Hoeveel reeksen volg je?

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Hoeveel reeksen volg je?

Post by NeeNee »

Ik weet dat de meesten hier een indrukwekkende collectie manga hebben, maar hoeveel reeksen zijn jullie echt actief aan het volgen? Kopen jullie gewoon alles tegelijk, of moeten er eerst een aantal reeksen afgewerkt zijn voor je aan nieuwe begint? En in hoeverre ben je dan met al die reeksen bezig?


Ik heb een stuk of 20-25 lopende reeksen, waarvan ik er meestal maar 5-10 echt actief aan het volgen ben (regelmatig kopen/lezen). De rest ligt dan zo'n beetje stil, tot ik er opeens weer zin in heb of tot ik ergens een koopje zie (en dan nog is het niet zeker dat ik de reeks meteen weer oppik, soms koop ik ze gewoon en laat ze dan liggen voor later). En dat gaat dan over de reeksen waarvan ik zeker weet dat ik ze nog ga verderzetten; daarnaast zijn er ook nog een 10-tal 'zwevende' reeksen waarvan ik nog niet zeker ben of ik ze verder ga kopen of niet.

Ik heb ook een relatief laag aantal series waarmee ik volledig mee ben, 7 op dit moment. Bij series die al verder zijn verkies ik meestal om een kleine achterstand te behouden, zodat ik ineens meerdere volumes tegelijk kan kopen als ik dat wil. Vooral bij Eng/Fr reeksen dan; bij Nederlandse manga gaat dat wat moeilijker, ten eerste omdat je dan heel lang moet wachten -_- en ten tweede omdat de verleiding veel groter is om eens langs de winkel te lopen en het laatste nummer mee te pakken. Ik volg de Nederlandse markt ook veel meer op de voet.

SilverOwls
Posts: 183
Joined: Sun Oct 07, 2007 20:58
Location: Knokke-Heist
Contact:

Re: Hoeveel reeksen volg je?

Post by SilverOwls »

Hmm Er zijn zo een stuk of 6 reeksen die ik actief volg. Vanaf dat er eigenlijk een deel uitkomt koop ik hem.
(behalve Nana die moet ik nog es update :P)
Dat zijn Hikaru No Go, Fullmetal Alchemist, Fruits Basket, Dragonball Deluxe, Nana en Naruto.

Series die lager in men 'kooplijstje' staan zijn: Skip Beat!, Vampire Knight, Kenshin, Black Cat en One Piece
Nu zal ik toch wel proberen wat reeksen af te werken voor ik aan een nieuwe begin.

Ik heb dan ook nog massas boekenfestijn manga. Dan probeer ik als ik naar het boekenfestijn ga die te vervolledigen.
(Als ze me interesseren tenminste. Er zit daar ook veel rotzooi tussen)
Image

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Hoeveel reeksen volg je?

Post by Tamara »

Actief? Ik denk een stuk of 20-25... Eens zien...

Nederlands - 10
20th Century Boys
Detective Conan
Fruits Basket
Hoshin Engi
Inu Yasha
Nana
Naruto
Neon Genesis Evangelion
One Piece
Pluto


Engels - 25
Afterschool Charisma
Bakuman
Bleach
Black Jack
Bokurano
Bunny Drop
Cat Paradise (nog één deel te gaan!)
Children of the Sea
Claymore
D. Gray-man
Eden (stopgezet?)
Fullmetal Alchemist
Future Diary
Hikaru no Go
Ikigami
Kingyo Used Books
Kurosagi Corpse Delivery Service
Moyasimon
Nodame Cantabile
Sayonara Zetsubou-sensei
Vagabond (VizBig)
With the Light (ook nog maar één deel)
xxxHoLic
Yakitate!! Japan
Yotsuba&!


Oeps, dat zijn er meer dan verwacht. Het voelt als minder, omdat ongeveer de helft van die series maar eens in de zes maanden (of nog minder vaak) een nieuw deel krijgt :/ Nou ja, zijn al die vertragingen toch nog ergens goed voor ^_^

Ik heb niet echt regels voor het beginnen van nieuwe series. Als het me interesseert, begin ik eraan. Bevalt het niet? Dan worden die series verkocht of gedoneerd aan de Mangakissa.

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: Hoeveel reeksen volg je?

Post by Jarus »

Ik volg er een paar.
Ben op het moment wel bezig met wat series eerst compleet te krijgen enzo.
Want ik vind het mooi om hele series te hebben staan :D
Maar soms zondige we wel eens door een nieuwe series te kopen :lol:
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Hoeveel reeksen volg je?

Post by Koen »

Ik heb iets meer dan 50 Franse series die ik volg. Mijn streefdoel is altijd om onder de 50 te gaan maar dat probeer ik al vele jaren. Als ik geen koopboost krijg lukt dat misschien eind 2010. Zou super zijn! In die reeksen zitten ook wel reeksen die slechts sporadisch uitkomen uitkomen. Eenmaal per jaar of eenmaal om de twee maanden maakt geen verschil in die lijst. Ook iets als Beet staat daar in ook al is de reeks al jaren op hiatus in Japan.

Als ik een reeks begin blijf ik die kopen of zet ik die stop, maar ik zet zelden een reeks 'on hold'. Dan moet je bij bestellen en loop je het risico dat je ze niet meer vindt of dat je boekjes krijgt die al jaren in de winkel staan of retours zijn. Dus ik bestel ze altijd meteen eigenlijk.
motivatiedip. help!

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Hoeveel reeksen volg je?

Post by Weertangel »

Phoe, nou, ik volg wel een paar series op het moment maar ik herlees sommige series ook heel veel omdat ik er soms gewoon even zin in heb of als ik mij verveel.

Actief:
Gunsmith Cats. Ben aan het wachten tot het laatste volume binnenkomt(hopelijk deze week) en dan meteen doorgaan met GSC:Burst!
Her Majesty's Dog. hele leuke serie!
Oh! my goddess. heb bijna alle uitgebrachte engelse volumes binnen(en dat zijn er nogal wat!) dus genoeg te lezen!

Semi-Actief:
Rosario+vampire season 2. 2de boek besteld en ik lees soms online de rest.
Pandora Hearts. duurt nog even tot het derde deel uitkomt, dus ligt puur aan mijn humeur.

Nog te Bestellen.
Highschool of the Dead. heb hem online gelezen en nu wil ik hem hebben ook!! :D
To love Ru. als ie ooit in engels uitkomt.
Princess Lucia. hetzelfde..

Twijfelgevallen.
Suzaka. sinds het verhaal nogal langdradig is.
Black Cat. heb nu de eerste 2 volumes maar weet niet zeker of ik hem compleet wil hebben.
Vampire Doll. moet toch wat meer volumes ervan zien dan de eerste, verhaal is goed, alleen de art is nogal grof en onduidelijk soms.

Wat ik niet meer zal kopen.
Soul Eater. vind er gewoon niets meer aan.(had de anime niet moeten kijken)misschien ergens in de toekomst.

Ik volg ook nog de Comics Witchblade en The darkness, en de WoW comic, maar bij die wacht ik altijd op de verzamel albums, scheelt ruimte en geld.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Hoeveel reeksen volg je?

Post by NeeNee »

Koen wrote:Als ik een reeks begin blijf ik die kopen of zet ik die stop, maar ik zet zelden een reeks 'on hold'. Dan moet je bij bestellen en loop je het risico dat je ze niet meer vindt of dat je boekjes krijgt die al jaren in de winkel staan of retours zijn. Dus ik bestel ze altijd meteen eigenlijk.
Dat maakt voor mij weinig verschil. De meeste reeksen die ik volg zijn al jaren uit, dus ik moet sowieso nabestellen. Een groot deel van de Engelse zijn zelfs OOP en moet ik op beurzen of het internet proberen bij elkaar te krijgen. Dat is ook een reden waarom ze vaak een goed deel van het jaar liggen te slapen.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Hoeveel reeksen volg je?

Post by Koen »

Ik heb het voordeel dat ik de Franse markt van in de beginjaren volg ;) Oké, in het begin kocht ik veel minder maar toen kwam er ook gewoon veel minder uit, dus ik heb niet zoiets van 'die en die en die' reeks van tien jaar terug wil ik nog nakopen.
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Hoeveel reeksen volg je?

Post by Brook500 »

Als je alles bij elkaar telt volg ik er over de 40.
Maar doe daar maar zeker de helft vanaf maar ik hou mij maar met een deel ervan actief.
Image

User avatar
aya
Posts: 98
Joined: Sun Nov 16, 2008 19:55
Location: gent
Contact:

Re: Hoeveel reeksen volg je?

Post by aya »

ik ben met 101 reeksen bezig alemaal in frans . waarvan 80 reeksen actief en 9 in pauze en 12 reeksen op regelmatige basis .
Nu koop ik een nieuwe reeks als een ander reeks volledig is . bij mij de reeksen die op regelmatig basis koop of even pauze zijn de reeksen die in japan al over de 20 zijn zo heb ik tijd om ze aan te vullen . vb Gouttes de Dieu (les)
Il n'est rien de plus précieux que le temps, puisque c'est le prix de l'éternité."

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Hoeveel reeksen volg je?

Post by Brook500 »

aya wrote:ik ben met 101 reeksen bezig alemaal in frans . waarvan 80 reeksen actief en 9 in pauze en 12 reeksen op regelmatige basis .
Nu koop ik een nieuwe reeks als een ander reeks volledig is . bij mij de reeksen die op regelmatig basis koop of even pauze zijn de reeksen die in japan al over de 20 zijn zo heb ik tijd om ze aan te vullen . vb Gouttes de Dieu (les)
101 reeksen?
Whoa! Dat zijn er een hoop.
Ik hoop dat ik binnen een jaar of hoogstens 2 hetzelfde kan zeggen.
Maar dat zijn er wel veel.

Gouttes de Dieu is één van DE manga van Glenat fr die ik graag zou willen kopen.
Een manga over wijn klinkt enorm uitdagend.
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Hoeveel reeksen volg je?

Post by Berserker500 »

Brook dan kan je die reeks beter zo snel mogelijk kopen want Glenat fr gaat in 2011 zijn prijzen omhoog doen.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Hoeveel reeksen volg je?

Post by Koen »

Alleen de Jump formaat prijzen van Glénat gaan omhoog, Gouttes de Dieu is een groter (duurder) formaat en zal niet in prijs stijgen voorlopig.
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Hoeveel reeksen volg je?

Post by Brook500 »

In november komt er een coffret uit van de eerste 6 delen van GdD & die zal ik zeker al kopen.
De maand nadien koop ik de rest.
Image

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Hoeveel reeksen volg je?

Post by Britt_ »

Ik volg 5 reeksen momenteel.
In december nog maar 4, want dan heb ik het laatste deel van Tsuabasa eindelijk in mijn handen.
Verder heb ik de hoop op Kingdom Hearts II en Loveless eigenlijk al wel opgegeven aangezien tokyopop deze twee uitgaves na zijn bijna faillissement een soort van heeft opgegeven. Loveless loopt wel gewoon verder in het frans en duits, maar mijn talen zijn nogal beperkt jammer genoeg.
Dus bij nader inzien volg ik enkel nog ouran high school host club en junjou romantica.
Ook Legal Drug is nog niet volledig, maar dat ligt aan clamp zelf. Deze dames moeten het vervolg maar eens dringend beginnen schrijven.

Uiteraard moet ik ook nog deel twee van Clamp Duklyo School Defenders, maar aangezien deze al lang OOP is betwijfel ik het of ik deze ooit volledig zal hebben.

Ik maak eerst mijn incomplete series compleet voor ik een nieuwe begin vrees ik vanwege andere hobbys die ook wel centjes vragen.

Post Reply