To Love Ru!

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

To Love Ru!

Post by Weertangel »

Hoi! ik dacht dat het wel leuk was om reviews te schrijven over series die nog niet naar engels/frans is vertaald, ik begin met een serie die ik dankzij deze forums heb ondekt, To love Ru.

De Serie gaat over de 16 jaar oude Rito Yuuki die moeite heeft om zijn liefde te verklaren aan Haruna Sairenji, het meisje van zijn dromen,dingen worden nogal raar en hectisch als de buitenaardse prinsess Lala Satalin Deviluke naakt recht in Rito's bad teleporteert met hem erin! LaLa is van huis wegelopen omdat haar vader wilt dat ze een van de duizenden aanbidders kiest om mee te trouwen zodat die vent de nieuwe heerser van het universum wordt.
Rito weet eerst niet wat ie wilt, maar nadat Zastin, haar bodyguard, haar probeert mee terug naar Deviluke te sleuren, helpt Rito haar om te onsnappen,en wordt LaLa verliefd op hem en besluit met hem te trouwen! iets waar hij niets in heeft te zeggen, en erger, het gebeurt allemaal net op het moment dat Rito Haruna de liefde verklaart!

LaLa's vader gaat hiermee akkoord, maar Rito moet wel de andere aanbidders van haar weghouden! slaagt hij hier niet in dan zal LaLa's vader hem en de hele planeet wegvagen!!
Dus terwijl Rito probeert uit te vogelen hoe hij dit voorkomt, komt LaLa bij hem en zijn 11 jaar oude zus Mikan wonen, met alle gevolgen van dien.

De serie is een echte Ecchi en Harem manga met veel humor en zelfs voor een ecchi veel naakt.
Het speelt zich voornamelijk af op de school waar Rito en LaLa naartoe gaan, waar LaLa met de gekste uitvindingen probeert Rito te helpen en langzaam probeert te wennen aan het "primitieve" aardse bestaan, het feit dat ze een staart heeft en dat niemand echt gek opkijkt dat ze een alien is zorgt voor veel komische situaties!
In al die tijd probeert Rito het meisje waar hij echt van houdt(Haruna) te overtuigen van zijn liefde zonder gezichtsverlies de lijden wat bijna nooit goed gaat... :lol:

Ik kan hem aan iedereen aanraden die van veel humor en fanservice houdt, en de tekenstijl is ook heel goed!
hier is de link voor de Wiki, met links naar meer info.
Link: http://en.wikipedia.org/wiki/To_Love-Ru

Er is ook een OVA en Anime ervan,heb er wat van gezien maar nog niet alles, dus kijk maar wat je ervan vindt.

Hier is een link naar de franse uitgever van de manga, met dank aan Brook500!!!
link: http://www.editions-tonkam.fr/serie.php?id=113

Dus! gaat dat lezen!!!!
Last edited by Weertangel on Thu Oct 28, 2010 17:15, edited 5 times in total.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: To Love Ru. Scanlat review.

Post by Brook500 »

Heb zowel de manga als de anime & OVA compleet gelezen & gezien.
Het is inderdaad een leuke serie met een mooie art.
De humor & personages zijn leuk om te volgen.
De anime heeft als enige minpunt dat de laatste afleveringen afwijken van het verhaal.
De OVA's zijn allemaal geslaagd & ben vooral blij dat ze de Troublequest van de manga er ook bij was. Het is mij favoriete arc van de serie.
Image

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: To Love Ru. Scanlat review.

Post by Weertangel »

Absoluut, heb die arc net gehad, heel gaaf gedaan!
De humor is erg aanstekelijk, en ik vind het wel leuk gedaan dat Rito's vader een Mangaka is! vraag je je echt af of het in het echt ook zo erg is..

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: To Love Ru. Scanlat review.

Post by Koen »

uiteraard mogen er op dit forum geen links naar illegale sites, dus die links heb ik even verwijderd ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: To Love Ru. Scanlat review.

Post by Jarus »

Juist koen.
Als mensen iets illegaals willen doen moeten ze er zelf maar wat moeite voor doen.
Ook al doe ik het zelf ook wel een beetje maar goed.
Maar ja op dit moment hoef je niet zoveel moeite te doen om manga's online te vinden.
Maar goed weer on topic.
Ik zelf heb ook zowel de anime als de manga gezien/gelezen.
En vind het een erg vermakkelijke serie zeker een serie die in wel in het nl zou willen zien.
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: To Love Ru. Scanlat review.

Post by Berserker500 »

Zalige reeks. Heb de manga al besteld in het Frans.
De anime en de ova's heb ik ook al gezien. Een topreeks voor wie van goede art en fanservice houdt.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: To Love Ru. Scanlat review.

Post by Weertangel »

Sorry voor de links, maar ja, hoe moest ik het anders doen??

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: To Love Ru. Scanlat review.

Post by Brook500 »

Weertangel wrote:Sorry voor de links, maar ja, hoe moest ik het anders doen??
Je kon altijd bijvoorbeeld wikipedia of AnimeNewsNetwork doorverwijzen.
Image

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: To Love Ru. Scanlat review.

Post by Jarus »

Hmm ja alleen een review er over maken en als iemand het wat lijkt moet hij/zij zijn eigen illegale manier zien te vinden vind ik.
Want over het algemeen steunen we het natuurlijk niet
hoewel er volgens mij wel aardig wat mensen zijn die het hier doen.
En dan moet ik bekennen ik ben ook illegaal bezig maar toch ik koop vind ik ook wel genoeg.
Maar doe het voornamelijk omdat ik leuke nieuwe series zoek om te kunnen kopen.
En hij is in het frans te verkrijgen berserker500 heeft hem al besteld dus dan zou je kunnen door linken naar de site van de uitgever.
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: To Love Ru. Scanlat review.

Post by Weertangel »

Brook500 wrote:
Weertangel wrote:Sorry voor de links, maar ja, hoe moest ik het anders doen??
Je kon altijd bijvoorbeeld wikipedia of AnimeNewsNetwork doorverwijzen.
Gedaan :)

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: To Love Ru. Scanlat review.

Post by Brook500 »

Jarus wrote:Hmm ja alleen een review er over maken en als iemand het wat lijkt moet hij/zij zijn eigen illegale manier zien te vinden vind ik.
Want over het algemeen steunen we het natuurlijk niet
hoewel er volgens mij wel aardig wat mensen zijn die het hier doen.
En dan moet ik bekennen ik ben ook illegaal bezig maar toch ik koop vind ik ook wel genoeg.
Maar doe het voornamelijk omdat ik leuke nieuwe series zoek om te kunnen kopen.
En hij is in het frans te verkrijgen berserker500 heeft hem al besteld dus dan zou je kunnen door linken naar de site van de uitgever.
En de uitgever bij stek is Tonkam.
Alvast hier de link:
http://www.editions-tonkam.fr/serie.php?id=113
Image

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: To Love Ru. Scanlat review.

Post by Weertangel »

Jarus wrote:Hmm ja alleen een review er over maken en als iemand het wat lijkt moet hij/zij zijn eigen illegale manier zien te vinden vind ik.
Want over het algemeen steunen we het natuurlijk niet
hoewel er volgens mij wel aardig wat mensen zijn die het hier doen.
En dan moet ik bekennen ik ben ook illegaal bezig maar toch ik koop vind ik ook wel genoeg.
Maar doe het voornamelijk omdat ik leuke nieuwe series zoek om te kunnen kopen.
En hij is in het frans te verkrijgen berserker500 heeft hem al besteld dus dan zou je kunnen door linken naar de site van de uitgever.
Ja ik las het, maar ik vond op Amazon.com alleen japanse versies, en hoewel ik weet dat Scanlation illegaal is, lees ik zulke dingen toch eerst voordat ik een manga bestel, als ie in het engels verkrijgbaar is.

En er zijn naar mijn smaak te veel manga's die goed zijn maar niet vertaald zijn, en het is zonde om ze te negeren.
Ik wil ze gewoon onder aandacht brengen, hoe en wat jullie met die info doen laat ik aan jullie over.
En ja, ik koop ook series zodra ik ze kan krijgen, maar ik lees er ook veel online, maar dat is omdat in tegenstelling tot vele van jullie, ik geen manga winkel in de regio heb, dus ik wil eerst even "bladeren :mrgreen: "voordat ik ze bestel.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: To Love Ru. Scanlat review.

Post by Weertangel »

dank je voor de link Brook!
zou het nooit gevonden hebben sinds het op zijn frans is. zal de review ermee updaten :)

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: To Love Ru. Scanlat review.

Post by Brook500 »

Weertangel wrote:dank je voor de link Brook!
zou het nooit gevonden hebben sinds het op zijn frans is. zal de review ermee updaten :)
Graag gedaan hoor, Weertangel.
Ik vind links altijd makkelijk voor als ik iets snel wil opzoeken.
Image

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: To Love Ru. Scanlat review.

Post by Bart »

De eerste 2 volumes had ik een maandje geleden ook al besteld. Ik ben niet zo bijster gek op fan service an sich, maar To-Love-Ru is van de auteur van 'Black Cat', welke ik best te smaken vond.
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

Post Reply