Nodame Cantabile continued

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
User avatar
lloerdy
Posts: 113
Joined: Fri Oct 10, 2008 20:21
Location: Welle

Nodame Cantabile continued

Post by lloerdy »

Op vraag van Neenee, geknipt uit de Favoriete Shoujo/Josei (Nederlands) -thread :P
pietel wrote:De LA van Nodame is best wel charmant. De randpersonages komen wat minder aan bod en dat vind ik een beetje spijtig. En de rol van Stresemann is ronduit onozel (een japanner die met een pruik en een soort vreemd accent ineens een buitenlander speelt). Maar over het algemeen is het zeker een aanrader. Ik hou zelf iets meer van de anime.
Het was inderdaad raar dat ze daar een japanner voor uitgekozen hebben, maar ik vond wel dat die z'n rol magistraal speelde :P
Het is wel opvallend dat ze voor Vieira dan weer wel een buitenlander gevraagd hebben en dan nog'ns een echte, vrij beroemde, maestro.
Dauwdrupje wrote::D Ik vind Stresemann zowiezo een top-personage, dus ik ben wel benieuwd om hem eens in de LA bezig te zien. Hoe ver gaat het verhaal daar eigenlijk in? Ik bedoel, het zal wel niet het hele verhaal vanuit de anime/manga volgen, neem ik aan...?
Volgens wikipedia de eerste 9 volumes. Maar er zijn dan nog 'ns drie films die daar op volgen.

User avatar
Dauwdrupje
Posts: 98
Joined: Thu Oct 07, 2010 15:38
Location: Dendermonde,België
Contact:

Re: Nodame Cantabile continued

Post by Dauwdrupje »

lloerdy wrote:
Dauwdrupje wrote::D Ik vind Stresemann zowiezo een top-personage, dus ik ben wel benieuwd om hem eens in de LA bezig te zien. Hoe ver gaat het verhaal daar eigenlijk in? Ik bedoel, het zal wel niet het hele verhaal vanuit de anime/manga volgen, neem ik aan...?
Volgens wikipedia de eerste 9 volumes. Maar er zijn dan nog 'ns drie films die daar op volgen.
Achzo, dat wist ik dus niet. ^^ Ik word er steeds nieuwsgieriger naar. De anime was alvast één van mijn favorieten, door de combinatie van het realistische verhaal, de vele nieuwe (informatie over) muziek (waardoor ik nu bijvoorbeeld gek ben van pianoconcerto no. 2 van Ravel), de vele interessante karakters,... en Chiaki en Nodame zijn gewoon een geweldig koppel/team.

User avatar
lloerdy
Posts: 113
Joined: Fri Oct 10, 2008 20:21
Location: Welle

Re: Nodame Cantabile continued

Post by lloerdy »

Ik ben echt gaan houden van Rachmaninoff's piano concerto n°2. Daar krijg ik nog altijd kippenvel van :-)

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Nodame Cantabile continued

Post by pietel »

oh goed! een apart topic! één van mijn allergrootste favorieten!
zowel de manga, anime en j-drama zijn heel leuk.
ik weet nog dat ik deze serie een hele tijd heb uitgesteld om te kijken omdat het mij een beetje een saai thema leek,
maar helemaal niet dus, vanaf het begin tot het einde was ik hopeloos fan.
De eerste Parijs-hoofdstukken zijn een beetje minder in de anime, maar voor de rest is alles even goed.

Ik ben bijvoorbeeld ook grote fan van de manier waarop relaties worden weergegeven. bijvoorbeeld hoe Mine aan zijn lief geraakt, is één van mijn favoriete momenten
spoiler:
Kiyora die smorgens uit het huis van Mine stormt was echt zo'n cool moment waarmee die hele relatie werd bevestigd zonder overmatig gezwets.
Image

User avatar
lloerdy
Posts: 113
Joined: Fri Oct 10, 2008 20:21
Location: Welle

Re: Nodame Cantabile continued

Post by lloerdy »

pietel wrote:Ik ben bijvoorbeeld ook grote fan van de manier waarop relaties worden weergegeven.
²

Wat mij in veel manga stoort is hoe onrealistisch relaties worden voorgesteld, hoe overdreven geromantiseerd het allemaal wordt en hoe super-gedramatiseerd de problemen vaak zijn. In sommige gevallen kan ik er nog van genieten (Kare Kano), maar het doet mij veel meer wanneer een reeks, zoals in Nodame Cantabile, de clichés wat doorbreekt.
Als er zich om de viertal manga een liefdevol moment voordoet is dat veel krachtiger dan wanneer je om de tien pagina's moet lezen over hoeveel die persoon toch wel van die andere persoon houdt. Gets old really fast :P

User avatar
Dauwdrupje
Posts: 98
Joined: Thu Oct 07, 2010 15:38
Location: Dendermonde,België
Contact:

Re: Nodame Cantabile continued

Post by Dauwdrupje »

Helemaal akkoord met alles wat er al gezegd is- goh, wat saai ben ik toch. :D Maar, over Rachmaninoff... daar was ik zowiezo al fan van. Mijn favoriet stuk van hem is 'Pâques' (suite 1 opus 5)... echt koude rillingen enzo. <3 Maar ik ben verschillende componisten toch veel meer beginnen waarderen door Nodame.
En ik hou ook van de manier hoe relaties worden weergegeven -ook dat met Mine enzo. En zeker hoe de relatie van Chiaki en Nodame evolueert. Dat is gewoonweg prachtig.

Ik ben nog steeds van plan om het moment waarop Nodame Chiaki ten huwelijk vroeg, met dat laken over haar hoofd en die kwade blik van haar, te tekenen.

Post Reply