Review: GunSmith Cats.(Engels.)

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Review: GunSmith Cats.(Engels.)

Post by Weertangel »

Een serie die ik gisteren heb opgepikt en waar ik totaal voor gevallen ben! :D

Een al wat oudere Seinen die al kompleet is en al een vervolg serie heeft.
GunSmith Cats gaat over de 2 tieners Rally Vincent(20) en Minnie May(17) die samen de wapenwinkel Gunsmith Cats in Chicago runnen en ook premie jagers zijn, hoewel gezegt wordt dat het als een hobbie wordt gedaan, is dat toch waar de serie om draait, en vooral de grote problemen waar het 2-tal zich in werkt :)

De serie leest lekker weg en de verhalen houden je op het puntje van je stoel, vooral de obsessies van Rally en Minnie-May zorgen voor veel humor,Rally heeft een gun fetish en kan niet slapen zonder pistool onder haar kussen, terwijl Minnie-May een echte explosieven fetish heeft en haar bizarre verleden als een Callgirl (ze is nog maar 17 maar ziet eruit als 12)voor een sexuele insteek zorgen soms.
Niettemin proberen ze beiden hun premies binnen te halen samen zonder te hoeven te doden,al hebben ze soms niet echt veel keus...
zo krijgen ze te maken met Bonnie en Clyde(niet de echte) die wraak willen nemen op het 2 tal nadat Bonnie haar linkerduim eraf krijgt geschoten door Rally(haar favoriete ontwapening truukje, of ze schiet de trigger van een pistool af) terwijl May haar voeten eraf blaast met een bom..
en zo komen ze door de serie in kontact met verschillende andere bad guys, die om verschillende redenen problemen hebben met hun werkwijze, gelukkig maken ze ook vrienden zoals de politie inspecteur Roy Coleman die Rally's contact bij de politie is en haar uit de gevangenis probeert te houden als het weer fout gaat. en Becky Farrah, de dame die info opzoekt voor haar en er grof voor betaald wil worden(Wat Rally niet altijd lukt :roll: ) en de Befaamde racer Bean Bandit, die probeert neutraal te blijven, en de ultieme "transporter"is.
(Bekijk de film The Transporter met Jason Statham om een indruk te krijgen van deze gast)

De tekenstijl van de serie is na mijn mening super! het ziet goed uit en ik heb er geen klachten over!
Wat ook een leuk iets is het feit dat geen van de wapens of auto's fictief zijn, je kunt behoordlijk wat leren over wapens en explosieven wat best wel verwonderlijk is voor een manga/comic, sommige verhalen gaan zelfs een beetje over wapens, zoals Chapter 6:CZ75 waarin Rally inspecteur Roy haar Favoriete wapen laat uittesten op een schietbaan en hem tot in de kleinste details uitlegt waarom het zo'n goed pistool is!!(check deze link maar! Link: http://world.guns.ru/handguns/hg51-e.htm )
Ook de mooie auto's zoals Rally's geliefde Shelby Cobra GT500 en de vele dikke bakken van Bean bandit zorgen dat het allemaal een feest voor je ogen is!!

[*]UitGever details.[*]
Engelse Uitgever is Dark Horse Manga. Link: http://www.darkhorse.com/Search/gunsmith+cats
Wiki: http://www.darkhorse.com/Search/gunsmith+cats

De serie heeft ook een vervolg genaamd GunSmith Cats: Burst. dus kun je meteen door lezen!
Er is ook een 3delige Anime van verschenen die ook als film is uitgebracht(zie de wiki voor meer details.)

Ik heb de serie tot nu gelezen via de nieuwe Revised edition die uit is gebracht en die de manga in veel grotere volumes samenbrengt(scheelt weer wat losse boekjes) maar hij is ook nog steeds in de normale volumes verkrijgbaar.
Voor wie het wil weten,de aangeraden leeftijd ervoor is +18(compleet met Parental advisory sticker) en aangezien het soms behoorlijk bloederig wordt en vanwege de soms voorkomende vrouwelijk naakt en sex scenes zou ik je daar ook aan houden(tenzij je natuurlijk je ouders niets vertelt ;) of ouder bent.

Dus gaat dat lezen! :mrgreen:

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Review: GunSmith Cats.(Engels.)

Post by NeeNee »

Hee, die heb ik! :D De eerste delen van de BURST serie tenminste.

Ik vond het persoonlijk niet zo super, dus ik ben niet verder geraakt dan drie boekjes (sluit niet uit dat ik er later nog meer ga kopen). Maar als je van het iets ruwere werk houdt wel een goede serie.

Weertangel wrote:Voor wie het wil weten,de aangeraden leeftijd ervoor is +18(compleet met Parental advisory sticker) en aangezien het soms behoorlijk bloederig wordt en vanwege de soms voorkomende vrouwelijk naakt en sex scenes zou ik je daar ook aan houden(tenzij je natuurlijk je ouders niets vertelt ;) of ouder bent.
Eerste twee delen: bloed & goor -> niets aan de hand.
Derde deel: bloed & goor en een zijdelings half zichtbaar poesje -> plastiekje en sticker.

Rare jongens, die Amerikanen. :roll:

(Of mijn stripwinkel heeft bij twee van de drie de plastiekjes eraf gehaald. :P In dat geval verontschuldig ik mij voor mijn uitspraak. :mrgreen:)

User avatar
Turvy
Posts: 140
Joined: Tue Apr 25, 2006 19:25
Location: NTE HQ
Contact:

Re: Review: GunSmith Cats.(Engels.)

Post by Turvy »

Goeie manga.
Het niveau van Burst is wel veel minder dan de originele reeks, duidelijk dat hij het na Exaxxion terug opgepikt heeft.

De Franse release van de revised editie door Glenat was spijtig genoeg een treinwrak:
  • Geen rekening gehouden met creep (dag stukken tekst dicht bij de bladzijderand die afgesneden zijn)
  • Vol overgezette tekst, dus veel tekstballonnen waar een deel van de tekst gewoon niet instaat. Gewoon niet nagelezen?

Post Reply