel gewoon op voorraad heeft voor minder dan de brick and mortar. Ook is vaak het aanbod groter bij een webwinkel en vind je makkelijker de iets minder populaire series.

Daarbij vind ik browsen en bladeren in boeken in boekhandels/stripwinkels hier sowieso niet echt lekker. De meeste winkels zijn niet ingericht om dat te kunnen, noch is dat de bedoeling.

De enige winkel dat echt op mijn wensen aansluit, is eigenlijk de Book-Off, denk ik. Het is prachtig gebouwd om staand te lezen, er is een bizar groot aanbod van werkelijk alles en mocht je een gunstig gelegen Book-Off hebben gevonden, dan kan je bijna elke dag ernaar toe gaan en alsnog nieuwe dingen vinden. Toen ik in Ekoda, Tokyo woonde, ging ik om de twee dagen (of soms twee keer per dag...) naar een niet bijzonder grote Book-Off en ik vond telkens weer nieuw, interessant spul.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 23: Waarom winkels beter zijn

Post by NeeNee »

Ash Ketchum wrote:Ik koop zelf eigenlijk zo goed als alleen maar via het internet, vanwege eerder genoemde redenen als prijs en de doorzichtigheid van het aanbod. Het scheelt gewoon de moeite om naar een brick and mortar winkel te gaan in de hoop dat ze X of Y hebben, als ik gewoon kan zien dat webwinkel Z ze wel gewoon op voorraad heeft voor minder dan de brick and mortar. Ook is vaak het aanbod groter bij een webwinkel en vind je makkelijker de iets minder populaire series.
Goh, dat hangt van de bereikbaarheid af natuurlijk. Voor mij is het stukken gemakkelijker om op weg naar huis even langs de winkel te gaan om dat laatste nieuwe deel mee te pakken dan om het te bestellen en laten leveren via Archonia.

Om zeldzame series te zoeken is het natuurlijk wel een groot voordeel. Hoewel, in sommige winkels kun je dan weer onverwachte pareltjes tegenkomen die je bij een online shop niet hebt, of niet opmerkt.

Post Reply