Real (Takehiko Inoue)

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
User avatar
Drazic
Posts: 140
Joined: Sat Feb 18, 2006 20:45
Contact:

Real (Takehiko Inoue)

Post by Drazic »

Er zijn een aantal reeksen waarvan ik het jammer vind dat ik ze zo weinig langs zie komen op fora. Ik ben echter wel weer te lui om een review van die reeksen te schrijven dus ik zoek gewoon want linkjes met reviews en plaatjes wat in dit geval zeer makkelijk is aangezien Koen er al een review voor heeft geschreven.

Review: http://www.mangaheuvel.be/index.php?con ... nga_id=204
Viz: http://viz.com/products/products.php?product_id=7336

Image

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Real (Takehiko Inoue)

Post by barbapapa »

Real is best wel goed, maar ik vind hem toch nét niet dat.
Net dat tikkeltje té ingehouden seinen...

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Real (Takehiko Inoue)

Post by Brook500 »

Ik zal hem zeker wel eens willen kopen. Want de Inoue heeft een geweldige art voor zijn reeks.
Zeker nadat ik al een deel van Vagabond heb gelezen.
Image

User avatar
Drazic
Posts: 140
Joined: Sat Feb 18, 2006 20:45
Contact:

Re: Real (Takehiko Inoue)

Post by Drazic »

Brook500 wrote:Ik zal hem zeker wel eens willen kopen. Want de Inoue heeft een geweldige art voor zijn reeks.
Zeker nadat ik al een deel van Vagabond heb gelezen.
Klopt, de art van Inoue in Vagabond en Real is echt geweldig, Slam Dunk is iets minder mooi (misschien omdat het wekelijks was?) maar is zeker ook niet slecht.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Real (Takehiko Inoue)

Post by barbapapa »

De voornaamste reden dat Slam Dunk minder mooi was, is omdat het begonnen is begin jaren 90. :P
Tegenover Real en Vagabond, wat toch al een goeie 10 jaar later was...

User avatar
lloerdy
Posts: 113
Joined: Fri Oct 10, 2008 20:21
Location: Welle

Re: Real (Takehiko Inoue)

Post by lloerdy »

De tekenstijl van Vagabond en REAL, hoe indrukwekkend ook, zou niet passen bij Slam Dunk.
Slam Dunk is geweldig zoals het is.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Real (Takehiko Inoue)

Post by Koen »

Ik moet lloerdy gelijk geven. Een realistische stijl zoals Vagabond of Real zou niet passen bij Slam Dunk. SD moet doorspekt blijven met SD humor :lol:

Hopelijk brengt de Franse Kana ooit de perfect edition uit van de reeks... Nu ze Monster en Saint Seiya in luxe uitgave uitgeven heb ik er alle vertrouwen in dat ze ook SD dat formaat wel eens zullen gunnen, komaan! Booshakalaka! :D
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Real (Takehiko Inoue)

Post by Brook500 »

Ik deel dezelfde mening mee. Heb SD nog niet gelezen maar ik weet wel dat het een humoristische reeks is, dus de tekenstijl zal wat minder zijn.
Hetzelfde is de vergelijking met Obata's reeksen Death Note & Bakuman. Obata's tekenstijl in Death Note is ongelofelijk goed maar pas het in Bakuman wat aan om 't humoristisch effect beter te laten werken.
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Real (Takehiko Inoue)

Post by Brook500 »

Real 1

Nomiya is altijd al geïnteresseerd in basketball, maar een verkeersongeval zorgt voor een tijdelijke terugtrekking van de sport. Wanneer hij zijn vriendin, die verlamt is geraakt tijdens het ongeval, wilt menemen voor een wandeling ontmoet hij Togawa, een talentvolle handi-basketballspeler. Hij daagt hem uit voor een één tegen één duel & Nomiya wil meer weten over het basket met de rolstoel. Hij komt ook te weten dat Togawa bij een club zat, maar door zijn gedrag heeft hij die verlaten.
Goede reeks. Af & toe komt er een dosis humor bij te pas, maar ik zal meer moeten lezen alvorens er een echte mening te zeggen over deze serie.
't is wel zo voor diegene die Vagabond gewoon zijn: Geweldige art! :D
Image

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Real (Takehiko Inoue)

Post by The Donkey »

deze serie trok erg mijn aandacht na kennis te hebben gemaakt met slam dunk en vagabond, maar is een beetje in het slob blijven hangen...
vreemt genoeg is hij niet echt populair geworden, wel jammer want het voelde wel aan als een serie die super ging worden:P
njaa miss dat ik hem dan toch maar eens moet op piken (maar er zijn ZOOO veel anders series die op de lijst staan om gestart te worden, dat het niet veel kans maakt...)

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Real (Takehiko Inoue)

Post by Brook500 »

Real 2

Nobu verblijft in 't ziekenhuis na het verkeersaccident. Ondertussen wordt er een kapitein aangeduid bij zijn ploeg.
In de tweede helft zien we het verleden van Togawa in de periode vlak voor hij zijn mobiliteit begon te verliezen.
Het wordt allemaal emotioneler, maar er moet nog wat meer aan te pas komen & sneller gaan. :|

Real 3

Nobu krijgt zeer slecht nieuws van de dokter & zijn ploegmaats krijgen harde woorden met hem.
Nobu's verleden maakt duidelijk hoe goed die kerel uitblinkt, maar hij krijgt een serieuse klap te verduren na de beslissing van zijn ouders. :(

Real 4

De Tigers zijn bezig aan goede reeks wedstrijden. In de finale krijgen ze weer de Dreamers als tegenstanders waartegen ze al eens verloren. Maar Togawa's vechtlust maakt zijn team sterker dan tijdens hun eerste confrontatie.
In de tweede helft focussen we ons weer op Togawa's verleden hoe hij geïnteresseerd is geraakt in Handi-Basket.
Weer eens een goed deel, maar het tempo mag wel wat hoger voor mijn part. En ik vind die Nomiya hoe langer hoe meer nutteloos. :x
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Real (Takehiko Inoue)

Post by Brook500 »

Real 5

Nomiya heeft eindelijk zijn rijbewijs te pakken & gaat meteen naar verblijf om zijn vriendin Natsumi mee te nemen. Het komt tot een serieuse woordenwisseling tussen de 2, maar Nomiya krijgt Natsumi daarna toch wel wat kalmer. Het team van Togawa krijgen een veelbelovende speler erbij: Nagano, de grote krachtpantser die een tijdje in Australië heeft gewoond. 8)
Wanneer Togawa & Azumi naar Yama gaan, wordt zijn toestand erger & erger.

Real 6

Een afwisseling van de relatie in 't verleden & 't heden van Nobu & zijn vader. Hij wilt voor zijn zoon zorgen sinds zijn ex-vrouw in 't ziekenhuis is belandt.
Ondertussen kiezen de Tigers hun nieuwe kapitein & de uitslag is al dan toch wel verrassend. :wink:
Het blijft een aangrijpende serie.
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Real (Takehiko Inoue)

Post by Brook500 »

Real 7

De coach van de Dreamers doet Togawa een voorstel: als de Tigers tegen zijn ploeg verliezen moet Togawa ze verlaten & bij de Dreamers spelen.
Het belooft een spannend wedstrijd te worden & het einde is een echte klifhanger. :o
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Real (Takehiko Inoue)

Post by Brook500 »

Real 8

Het nieuws van Togawa komt hard aan bij zijn teamgenoten.
Noyima vertelt Natsumi over zijn job terwijl zij het begin ziet van een droomcarrière.
Ondertussen wilt Nobu, al dan niet door hulp, zijn benen terug gebruiken.
De spanning van 't vorige deel is er een beetje af, maar blijft wel goed. :)
Image

Post Reply