Manga aanraders

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Manga aanraders

Post by Kira »

NeeNee wrote:^ Yu-Gi-Oh is ook een reeks zonder borsten & met bijvoorbeeld monsters. :wink: Daarom hoeft het nog niet meteen bloed & goor te zijn.

Bleach? :P
Van de series in het nederlands weet ik natuurlijk al of ik ze leuk (zou) vind(en) of niet, he. Al twijfel ik bij Kenshin, omdat mijn leerkracht P.O. van vorig jaar het zo geweldig vond en eindelijk iemand had gevonden die manga/anime ook zo super vond. (Ik mocht zelfs haar dvdbox lenen als ik wou, maar dat heb ik niet gedaan)
Brook500 wrote:
NeeNee wrote:
Brook500 wrote: Claymore is beter een aanrader op dat vlak. Die volg ik vooral verder via scans.
Maar die is vrij gewelddadig, toch?
Het moest een reeks zijn zonder borsten & met bijvoorbeeld monsters. Oke, het is idd een reeks dat voor iemand van 12-13 jaar niet geschikt is, maar je weet dan al wat je moet kopen over enkele jaren.
Engniveau Nightmare on Elmstreet is niks voor mij, nee. Misschien later. (Kunnen alle topics van ''Smeer me een manga aan/Wat zijn echte manga-aanraders'' niet bij elkaar?) Verder vind ik detective ook super, maar ik hou enkel van een Detective Conan niveau (of hoger misschien, allesinds niks a la Flikken ofzo), maar dat lijkt me in het Frans te moeilijk.
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Manga aanraders

Post by NeeNee »

Detective Conan is goed begrijpbaar Frans (geen spreektaal of zo), maar wel veel tekst.

Spiral - the Bonds of Reasoning? :P Het is een erg leuke serie. Ik weet helaas niet hoe de Franse versie is, want ik heb ze nog niet ingekeken.

User avatar
Drazic
Posts: 140
Joined: Sat Feb 18, 2006 20:45
Contact:

Re: Manga aanraders

Post by Drazic »

Hunter X Hunter lijkt me dan perfect? Zitten niet enorm veel monsters in voor zover ik me kan herinneren maar is wel gewoon een hele goede manga dus wat maakt het uit =P.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Manga aanraders

Post by Kira »

(Vriendelijke/woeste) Monsters was maar een voorbeeld hoor ^^ Ik dacht dat dat het wat duidelijker maakte.

Spirals - the Bonds of Reasoning ziet er trouwens super uit... Kga morgen eens alle opgenoemde series eens bekijken, want ik hoor nu al in mijn bed te liggen.

Verder, er is geen manga van Tono to Issho spijtig genoeg. :(
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Manga aanraders

Post by Weertangel »

Nog wat aanraders die ik ken zijn Sora No Otoshimono, een hele leuke serie over een knul die op een avond op een heuvel( :D ) een Angeloid op zijn hoofd krijgt die al zijn wensen wil vervullen! erg genoeg is die knul(Tomoki) een grote pervert...
Goede serie met een intersante verhaal lijn en leuke personages.
Is ook al een goede Anime van met 2 seizoenen. aanrader!!

De andere die ik waar ik nu op aan het wachten voor ben is Mayoi Neko Overrun! een manga serie gebaseerd op een japanse serie Light Novels.
Hij is van dezelfde artiest die to Love Ru tekent en dus een genot voor het oog!
Gaat voornamelijk over een cake winkel en de tieners die er werken, de jongen Takumi en zijn jeugdvriendin (en Tsundre)Fumino, en anderen leuke mensen die hun zinnen op Takumi gezet hebben. heeft heel veel Cameo's van To Love Ru characters!
is ook een Anime van maar die is blijkbaar niet al te goed(heb zelf maar 1 aflevering gezien)

dus als je van een beetje Ecchi houdt dan check ze uit!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Manga aanraders

Post by Brook500 »

Geen borsten voor Kira.
Image

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Manga aanraders

Post by Tamara »

Weet er iemand een avontuurlijke reeks over iets geheim(zinnigs) (Een geheime wereld, monsters, ...)? Liefst in het Frans en zonder borsten...
Kekkaishi? Goede shounen manga zonder overmatige fanservice. Vrijwel helemaal zonder fanservice eigenlijk.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Manga aanraders

Post by Koen »

Mär? Heel leuke instapshonen... HXH ook, maar daar staat dan weer bij momenten meer tekst in...
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Manga aanraders

Post by NeeNee »

Koen wrote:Mär? Heel leuke instapshonen... HXH ook, maar daar staat dan weer bij momenten meer tekst in...
De eerste twee delen van Mär kun je van mij zelfs gratis krijgen, Kira. :mrgreen: Ik ben toch niet van plan om die reeks verder te zetten.

Ik vond het Frans wel niet zo heel eenvoudig, maar ik denk ook niet dat het echt nodig is om alles te snappen.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Manga aanraders

Post by Weertangel »

Tamara wrote:
Weet er iemand een avontuurlijke reeks over iets geheim(zinnigs) (Een geheime wereld, monsters, ...)? Liefst in het Frans en zonder borsten...
Kekkaishi? Goede shounen manga zonder overmatige fanservice. Vrijwel helemaal zonder fanservice eigenlijk.
Nou, als je nog een serie zoekt dan probeer ook Oh! My Goddess, die heeft ook heel weinig fanservice, en leest lekker weg :)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Manga aanraders

Post by NeeNee »

Ik denk dat hij een avonturenverhaal zoekt, Weertangel.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Manga aanraders

Post by Kira »

Brook500 wrote:Geen borsten voor Kira.
Dit is natuurlijk niet alleen voor mij bedoelt he. (Denk ik toch?! :mrgreen: )
NeeNee wrote:Ik denk dat hij een avonturenverhaal zoekt, Weertangel.
Alles mag eigenlijk wel, ik heb een vreselijk vreemde smaak die ik eigenlijk alleen zo kon uitleggen. Ik vind Vampire Knight bevoorbeeld ook geweldig.

Deze ga ik wss een proberen:
DragonBall Perfect Édition 14
Spiral – the Bonds of Reasoning 1
Vampire Knight 1
Neko Manjin 1

Yureka 1??? (Over wat gaat de deze?)
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Manga aanraders

Post by NeeNee »

Kira wrote:Yureka 1??? (Over wat gaat de deze?)
http://www.mangaheuvel.be/index.php?con ... nga_id=137 :mrgreen:

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Manga aanraders

Post by Weertangel »

Kira wrote:
NeeNee wrote:Ik denk dat hij een avonturenverhaal zoekt, Weertangel.
Alles mag eigenlijk wel, ik heb een vreselijk vreemde smaak die ik eigenlijk alleen zo kon uitleggen. Ik vind Vampire Knight bevoorbeeld ook geweldig.quote]

Nou, OMG! is een leuke serie met veel humor en ook best wel wat avonturen(als je bedoelt dat ze buiten hun huis ook dingen doen) dus hij is zeker niet verkeerd, persoonlijk vind ik de verhalen gewoon super, en sinds de afwisseling groot is heb je een beetje van alles :)

En het is niet alleen voor jou bedoelt, maar als je er wel intresse voor hebt, op zijn minst even online uitchecken!
anders zoek je die review van mij nog maar eens op.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Manga aanraders

Post by NeeNee »

Tamara wrote: Kekkaishi? Goede shounen manga zonder overmatige fanservice. Vrijwel helemaal zonder fanservice eigenlijk.
Kekkaishi is inderdaad erg leuk. :) En het Frans is niet te moeilijk.

Over spokenjagers.

Post Reply