Waarom lees je manga?

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Waarom lees je manga?

Post by NeeNee »

^ En wat vond je van de film?

Antwoorden in nieuw topic, graag. :)
viewtopic.php?f=6&t=1240

noot
Posts: 47
Joined: Sun Jul 09, 2006 21:54

Re: Waarom lees je manga?

Post by noot »

-
Last edited by noot on Wed Jul 05, 2017 9:41, edited 1 time in total.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Waarom lees je manga?

Post by NeeNee »

noot wrote: De eerste manga die ik las, waren voornamelijk van het shounen genre (ik las ergens tussen 2000 en 2003 de Banzai uit Duitsland; ik zie nu trouwens pas dat die al jaren niet meer bestaat...ik loop hopeloos achter). Shounen series waren voor mij heel interessant, omdat ze toen op een voor mij nog niet bekende manier waren getekend. Bovendien waren de verhalen spannend en was ik hierdoor erg nieuwsgierig naar de vervolgen. In de loop der jaren ben ik steeds meer manga gaan ontdekken en is mijn smaak veranderd (meer seinen, minder shounen).
Dat schijnt de normale evolutie te zijn. Ik zou niet zeggen dat mijn smaak veranderd is, maar ik ga tegenwoordig wel op zoek naar series die wat meer te bieden hebben dat de standaard shonenactie, want die heb ik al gezien. En vaak zijn dat seinen, hoewel ik daar niet bewust naar op zoek ga (en vaak zelfs verbaasd ben om te leren dat het seinen zijn). Ik was nochtans al redelijk oud toen ik met manga begon, dus ik denk dat het meer met gewenning te maken heeft dan echt met leeftijd.

User avatar
lloerdy
Posts: 113
Joined: Fri Oct 10, 2008 20:21
Location: Welle

Re: Waarom lees je manga?

Post by lloerdy »

Ik heb al redelijk veel en redelijk wat verschillende soorten strips gelezen, boeken in mindere mate, maar geen van allen konden mij zo boeien, ontroeren of aan het lachen brengen als Manga. Manga is veel meer ongeremd, toont ook een veel grotere verscheidenheid dan andere vormen van literatuur en weet emoties, wat mij betreft, veel sterker over te brengen.

Post Reply