Manga uitlenen

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Manga uitlenen

Post by Koen »

Femke wrote:Ik ga binnenkort namelijk samenwonen met een vriendin
Loopt jouw vriendin toevallig met een gitaar rond en wil ze het maken als punkzangeres?
motivatiedip. help!

User avatar
Femke
Posts: 84
Joined: Mon Jul 05, 2010 17:22
Location: West Vlaanderen, België

Re: Manga uitlenen

Post by Femke »

Haha :D
Helaas zijn we geen uniek Nana koppel. Alhoewel zij waarschijnlijk meer trekjes heeft van de stoere Nana en ik van de girly Nana.

Ok, ik laat Nana alvast rondslingeren 8)

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: Manga uitlenen

Post by Jarus »

Femke wrote:Ok, ik laat Nana alvast rondslingeren 8)
Ja vooral doen elk zieltje is er weer 1 in ons manga wereldje :D

En ik wens je veel plezier met het samen wonen met die vriendin.
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

User avatar
Riku
Posts: 30
Joined: Mon Aug 16, 2010 5:19
Contact:

Re: Manga uitlenen

Post by Riku »

Ik heb eigenlijk niet zoveel problemen met het uitlenen van m'n manga aan vriendinnen. Geen van allen zijn misschien zo geintereseerd in manga als ik ben, maar ze gaan wel met respect om met m'n spullen. Ze zullen nooit proberen om m'n manga te beschadigen, helaas kan dat per ongeluk toch gebeuren. (maar dat was eigenlijk de schuld van de buurjongens op vakantie, die dachten dat het leuk was om een emmer water over twee meisjes te gooien die boeken aan het lezen zijn...?!)

In ieder geval, ik heb eigenlijk op het moment maar één vriendin die vast de nieuwste release van Naruto wil lezen. Helaas loop ik wat achter met de releases, dus heeft ze al heel lang geen nieuwe meer gezien. (maar goed, ze heeft deel 21 ook pas gisteren teruggebracht, nadat ze hem enkele dagen na de release mee naar huis nam) Ik heb er niet zoveel moeite mee overigens als het lang duurt voor ik een manga terug heb. Zolang ik maar ongeveer weet waar ze zijn komt het wel goed. (oftwel, als ik een Naruto manga kwijt ben, dan moet ik gewoon een mailtje sturen naar al m'n vriendinnen en dan ontdek ik vanzelf waar ze zijn)

Tja, verder is het alleen m'n zusje die manga wegkaapt van m'n kamer (dat kunnen we dus geen lenen noemen). Maar ze behandelt m'n manga wel altijd netjes, dus... geen commentaar van mijn kant.
"Until I can fly, Until I can fly HIGH, I'll try my best!"

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Manga uitlenen

Post by Brook500 »

Ze zullen nooit proberen om m'n manga te beschadigen, helaas kan dat per ongeluk toch gebeuren. (maar dat was eigenlijk de schuld van de buurjongens op vakantie, die dachten dat het leuk was om een emmer water over twee meisjes te gooien die boeken aan het lezen zijn...?!)
Schandelig. Hebben die stouterikken de nodige pak slaag gekregen die ze verdienen?
Anders kan ik niet gerust slapen.
Image

User avatar
Riku
Posts: 30
Joined: Mon Aug 16, 2010 5:19
Contact:

Re: Manga uitlenen

Post by Riku »

@Brook500: We zijn inderdaad aardig boos op ze geworden, al geloof ik dat ze diezelfde avond weer bij ons bier zaten te zuipen. De schade viel gelukkig ook mee. Als ik echt ernstige waterschade had gehad, dan had ik ze laten betalen. (ik moest die hele vakantie zowieso opletten dat mijn manga geen bierschade opliepen...)

Ach ja, we hebben ze aardig teruggepakt door zo'n 20 balonnen door hun WC raampje naar binnen te gooien toen ze weg waren. Het was heel grappig om te zien.
"Until I can fly, Until I can fly HIGH, I'll try my best!"

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Manga uitlenen

Post by Brook500 »

Respect, Riku.
Image

noot
Posts: 47
Joined: Sun Jul 09, 2006 21:54

Re: Manga uitlenen

Post by noot »

-
Last edited by noot on Wed Jul 05, 2017 9:43, edited 1 time in total.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Manga uitlenen

Post by NeeNee »

Ik zou waarschijnlijk selecteren welke manga ik wil uitlenen en welke niet. Alleen minder goede reeksen of die gemakkelijk vervangen kunnen worden... :mrgreen:

Het hangt natuurlijk ook van de persoon af. En het helpt ook wel dat een deel van mijn manga sowieso al in niet al te geweldige staat zijn (van het boekenfestijn en zo), dan steekt het niet zo nauw meer.

User avatar
lloerdy
Posts: 113
Joined: Fri Oct 10, 2008 20:21
Location: Welle

Re: Manga uitlenen

Post by lloerdy »

Ik zou uitlenen aan één iemand: een franstalige collega die ook gek is van manga en voor mij af en toe wat meebrengt.
Zij heeft echter van haar eigen manga nog zoveel te lezen dat ze geen tijd heeft om mijn franstalige reeksen te lenen :P

User avatar
Dauwdrupje
Posts: 98
Joined: Thu Oct 07, 2010 15:38
Location: Dendermonde,België
Contact:

Re: Manga uitlenen

Post by Dauwdrupje »

Ik heb vroeger wel eens een paar manga's uitgeleend aan een vriendin die me zelf ook manga leende... M'n absolute favorieten zou ik zeker nooit uitlenen, maar de rest wel... als ik die persoon tenminste toch wat ken en weet dat die zorg draagt voor spullen. Een heel ander verhaal is het met gewone boeken, die zou ik echt nooit uitlenen. Ik heb als klein meisje ooit eens een boek aan een vriendin geleend, en ik kreeg het met een scheur en ezelsoren in terug. :roll:

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Manga uitlenen

Post by Ginrai »

persoonlijk heb ik wel wat ervaring met het uitlenen onder andere met collega's en paar mindere ervaringen gehad.
maar zover ben ik altijd bereidwillig geweest voor het uitlenen indien de interesse erin oprecht was,ondanks dat me al eens het zuur heeft doen opbreken.

maar met de mensen die ik al op de meets heb ontmoet, heb ik het gevoel dat er zulke toestanden niet zullen voorvallen en
zeker geen problemen zou hebben met het uitlenen van manga's of comics,tenzij de afstand te groot tussen beiden zou zijn qua locaties.

User avatar
Hinote
Posts: 55
Joined: Sun Jul 11, 2010 15:57
Location: Antwerpen

Re: Manga uitlenen

Post by Hinote »

Vroeger leende ik wel manga uit aan 2 vriendinnen. Maar ze waren er nooit voorzichtig mee. En 1 van die twee plooide altijd mijn manga helemaal open bij een kus- en seksscène. Het gevolg daarvan is dat al je die manga dan vastpak die pagina's vanzelf openvallen.

alkatar4
Posts: 9
Joined: Wed Mar 09, 2011 19:07

Re: Manga uitlenen

Post by alkatar4 »

Ik ken niemand die in manga geïnteresseerd is en kan ze dus aan niemand lenen, en al helemaal van niemand lenen :(

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Manga uitlenen

Post by Weertangel »

alkatar4 wrote:Ik ken niemand die in manga geïnteresseerd is en kan ze dus aan niemand lenen, en al helemaal van niemand lenen :(
Dat probleem heb ik ook.... :( is echt erg.

Post Reply