Manga aanraders

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Manga aanraders

Post by NeeNee »

Kent er iemand nog goede series die uit allemaal korte verhaaltjes bestaan? Waar je elk hoofdstuk apart kunt lezen?

Liefst detective of humor, maar dat hoeft niet perse. Ik zoek vooral afgeronde verhaaltjes.

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Manga aanraders

Post by Bart »

NeeNee wrote:Kent er iemand nog goede series die uit allemaal korte verhaaltjes bestaan? Waar je elk hoofdstuk apart kunt lezen?

Liefst detective of humor, maar dat hoeft niet perse. Ik zoek vooral afgeronde verhaaltjes.
Indien je episodisch bedoelt, zou ik eventueel 'Ghost Hunt' kunnen aanraden... Tenzij je ermee inzit dat je er vandaag niet op kan rekenen op legale manier vlot aan alle vertaalde delen te geraken.

't Is een (bijwijlen grappige) paranormale detective-serie geschreven door Fuyumi Ono, auteur van o.a. 'The Twelve Kingdoms' en 'Shi Ki'.
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Manga aanraders

Post by NeeNee »

^ Ghost Hunt ken ik wel. Maar dat is niet echt episodisch per hoofdstuk, toch? Ik geloof dat het hele eerste volume één grote zaak was.

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Manga aanraders

Post by kolemijn »

Ik weet dat Golgo 13 ook al los van elkaar staande verhalen bestaat, het is wel niet per hoofdstuk één verhaal (is dat niet nogal kort?), maar 2 of 3 per volume denk ik. In het engels zijn er nu volumes met de beste verhalen van de reeks. Had er een besteld op TBD, maar die bestelling was niet toegekomen, dus ik kan niet oordelen over de kwaliteit.
Verder in die categorie heb ik nog Crayon Shin Chan liggen, maar meer weet ik er niet echt :? Edit: Buiten Lupin ook nog natuurlijk :P Maar echt makkelijk zijn die ook niet te vinden.

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Manga aanraders

Post by Bart »

NeeNee wrote:^ Ghost Hunt ken ik wel. Maar dat is niet echt episodisch per hoofdstuk, toch? Ik geloof dat het hele eerste volume één grote zaak was.
Sorry, je oorspronkelijke post had ik blijkbaar niet goed gelezen.

'Chi's Sweet Home' en 'Ichigo Mashimaro' passen me dunkt in het hokje 'humor' en zijn vrij, erm... hoofstukkelijk.

Inio Asano heeft verschillende kortverhalenbundels uit, maar die zijn niet echt om mee te gieren, noch zijn het detectives. Eerder donkere stukjes des levens, maar wel aanraders, stuk voor stuk. ('Hikari no machi/Le quartier de la lumière', 'Sekai no owari to yoakemae/La fin du monde, avant le lever du jour' , 'Subarashii sekai/Une monde formidable')

Fumiyo Kouno: 'Nagai Michi/Une longue route'. Erg korte en bitterzoet-komische hoofdstukjes over een dutske van een huisvrouw met hoofd-in-de-wolken die bij een flierefluitende jongeman inwoont met het oog op een eventuele trouwerij.

Nu ik hier toch persoonlijke favorieten aan het opsommen ben: Amano Kozue's 'Aqua' en 'Aria'.
In 't algemeen nogal voortkabbelende slice-of-life met licht mierzoete humor en sporadisch overweldigend ontroerend. Hoef ik er nogmaals bij te zeggen dat ik deze reeks grotendeels in 't Duits heb gekocht? (Ook alleen maar omdat de Engelstalige Tokyopop-uitgever er de brui aan gaf, maar ik herhaal: in 't Duits, waar mijn actieve woordenschat niet veel verder reikt dan 'Schnell, schnell! Kartoffelkopf!'*)

(Ik had ook 'Natsume/Le pacte des yokai' willen aanraden, maar ik meen me te herinneren dat je deze reeds leest?)

* 'Blackadder Goes Forth'
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Manga aanraders

Post by NeeNee »

Bart wrote: (Ik had ook 'Natsume/Le pacte des yokai' willen aanraden, maar ik meen me te herinneren dat je deze reeds leest?)
Ja, dat is één van de reeksen die ik in gedachten had. Maar de verhaaltjes lijken vaak nogal sterk op elkaar, dus ik weet niet of ik deze blijf lezen.

Ik ga je tips eens bekijken. Zijn ze allemaal te koop in het Engels en/of Frans? Want anders wordt het wel een beetje moeilijk. :)

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Manga aanraders

Post by Bart »

'Chi's Sweet Home' is in Engelse uitgave bij Vertical te krijgen, in 't Frans bij Glénat (Kids) als 'Chi, une vie de chat'.

Van 'Ichigo Mashimaro' zijn in 't Engels delen 1-5 bij Tokyopop ( :( )verschenen als 'Strawberry Marshmallow', in 't Frans bij Kurokawa 1-6 als 'Les petites fraises'. (Als je ook 'Yotsuba&!' leest, ik vind ze vergelijkbare reeksen: er bestaat zelfs een (eenmalig) cross-overstripje.)

Bij Inio Asano's boeken (en bij Fumiyo Kouno) heb ik eerder telkens de Franse titel erbij gezet ('t is allemaal van Kana); 'Subarashii Sekai' is ook in 't Engels als 'What a Wonderful World' verschenen (Viz).
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

anneke
Posts: 18
Joined: Tue Oct 25, 2011 23:15
Location: Puurs

Re: Manga aanraders

Post by anneke »

Weertangel wrote:Ik heb online een serie genaamd Gothic Sports gevonden, over een meid die een Gothic lolita voetbal team begint, maar ik wil eigenlijk weten of meer mensen de serie kennen en of er een kans is dat ik hem op de Brussel meet ook zal vinden in de winkels. :) want online is er niet veel van te lezen.
een beetje laat, maar deze serie vind ik niet echt de moeite. Ik heb de eerste twee volumes en heb er een beetje spijt van dat ik ze gekocht heb...

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Manga aanraders

Post by Saki »

wowzie, lurking anneke post :p

geweldig, vergeet je niet voor te stellen in het voorstel topic :p


Manga aanraders? Giant Killing, ssly de serie is te goed

anneke
Posts: 18
Joined: Tue Oct 25, 2011 23:15
Location: Puurs

Re: Manga aanraders

Post by anneke »

Saki wrote:wowzie, lurking anneke post :p

geweldig, vergeet je niet voor te stellen in het voorstel topic :p


Manga aanraders? Giant Killing, ssly de serie is te goed
Juist gedaan ^^ mijn manga aanraders zijn nog vooral shoujo zoals the wallflower (vind ik echt grappig) en my heavenly hockey club. De shounen die ik goed vind zijn al genoemd :p

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Manga aanraders

Post by NeeNee »

Kent er nog iemand goede manga over paranormale mysteries?

Ghost Hunt, Psycho Busters, Psychic Power Nanaki en Psychic Detective Yakumo heb ik al gelezen. Ik vroeg me af of er nog iets gelijkaardigs vertaald is...

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Manga aanraders

Post by Bart »

NeeNee wrote:Kent er nog iemand goede manga over paranormale mysteries?

Ghost Hunt, Psycho Busters, Psychic Power Nanaki en Psychic Detective Yakumo heb ik al gelezen. Ik vroeg me af of er nog iets gelijkaardigs vertaald is...
'Hanako and the Terror of Allegory', van Sakae Esuno, auteur van 'Mirai Nikki' ('Future Diary')? Kort (4 delen), over een detectivebureau dat zaken onderzoekt die verband houden met urban legends. Door sommigen bejubeld, maar die vond ik zelf niet bijzonder goed; meer... interessant concept, niet tot mijn voldoening uitgewerkt.

Zoek je alleen vertaalde of mogen het ook onvertaalde reeksen zijn?

(Overigens, je vroeg er ooit/een tijdje geleden naar, 'Tokarev' lijkt beëindigd te zijn met 2 delen.)
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Manga aanraders

Post by NeeNee »

Bart wrote:'Hanako and the Terror of Allegory', van Sakae Esuno, auteur van 'Mirai Nikki' ('Future Diary')? Kort (4 delen), over een detectivebureau dat zaken onderzoekt die verband houden met urban legends. Door sommigen bejubeld, maar die vond ik zelf niet bijzonder goed; meer... interessant concept, niet tot mijn voldoening uitgewerkt.
Klinkt interessant, maar wel niet goedkoop te vinden.
Zoek je alleen vertaalde of mogen het ook onvertaalde reeksen zijn?
Liefst vertaald. Ik lees ze 's avonds in bed, en met een computer is dat toch niet handig.
(Overigens, je vroeg er ooit/een tijdje geleden naar, 'Tokarev' lijkt beëindigd te zijn met 2 delen.)
Bedankt.

Is het ook vertaald? (Of enig idee of dit gaat gebeuren?)

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Manga aanraders

Post by Bart »

NeeNee wrote:Is het ook vertaald? (Of enig idee of dit gaat gebeuren?)
Ik zie daar geen vermelding van; er lijkt voorlopig alleen een (volledige) liefhebbersvertaling van te vinden.
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Manga aanraders

Post by Weertangel »

Ik kom de laaste tijd steeds meer online (fan)vertalingen tegen van koreaanse webcomics, en de laatste die ik heb gevonden(buiten Girls of the Wilds en Noblesse) heet Orange Marmalade die over de jonge vrouwelijke vampier Baek Ma Ri gaat, die probeert haar highschool tijd te door te komen zonder aandacht te trekken van de normale mensen om zich heen in een wereld waar het bestaan van vampieren bekend is en normaal is, al worden ze nog steeds gevreesd.

Het is een leuke school drama serie die ik iedereen die van dat soort series houdt.
Wordt elke week geupdated, dus zat te lezen :)

Post Reply