Manga aanraders

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

SilverOwls
Posts: 183
Joined: Sun Oct 07, 2007 20:58
Location: Knokke-Heist
Contact:

Re: Manga aanraders

Post by SilverOwls »

Die heb ik ook van het boekenfestijn gehaald. Die is idd wel nog goed ^^
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Manga aanraders

Post by Brook500 »

Ik heb mijn 4 links verandert om zo het gevaar op spoilers te vermijden.
Image

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Manga aanraders

Post by Weertangel »

Brook500 wrote:Wat ook leuk is bij Pastel is dat er constant nieuwe personages verschijnen. Soms heel snel achtereen, wat bij andere ecchi weinig het geval is.
Ik heb Pastel een beetje online gelezen maar vindt het niet zo goed als Suzaka als het op verhaal aan komt, de tekenstijl is van beide series super al bevalt me de tekenstijl van Suzaka op een of de andere manier toch beter(misschien omdat de serie Princess Lucia van dezelfde artiest is en die serie is ook leuk!)
Heb wel nog getwijfelt met Suzaka te kopen, omdat ik herlees waarde bij lange series ook belangrijk vindt en dat heb je niet echt bij Suzaka, :? moet ik nog meer over nadenken.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Manga aanraders

Post by Weertangel »

Ik heb online een serie genaamd Gothic Sports gevonden, over een meid die een Gothic lolita voetbal team begint, maar ik wil eigenlijk weten of meer mensen de serie kennen en of er een kans is dat ik hem op de Brussel meet ook zal vinden in de winkels. :) want online is er niet veel van te lezen.

User avatar
flandrian15
Posts: 28
Joined: Sun Sep 05, 2010 11:55

Re: Manga aanraders

Post by flandrian15 »

Ten eerste:

Iets wat ik in alle toevalligheid ooit ontdekt had toen ik aan het surfen was op het alom bekende Onemanga (RIP). De serie heet Sunabouzu oftewel desert punk in het Engels en het gaat over een post-apocalyptische wereld waarin de verwoestijning nogal extreem is geweest tot in die mate dat mensen niet langer dan een 5-tal minuten in direct contact met zonlicht kunnen komen. In deze wereld wonen een soort van bounty hunters waarin de sunabouzu 1 van de bekendste is. Geloof me vrij dat je je kapot lacht met de ofwel duistere ofwel slapstick-achtige humor. Gewoonweg geweldig. Een aanrader voor iedereen die van actie/comedy/fantasy houdt en de tekenstijl is formidabel! 1 van mijn all time favorites en ik weet dat dit geen referentie is voor de meeste maar geloof me vrij als ik zeg; GEWOON LEZEN DIE HANDEL.

Next:

Golden Boy:
Gaat over een geniale universiteitsstudent die er met zijn fiets op uit trekt om dingen te leren omdat hij het studeren moe is en vrijzinnig is. Hij reist van job tot job en ontmoet vrouwen op zijn pad die een vrij slechte eerste indruk van hem hebben maar dit veranderd snel naarmate Kintaro na genoeg observatie (LOL) zo goed wordt in hetgeen hij leert dat ze respect voor hem krijgen en hij is gewoonweg een pakkend personage.
Deze manga en anime is echt super. Niet zo veel gewelddadige actie maar desalniettemin actie ten top maar waar deze serie voornamelijk over gaat is humor. De echte manga humor zoals bloedneuzen, naïviteit en karaktereigen quircks. . . toen ik het de eerste keer zag (de anime) was ik meteen verkocht. test het maar!

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Manga aanraders

Post by Kira »

Weet er iemand een avontuurlijke reeks over iets geheim(zinnigs) (Een geheime wereld, monsters, ...)? Liefst in het Frans en zonder borsten...

Verder ga ik Keroro eens proberen, die ziet er wel leuk uit. Iemand een mening?

Enne, de grootste aanrader die ik kan geven is Hoshin Engi. (Dakki's borsten zijn er eigenlijk voor mij al over, maar dat zijn eerder details. 't Is niet dat elke vrouw dat heeft (zolang ik weet)) Iets met dezelfde sfeer is ook altijd welkom ^^
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Manga aanraders

Post by NeeNee »

Yureka misschien? Speelt zich af in een RPG-wereld. :)

Hij is wel lang.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Manga aanraders

Post by Brook500 »

Kira wrote:Weet er iemand een avontuurlijke reeks over iets geheim(zinnigs) (Een geheime wereld, monsters, ...)? Liefst in het Frans en zonder borsten...
Claymore is beter een aanrader op dat vlak. Die volg ik vooral verder via scans.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Manga aanraders

Post by NeeNee »

Brook500 wrote: Claymore is beter een aanrader op dat vlak. Die volg ik vooral verder via scans.
Maar die is vrij gewelddadig, toch?

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Manga aanraders

Post by Brook500 »

NeeNee wrote:
Brook500 wrote: Claymore is beter een aanrader op dat vlak. Die volg ik vooral verder via scans.
Maar die is vrij gewelddadig, toch?
Het moest een reeks zijn zonder borsten & met bijvoorbeeld monsters. Oke, het is idd een reeks dat voor iemand van 12-13 jaar niet geschikt is, maar je weet dan al wat je moet kopen over enkele jaren.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Manga aanraders

Post by NeeNee »

^ Yu-Gi-Oh is ook een reeks zonder borsten & met bijvoorbeeld monsters. :wink: Daarom hoeft het nog niet meteen bloed & goor te zijn.

Bleach? :P

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Manga aanraders

Post by Kira »

NeeNee wrote:Yureka misschien? Speelt zich af in een RPG-wereld. :)

Hij is wel lang.
Ziet er wel leuk uit ^^ Doet me een beetje denken aan Shinzo/Mushrambo destijds op tv. Toen was ik nog heel jong...
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Manga aanraders

Post by Brook500 »

Ik heb de reeks nog niet gelezen maar misschien is YuYu Hakusho wel iets.
Image

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Manga aanraders

Post by Kira »

Ken ik, maar het plot deed me toch twijfelen. Het zag er vrij fillerig uit.
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Manga aanraders

Post by NeeNee »

Kira wrote:Ken ik, maar het plot deed me toch twijfelen. Het zag er vrij fillerig uit.
YYH? Die gaat goed vooruit, hoor. In het begin zijn het korte verhaaltjes, maar vanaf volume 3 wordt het een vechtshonen.

Enkel de finalegevechten zijn nogal lang, maar dat is altijd zo.

Post Reply