WoW: Death Knight Guest review.

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

WoW: Death Knight Guest review.

Post by Weertangel »

World of Warcraft: Death Knight (DK)
is het eerste deel van Blizzards Class-based manga, aparte losse verhalen die allemaal rond iemand van een bepaalde WoW class draaien.

WoW: DK Vertelt het verhaal van Thassarian, een van de losgebroken Death Knights die ooit de Lich King dienden, en een belangrijk ingame character die vele zullen kennen, en deze Manga vertelt hoe het allemaal zover is gekomen.

Het begint met hoe Thassarian samen met zijn moeder Vivian en zijn zus Leryssa lekker op een boerderij woont en hoe hij bij de lokale militia traint als soldaat maar toch niet gepromoveerd wordt omdat hem vertelt wordt dat hij een volger is, geen leider, een belangrijk punt in het verhaal.
Als hij echter wordt opgeroepen om samen met Prins Arthas naar Northrend te reizen om de Dreadlord Mal'ganis af te maken komt er een einde aan zijn gezellige leven en na afscheid te hebben genomen van familie begint zijn lange, koude reis.

Eenmaal aangekomen komen ze nog wat dwergen tegen met wie ze samen de Scourge te lijf gaan, maar als echter Arthas er stiekem voor zorgt dat de schepen afbranden en onder de invloed komt van het vervloekte zwaard Frostmourne en daarna de mannen in de steek laat, besluit thassarian na een tijdje om Arthas te gaan zoeken aangezien het er niet beter op wordt, als hij echter gedood wordt door Falric, een van Arthas zijn loyaalste capiteinen, en verandert wordt in een death knight, zien we hoe hij Arthas vergezelt terug naar huis, waar die zijn vader de Koning doodt en hij Thassarian beveelt zijn eigen moeder Vivian te doden (die daar toevallig ook is) om zijn trouw te bewijzen.

Verder zien we hoe Thassarian de Bloed elf Koltira na een paar gevechten doodt en tot DK maakt tot de grote ommekeer, als hij samen met Koltira en Highlord Darion Morgraine bevrijdt wordt van de Lich Kings greep, en hij samen met alle andere bevrijde DK's de Knights Of the Ebon Blade vormt met als doel de Lich King terug te betalen voor alles dat ie ze aangedaan heeft.

Iets wat niet makkelijk gedaan is...
Na een boodschap gebracht te hebben naar de koning van Stormwind dat hij en alle anderen weer voor de Alliance vechten probeert hij weer zijn leven(of hoe je het ook wilt noemen) op te pakken, maar het wantrouwen en angst dat hij overal krijgt maken dingen niet makkelijker erop dus besluit hij met de rest van de Alliance troepen weer naar Northrend te gaan en weer te dienen zoals ie altijd gedaan heeft.

Als hij echter erachter komt dat Leryssa weet dat ie nog in leven is :halfrobot: en hem is komen zoeken,wordt het allemaal zeer spannend! zeker als ze onder invloed van een dienaar van de Lich king is gekomen en hij er alles aan moet doen om haar te redden.

Mijn Mening over het boek.
WoW: DK is een goede amerikaanse aktie manga geworden, met een intersante blik op de Death Knights en op Thassarian.
Het is vooral leuk om de Death Knight intro quests en verhaallijn eens vanuit iemand anders zijn perspectief te zien, en om te zien hoe Thassarian het ervan af zou brengen als je hem ingame niet zou helpen.
Alleen de Tekenstijl laat af en toe nog wel eens een steekje vallen, maar ziet er voor de rest wel goed uit, al lijken de gezichten soms wat veel op elkaar.
de Cover van het boek kan wel een pluimje verdienen, het ziet er echt uit alsof je duister en gevaarlijke manga in handen hebt :)

Het is een absolute aanrader voor alle Warcraft fans en voor niet fans een goed lekker verhaal met veel aktie!

uitgever : Tokyopop.
http://www.Tokyopop.com

Voor meer info over Death knights, check deze link: http://www.wowwiki.com/Death_knight

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: WoW: Death Knight Guest review.

Post by NeeNee »

Aangezien je expliciet om commentaren gevraagd hebt, wil ik er wel eentje schrijven. Maar onthoud, ook als mensen niet reageren is daar meestal een reden voor.

Tip 1. Zinnen als dit:
Eenmaal aangekomen komen ze nog wat dwergen tegen met wie ze samen de Scourge te lijf gaan, maar als echter Arthas er stiekem voor zorgt dat de schepen afbranden en onder de invloed komt van het vervloekte zwaard Frostmourne en daarna de mannen in de steek laat, besluit thassarian na een tijdje om Arthas te gaan zoeken aangezien het er niet beter op wordt, als hij echter gedood wordt door Falric, een van Arthas zijn loyaalste capiteinen, en verandert wordt in een death knight, zien we hoe hij Arthas vergezelt terug naar huis, waar die zijn vader de Koning doodt en hij Thassarian beveelt zijn eigen moeder Vivian te doden (die daar toevallig ook is) om zijn trouw te bewijzen.
moet je vermijden. Het is niet leesbaar.

Tip 2. Als je mensen geïnteresseerd wilt krijgen in een manga, schrijf iets over de grote thema's en een beknopte (!) inleiding tot het verhaal. Geef niet gewoon een opsommerige samenvatting van de plot, want ten eerste hoeven we hem dan niet eens meer te lezen (aangezien je alles al verteld hebt) en ten tweede is het bijzonder droog en saai om te lezen.

Tip 3. Als je een review schrijft over iets dat deel is van een groter universum, geef eerst wat uitleg over de wereld en de omstandigheden waarin het verhaal zich afspeelt, en doe het op zo'n manier dat je geen WoW woordenboek nodig hebt om het te snappen. Het was vanaf het begin al duidelijk dat deze review niet voor leken bedoeld was (Blizzards Class? Death Knights? Lich King? Wtf?), en tegen de vierde zin ben ik gewoon gestopt met lezen omdat het allemaal Chinees was voor mij. Dit is een in-universum review en op zich is daar niets mis mee, maar dan moet je er wel rekening mee houden dat alleen fans van WoW het zullen lezen, en daarvan zijn er niet zoveel op dit forum.

Ik hoop dat dat de oorverdovende stilte verklaart...

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: WoW: Death Knight Guest review.

Post by Wimpuls »

Een goeie verklaring (kwestie van Neenee niet als enige boeman (of -vrouw) te laten). De afkorting WoW staat voor mij nog atlijd voor Waardig Ouder Worden, dus als je er een afgeleid product van bespreekt, let dan op dat veel mensen compleet uit de lucht vallen. Anders spreek je alleen voor een niche.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: WoW: Death Knight Guest review.

Post by Weertangel »

Dank je voor deze tips, maar ik had ook niet voor niets een link naar wowwiki.com erbij gezet voor exstra info, en het Warcraft universum is zo groot dat het me zo handiger leek, anders was ik meer aan het uitleggen daarover dan over het boek.
Dat was trouwens ook de reden dat mijn uitleg over het boek zo uitgebreid is, en ik heb een paar dingen overgeslagen dus er zit nog genoeg spanning in.

Trouwens NeeNee, was jij niet degene die in mijn eerste review zei dat je meteen het hele verhaal wou weten?

En Wimpuls, ik heb nooit geweten dat WoW voor Waardig Ouder Worden stond :? en trouwens, je hoeft tegenwoordig maar de afkorting in google te typen en 10 vd 10 keer krijg je links die naar sites die over het spel gaan leiden, dus ik denk dat je alleen bent wat die afkorting betreft.

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: WoW: Death Knight Guest review.

Post by Wimpuls »

't was ironisch bedoeld... Uw review is wellicht zeer interessant voor wow-spelers en lezers van de boeken, maar 't is moeilijk om als buitenstaander (zelfs met die link) te kunnen volgen. Zoiets wou ik ongeveer zeggen.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: WoW: Death Knight Guest review.

Post by NeeNee »

Ik volg even je link:
Blizzard's original death knight concept was that of an undead spellcaster unit which made its initial appearance in Warcraft II: Tides of Darkness.[1] This death knight could be more accurately described as a horseback-mounted lich rather than the traditional undead warrior. Years later, Blizzard introduced a new death knight hero unit in Warcraft III: Reign of Chaos, and this second rendition was revised to reflect the general characteristics of the more traditional death knight design.[2] To understand the key differences between these two different generations of death knight, see the "Lore" section located further down this page. The death knight was later adapted as a prestige class within the Warcraft RPG and they were former paladin warriors.A&HC 24 It is the Warcraft III version of the death knight that became the first hero class in World of Warcraft and was introduced in the World of Warcraft: Wrath of the Lich King expansion.
Blizzard's? Undead spellcaster unit? Horseback-mounted lich? Traditional undead warrior?

En je verwacht dat ik het nu beter snap? Dit is gewoon meer van hetzelfde Chinees. En ja, ik weet dat er nog meer links in de tekst staan, maar als je van mensen verwacht dat ze eerst een volledige website gaan doorspitten om jouw reviews te kunnen volgen ben je niet goed bezig.

Wellicht is WoW voor jou zo vertrouwd dat je het als iets vanzelfsprekend ziet, maar ook dit is een in-universe article, een uitleg die alleen ergens op slaat als je al in het universum zit. Voor ieder ander is het gewoon onbegrijpelijk gebrabbel.

Dit hier is een voorbeeld van een out-of-universe article, eentje dat geen voorafgaande kennis vereist. Het natuurlijk niet de bedoeling dat je een dergelijke uitleg gaat schrijven, maar het geeft een beeld.
http://nl.wikipedia.org/wiki/World_of_Warcraft

En dit is een in-universe article van een andere serie, om je een idee te geven hoe het voelt om zoiets te lezen als je de serie niet kent.
http://dragonball.wikia.com/wiki/Super_Saiyan_4

Nogmaals, het schrijven van een in-universe review is niet perse verkeerd. Je moet er alleen rekening mee houden dat alleen fans van de reeks het zullen lezen en dat het voor de rest van de wereldbevolking volstrekt niet interessant is.

En ik herinner me niet dat ik ooit gezegd heb dat ik meteen het hele verhaal wou weten. Kun je mij de post tonen waarin ik dat zei?

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: WoW: Death Knight Guest review.

Post by Weertangel »

NeeNee wrote:Wellicht is WoW voor jou zo vertrouwd dat je het als iets vanzelfsprekend ziet, maar ook dit is een in-universe article, een uitleg die alleen ergens op slaat als je al in het universum zit. Voor ieder ander is het gewoon onbegrijpelijk gebrabbel.

Dit hier is een voorbeeld van een out-of-universe article, eentje dat geen voorafgaande kennis vereist. Het natuurlijk niet de bedoeling dat je een dergelijke uitleg gaat schrijven, maar het geeft een beeld.
http://nl.wikipedia.org/wiki/World_of_Warcraft

Nogmaals, het schrijven van een in-universe review is niet perse verkeerd. Je moet er alleen rekening mee houden dat alleen fans van de reeks het zullen lezen en dat het voor de rest van de wereldbevolking volstrekt niet interessant is.

En ik herinner me niet dat ik ooit gezegd heb dat ik meteen het hele verhaal wou weten. Kun je mij de post tonen waarin ik dat zei?
Ok, ten eerste, misschien is WoW waar jij woont totaal onbekend(die indruk krijg ik van je) maar hier in Nederland vind je in de gemiddelde speelgoedwinkel/gamestore toch best wel veel spul erover(Media Markt helemaal) en dankzij de televisie spots die je heel soms ziet is het niet een compleet onbekend iets, je ziet er soms zelfs krantenartikels over(zelden positief, maar toch) en als de nieuwe uitbreiding in december uitkomt zal je waarschijnlijk er ook iets op het avond-nieuws van zien.
Dus ik alleen weten wat het is? nope.

Ten 2de, heb inderdaad een beetje teveel over het verhaal geschreven, maar dacht dat dit voor mensen die niet bekend waren met WoW misschien beter was. dat werkte dus niet :( en ik wist zo even niet waar ik kon beginnen.
Trouwens, als mensen niet iets over WoW willen lezen dan moet ze deze review gewoon niet checken, ik heb notabene bovenaan mijn review gezet waar het over gaat, dit:
Weertangel wrote:World of Warcraft: Death Knight (DK)
is het eerste deel van Blizzards Class-based manga, aparte losse verhalen die allemaal rond iemand van een bepaalde WoW class draaien.
dus als dat niet duidelijk is dan weet ik het ook niet meer..

En over dat laatse commentaar, dat was mijn fout, was in de war met een reactie in de eerste review van mij waar je reactie gaf met een quote, en met een commentaar van Koen, dus mijn excuses.

Echter, wat mij wel opviel na een paar dingen opnieuw te hebben gelezen is dat jij heel precieze uitleg wilt als er een nieuw woord is,het viel namelijk erg op met die link naar die NL wiki waar letterlijk elk woord wordt uitgelegt.

De link naar die site heb ik ook gedaan omdat Death Knights nu eenmaal een hele rijke achtergrond hebben, misschien had ik wat preciezer moeten zijn,(link naar de huidige Death knights of zo) maar ik hou wel van lore, en dacht dat het ook leuk zou zijn voor anderen.

en de laatse tijd heb ik moeite om soms de balans goed te krijgen in een review, want ik wil niet dat het een simpele mini-review is, maar hij moet niet (zoals deze) te uitgebreid worden.

Maar Misschien wil jij eens een review doen? ben eigenlijk wel eens benieuwd hoe jij het zou doen :)

PS: deze review was nooit bedoelt als in-universe review, gewoon een review over een manga, niet de complete setting.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: WoW: Death Knight Guest review.

Post by Koen »

Weerty, ik heb nog niet de tijd gehad je review te lezen, ik probeer later tijd te vinden en dan zal ik indien nodig ook proberen uit te leggen waar ik bepaalde zaken zou doen (en hoe ;))

WoW is toch World of Warcraft he? Want voor mij leek dat alvast duidelijk maar nu begin ik te twijfelen omdat iedereen lijkt te twijfelen :lol: (wat niet wil zeggen dat je afkortingen zomaar mag gebruiken, traditioneel zet je de eerste keer de naam volledig en tussen haakjes de afkorting die je nadien eventueel wilt gaan gebruiken)
motivatiedip. help!

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: WoW: Death Knight Guest review.

Post by Weertangel »

Koen wrote:Weerty, ik heb nog niet de tijd gehad je review te lezen, ik probeer later tijd te vinden en dan zal ik indien nodig ook proberen uit te leggen waar ik bepaalde zaken zou doen (en hoe ;))

WoW is toch World of Warcraft he? Want voor mij leek dat alvast duidelijk maar nu begin ik te twijfelen omdat iedereen lijkt te twijfelen :lol: (wat niet wil zeggen dat je afkortingen zomaar mag gebruiken, traditioneel zet je de eerste keer de naam volledig en tussen haakjes de afkorting die je nadien eventueel wilt gaan gebruiken)
Ja, ik heb dat ook gedaan met Death knight(DK) aan het begin van de review, en had gehoopt dat de titel van de review op zijn minst intresse zou wekken(Death Knight is niet een woord dat je elke dag leest ;)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: WoW: Death Knight Guest review.

Post by NeeNee »

Weertangel wrote: Ok, ten eerste, misschien is WoW waar jij woont totaal onbekend(die indruk krijg ik van je) maar hier in Nederland vind je in de gemiddelde speelgoedwinkel/gamestore toch best wel veel spul erover(Media Markt helemaal) en dankzij de televisie spots die je heel soms ziet is het niet een compleet onbekend iets, je ziet er soms zelfs krantenartikels over(zelden positief, maar toch) en als de nieuwe uitbreiding in december uitkomt zal je waarschijnlijk er ook iets op het avond-nieuws van zien.
Dus ik alleen weten wat het is? nope.
Wie zei iets over jij alleen? Ik zeg dat het voor mij, als persoon, onbekend is. Er zijn ongetwijfeld genoeg mensen die er wel veel van weten, maar als die niet hier op het forum zitten heb je daar weinig aan.

En het is niet omdat er reclame van op tv is dat mensen ook weten waar het over gaat. Voor mij zijn die spotjes net zo goed Chinees, en ik heb nog nooit de behoefte gevoeld om me erin te verdiepen.

Trouwens, als mensen niet iets over WoW willen lezen dan moet ze deze review gewoon niet checken, ik heb notabene bovenaan mijn review gezet waar het over gaat, dit:
Weertangel wrote:World of Warcraft: Death Knight (DK)
is het eerste deel van Blizzards Class-based manga, aparte losse verhalen die allemaal rond iemand van een bepaalde WoW class draaien.
dus als dat niet duidelijk is dan weet ik het ook niet meer..
Het is duidelijk. En het is de reden dat je geen reacties krijgt. Dat is nu net wat ik al de hele tijd probeer uit te leggen, je schijft voor een kleine doelgroep (WoW fans) die hier op Mangaheuvel amper aanwezig is, en daarom zijn de meeste mensen hier niet geïnteresseerd in je review(s).

Echter, wat mij wel opviel na een paar dingen opnieuw te hebben gelezen is dat jij heel precieze uitleg wilt als er een nieuw woord is,het viel namelijk erg op met die link naar die NL wiki waar letterlijk elk woord wordt uitgelegt.
Eigenlijk wil ik gewoon dat je zo weinig mogelijk rare woorden gebruikt. Maar ja, als je een nieuwe term introduceert moet je ze uitleggen (als je wilt dat een leek het kan snappen). Dat lijkt me logisch.

De link naar die site heb ik ook gedaan omdat Death Knights nu eenmaal een hele rijke achtergrond hebben, misschien had ik wat preciezer moeten zijn,(link naar de huidige Death knights of zo) maar ik hou wel van lore, en dacht dat het ook leuk zou zijn voor anderen.
Dat is het probleem niet. Begrijp je wat ik bedoel met "in-universe article"?
PS: deze review was nooit bedoelt als in-universe review, gewoon een review over een manga, niet de complete setting.
Niet dus. Ik leg het nog eens uit: een in-universe article is een artikel dat je alleen kunt lezen als je min of meer bekend bent met het universum (= de imaginaire wereld) waarin het verhaal zich afspeelt. Voor iemand die voor het eerst met de serie geconfronteerd wordt betekent zo'n artikel niets, want hij mist de achtergrondkennis die nodig is om het te snappen.

Het gaat er dus niet om dat je het hele universum uitlegt (dat heeft er niets mee te maken), maar wel dat een bepaalde voorkennis vereist is. Je moet al het een en ander van WoW afweten om echt te snappen waar jouw review over gaat, dat maakt het een in-universe review.

(Ik heb je een voorbeeld gegeven, toch? Hoeveel begrijp je van dat DB artikel als je het zo leest?)

En nogmaals, dat is niet noodzakelijk iets slechts. In-universe reviews zijn interessant voor de fans. Maar het is wel iets dat ervoor zorgt dat je op je reviews hier nooit erg veel reacties zult krijgen.

Maar Misschien wil jij eens een review doen? ben eigenlijk wel eens benieuwd hoe jij het zou doen :)
Dat ben ik van plan (ik heb al een paar ideeën), maar het zal voor volgend jaar zijn. Ik moet nu eerst mijn thesis afwerken.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: WoW: Death Knight Guest review.

Post by Weertangel »

Ik snap wat je bedoelde met in-universe, en het is iets waar ik me de volgende keer toch rekening mee moet houden, maar dat was niet mijn plan met deze review, wou het intersant maken voor fans en niet-fans.
Maar misschien de volgende keer een boek pakken die wat instapvriendelijker is om dat te bereiken.

En ik begreep die DB link redelijk goed, heb net zoals de rest de serie wel eens gezien, en ik pas mij snel aan, heb een grote fantasie wat helpt om me aan te passen aan nieuwe settings of om te bedenken wat iets ongeveer is, dat zoek ik niet op.

Edit: En ik kan niet wachten tot je aan je reviews begint :) maar ik heb geduld.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: WoW: Death Knight Guest review.

Post by Koen »

Weerty,

Ik overloop je recensie en verduidelijk hoe IK het zou aanpakken. Niet hoe het perfect is, maar dus gewoon hoe ik het zou schematiseren…

Ik zou in een eerste inleidende paragraaf alvast een woordje uitleg geven over WoW. Dat het een computerspel is, wat voor computerspel… Kleine introductie van enkele lijnen, zinnen…

In een tweede paragraaf zou ik dan vermelden dat de personages in het spel worden onderverdeeld in klassen en dat deze reeks per manga telkens één klasse belicht (als dat zo is, ik leid dat af uit jouw review).

Dan vertel je logischerwijs iets over het verhaal. Zo zou ik het ook doen. Om nu heel erg op microniveau te gaan; deze zin “maar toch niet gepromoveerd wordt omdat hem vertelt wordt dat hij een volger is, geen leider, een belangrijk punt in het verhaal.” is niet nodig. Belangrijk voor het verhaal, maar helemaal niet voor je recensie. Toch niet zo uitgesponnen. De rest van die paragraaf is eigenlijk prima, niks op aan te merken, buiten die zin die ik dus onnodig vind.

De vier volgende paragrafen gaan echter veel te gedetailleerd in op het verhaal. Dat is niet nodig in de doorsnee recensie waarin je de manga voorstelt. Eigenlijk beschrijf jij hier wat je ziet op papier in tekstvorm. Dat ontdekt de lezer liever zelf als hij door je recensie aangespoord wordt om de manga te gaan lezen.

Dat wil niet zeggen dat je buiten die eerste – goede – paragraaf niets extra’s over het verhaal mag vertellen. Maar dan algemene lijnen… en uiteraard niks over de afloop of zo, maar dat weet je ook.

In ‘jouw mening’ ga je dan iets specifiekers in op het wow-gedeelte. Je moet inderdaad goed uitbalanceren dat je enerzijds de fan bekoort door bepaalde zaken te vermelden die een leek niet zal snappen, maar je mag anderzijds die leek ook niet over het hoofd zien. Is je recensie bedoeld voor een gamesforum of voor een mangaforum? Dat is ook iets waar je allemaal rekening mee moet houden. Wie leest je recensie? Hou altijd de lezer van je recensie voor ogen. Soit, hier vormen je lezers vooral mangafans en moet je dus rekening houden met hun beperkte kennis van het wowuniversum.

Taal blijft ook een probleem. Je onderverdeling in paragrafen is al een enorme verbetering voor de leesbaarheid, maar de spellingchecker mag nog een extra ronde doen ;) Plotseling staat daar bijvoorbeeld een Tekenstijl met hoofdletter. Dat komt zodanig out of the blue dat je dat als lezer te veel wegduwt van het inhoudelijke. Het is een opeenstapeling van vele kleine dingetjes die stuk voor stuk kleinigheidjes zijn maar die door het veelvoud ervan een groter belang krijgen.

Dus ja, eigenlijk vond ik dit niet zo’n slechte recensie als de opmerkingen van anderen deden vermoeden máár er is natuurlijk nog werk aan de winkel ;) Ik heb alleen de Warcraft manga gelezen die Arashi hier ooit eens – poging tot – heeft uitgegeven maar het universum leent zich natuurlijk enorm tot crossmediale verhalen in manga, boeken, etc.
motivatiedip. help!

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: WoW: Death Knight Guest review.

Post by Weertangel »

Dank je wel Koen! dat was best wel verhelderend! en zeker iets waar ik veel aan zal hebben!
bedankt! :D

Post Reply