Genres waar je niet genoeg van krijgt

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Genres waar je niet genoeg van krijgt

Post by NeeNee »

Zoals Koen terecht opmerkte, ieder heeft zo wel z'n genre waar ie niet genoeg van krijgt. :wink:

Voor mij zijn het detectives. Ik heb er best al veel gelezen (niet alleen manga), maar ik vind het nog steeds geweldig. Ik heb daar ook zelden het gevoel dat ik telkens hetzelfde lees, wat ik bij actieshonen en romantische shojo wel heel gauw heb.

Wat is jullie genre? Hebben jullie ook zo'n soort verhaal dat je nooit beu wordt? En wat maakt het dan zo bijzonder?

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Genres waar je niet genoeg van krijgt

Post by Brook500 »

Dat is voor mij een nogal moeilijke vraag aangezien ik zowat alles van manga.
Series met goeie humor blijven wel iets dat ik graag lees.
Ook de ecchi-romantische & de action-shonen zijn ook genres die mij altijd interesseren.
Bij seinen zijn historische, horror & thrillers altijd iets wat mij zeker zal aanspreken.
Voor shojo kan ik niet echt een genre opnoemen. Alhoewel de fantasie-reeksen over het algemeen wel interessant blijken te zijn.
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Genres waar je niet genoeg van krijgt

Post by Koen »

Van oudsher ben ik een romantische shonen liefhebber. Uiteindelijk is m'n mangaverslaving écht begonnen met Video Girl en dat zie je er nog steeds aan. Van de humoristische zonder-tepels-ecchi zoals Love Hina en dergelijke moet ik niet hebben, geef mij maar de mooi getekende reeksen met wat meer drama en volwassen onderwerpen...
motivatiedip. help!

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Genres waar je niet genoeg van krijgt

Post by barbapapa »

Ik lees graag specializatie-gerichte reeksen. Om me met een voorbeeld te verduidelijken:
- Capeta: race sport
- Daigo: brandweer
- Bambino: italiaanse keuken
- Piano no Mori: piano

User avatar
Dauwdrupje
Posts: 98
Joined: Thu Oct 07, 2010 15:38
Location: Dendermonde,België
Contact:

Re: Genres waar je niet genoeg van krijgt

Post by Dauwdrupje »

Ik hou vooral van historische manga's. Dat gaat van seinen -m'n favorieten aangezien die meestal nogal historisch correct zijn- over shojo, een zeldzame verdwaalde shonen en een paar uitstekende yaoi (van de hand van Fumi Yoshinaga <3). Verder hou ik erg van een soort weemoedige slice-of-life manga's die meestal josei of soms eens shonen-ai zijn, zoals die van Sahara Mizu/Sumomo Yumeka.

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Genres waar je niet genoeg van krijgt

Post by Bart »

Ik heb altijd al een zekere interesse voor cyberpunk gehad in zijn verschillende vormen.

Neuromancer (het boek) en zijn vervolgen, Bladerunner (de film) en Rise of the Dragon (een computerspel uit de vroege jaren negentig) bouwden bij mij als het ware de brug naar o.a. Akira, Ghost In the Shell en Dominion Tank Police, wat de facto mijn hernieuwde interesse in anime en manga inleidde.
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Genres waar je niet genoeg van krijgt

Post by Weertangel »

Ik ben altijd gegaan voor comische seinen(OMG!) en soms een shonen(Rosario+vampire) en series met redelijk to sterke Ecchi(To love Ru)
Zolang er humor inzit en een goed verhaal kan bijna elke serie mij wel bekoren, al vind ik sommige romantiche series wat te langdradig(heb ik bij suzaka) waardoor ik soms twijfel om ze te halen.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Genres waar je niet genoeg van krijgt

Post by Berserker500 »

Voor mij is dat voor het grootste stuk de actie avonturen shonen zoals Dragonball,One Piece en zoveel anderen.
Sentimentele shonen blijf ook wel leuk vinden om te lezen.
Voor seinen kan ik geen genoeg krijgen van spannende reeksen zoals Monster,Pluto,20th Century Boys.

Robine
Posts: 2
Joined: Sun Sep 12, 2010 16:57

Re: Genres waar je niet genoeg van krijgt

Post by Robine »

Ik ben een groote fan van alle soorten romatieke manga's (zolang het geen incest is xD niet echt mijn ding.) .
Maar aan de andere kant lees ik ook heel graag Bleach , Katekyo Hitman Reborn! , D.Gray-man enzv....
Comedy ook zoals Axis powers Hetalia! of andere comedy's . Eigelijk een beetje vanalles maar dit waaren de meest voorkomende bij mij :D

SilverOwls
Posts: 183
Joined: Sun Oct 07, 2007 20:58
Location: Knokke-Heist
Contact:

Re: Genres waar je niet genoeg van krijgt

Post by SilverOwls »

Ik lees eigenlijk ook een beetje van alles.Het hangt volledig af van de serie zelf.
Wat ik zelden lees is ecchi.
Image

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Genres waar je niet genoeg van krijgt

Post by pietel »

Mijn favorieten komen uit uiteenlopende genres.
Elk genre heeft goede series en slechte series en ik lees graag de goede en niet graag de slechte. (wow wat een meesterlijk inzicht!)

Als ik nu een nieuwe titel zou moeten kiezen, zou ik als genre "avonturen" of "josei" kiezen.
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Genres waar je niet genoeg van krijgt

Post by Brook500 »

pietel wrote:Mijn favorieten komen uit uiteenlopende genres.
Elk genre heeft goede series en slechte series en ik lees graag de goede en niet graag de slechte. (wow wat een meesterlijk inzicht!)
Dat is bij mij ook zoiets.
Maar het gevaarlijkste bij mij is, dat als ik een reeks begin ik alles gelezen wil hebben.
Met een incomplete reeks kan ik moeilijk leven.
En idd een meesterlijk inzicht.
Image

noot
Posts: 47
Joined: Sun Jul 09, 2006 21:54

Re: Genres waar je niet genoeg van krijgt

Post by noot »

-
Last edited by noot on Wed Jul 05, 2017 9:42, edited 1 time in total.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Genres waar je niet genoeg van krijgt

Post by barbapapa »

noot wrote:Poeh, dat is een moeilijke vraag. Maar ik ga proberen om hem te beantwoorden.

Ik vind het interessant om series te lezen die zich afspelen in een fictief verleden (bijv. Vinland Saga, al heeft dat wel weer verwijzingen naar historische gebeurtenissen) of toekomst (Blame!, The Music of Marie, etc.). Ze zijn alledrie heel anders van sfeer en opzet, maar elk hebben ze zo hun eigen specifieke kwaliteiten.

Daarnaast vind ik het ook erg leuk om series te lezen die zich in 'onze' (maar nog steeds fictieve) tijd afspelen en die ingaan op uiteenlopende onderwerpen. Voorbeelden zijn Eternal Sabbath of Homunculus. Deze series gaan elk op hun eigen manier in op de complexiteit van de menselijke geest en spelen met je verwachtingen. De manieren om gedachten weer te geven lijken haast eindeloos en dat maakt het voor mij intrigerend.
Manga's waar ik ook onder de indruk van ben, zijn GoGo Monster van Taiyo Matsumoto en de korte manga's van Hisae Iwaoka. Waarom? Omdat ze de tijd nemen om een verhaal te vertellen, juist zonder teveel poespas, maar wel integer en ontroerend zijn.

Kortom, ik houd van uiteenlopende manga's die mij weten te verrassen en een goed uitgewerkte wereld tonen.
Dit is ook een antwoord waar ik me wel kan bij aansluiten.
Ik ben ook iemand die nogal graag leest over de algemeen aanvaardde "negatieve" kantjes van de mensheid. Soit, dingen waar de meeste mensen geen twee keer over nadenken. Inio Asano, Naoki Yamamoto, en Minoru Furuya zijn daar heel sterk in.

User avatar
lloerdy
Posts: 113
Joined: Fri Oct 10, 2008 20:21
Location: Welle

Re: Genres waar je niet genoeg van krijgt

Post by lloerdy »

Comedy! And Ranma is still the king of those lands!
HAPPPOOOOOOOOOOO!

Post Reply