Discussie nr. 4: Slipcover of gewone kaft?

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Discussie nr. 4: Slipcover of gewone kaft?

Post by Berserker500 »

Ik vind dat slipcovers veel mooier staan in een kast. Zeker dragonball Ultimate.
Het is ook dat de kwaliteit van het papier van de engelse toch duidelijk slechter is dan van de Franse en Nederlandse.

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: Discussie nr. 4: Slipcover of gewone kaft?

Post by Jarus »

Berserker500 wrote:Ik vind dat slipcovers veel mooier staan in een kast. Zeker dragonball Ultimate.
Het is ook dat de kwaliteit van het papier van de engelse toch duidelijk slechter is dan van de Franse en Nederlandse.
Ja nu je het zegt Berserker500 ons papier is van een veel hogere kwaliteit.
Vind het ook fijner aanvoelen ONS papier.
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Discussie nr. 4: Slipcover of gewone kaft?

Post by Berserker500 »

nl manga aan te top. :D

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: Discussie nr. 4: Slipcover of gewone kaft?

Post by Jarus »

Ik leg de lat meteen maar hoog
wereld heerschapij in de manga wereld voor de nederlandstalige uitgevers :twisted:
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Discussie nr. 4: Slipcover of gewone kaft?

Post by Weertangel »

Jarus wrote:Ik leg de lat meteen maar hoog
wereld heerschapij in de manga wereld voor de nederlandstalige uitgevers :twisted:
Je bedoelt dus eigenlijk jezelf... opschepper :wink:
en ik denk dat de amerikanen die titel al hebben, maar het is zo hard to volgen soms...

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: Discussie nr. 4: Slipcover of gewone kaft?

Post by Jarus »

Weertangel wrote:
Jarus wrote:Ik leg de lat meteen maar hoog
wereld heerschapij in de manga wereld voor de nederlandstalige uitgevers :twisted:
Je bedoelt dus eigenlijk jezelf... opschepper :wink:
en ik denk dat de amerikanen die titel al hebben, maar het is zo hard to volgen soms...
De amerikanen hebben de titel nog wel.
Maar we zijn in aan toch met het altijd op schemaliggende glenat :twisted:
en soms een beetje opscheppen kan geen kwaad toch ? :wink:
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Discussie nr. 4: Slipcover of gewone kaft?

Post by Weertangel »

Ik volg geen van de uitgevers hier op deze fora, ik zoek een serie die mij leuk lijkt, lees er wat van, en dan bestel ik hem via Bruna of Amazon.
Wat ik eerder zou willen zijn winkels met zowel comics als manga in elk stadje en dorp in de regio Weert en de rest van het zuiden! is nogal irritant dat ik naar het noorden moet om wat goeds te lezen te halen....

en nee opscheppen moet kunnen, maar doe het vooral voor jezelf :twisted: die uitgevers kunnen wel wachten :) :mrgreen:

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: Discussie nr. 4: Slipcover of gewone kaft?

Post by Jarus »

Weertangel wrote:en nee opscheppen moet kunnen, maar doe het vooral voor jezelf :twisted: die uitgevers kunnen wel wachten :) :mrgreen:
oke zal ik doen.
Ik ben de beste :D
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

User avatar
Drazic
Posts: 140
Joined: Sat Feb 18, 2006 20:45
Contact:

Re: Discussie nr. 4: Slipcover of gewone kaft?

Post by Drazic »

Image

Heb deze topic gemist toen ie nieuw was maar wou toch even posten =P.

Over het algemeen vind ik zonder slipcover mooier dan met. Bijvoorbeeld de Dark horse uitgave van Gantz, MPD Psycho of Kurosagi en de Viz uitgaves van Real en Pluto zijn gewoon erg mooi. Beter dan de gemiddelde Kana manga en net zo goed als Glenat manga (ook het papier). Staan ook mooier in de kast doordat je meer een rechte lijn krijgt dan bij manga met een slipcover xD. Voor het lezen maakt het sowieso niks uit behalve dat je dan die slipcover er elke keer weer af moet halen voor het lezen en hem er weer op moet doen erna ;P

En ik heb toch echt de ervaring dat bij mij iig de slipcovers sneller kapot gaan dan een goede kaft. Je krijgt al snel kreukeltjes aan de onderkant van de manga. Dat heb ik iig wel met mijn vol's van Say hello to black jack (mijn eerste manga met slipcover).

Er zijn wel een aantal engelse manga met slipcover trouwens, al zijn het er niet veel. Ik heb Pineapple army van viz die een slipcover heeft. Verder weet ik eigenlijk niet welke er nog meer zijn xD

Engelse manga zijn over het algemeen wel wat duurder maar als je manga op internet koopt is het verschil geeneens heel groot. (Soms zelfs in het voordeel van engelse manga).

User avatar
Dauwdrupje
Posts: 98
Joined: Thu Oct 07, 2010 15:38
Location: Dendermonde,België
Contact:

Re: Discussie nr. 4: Slipcover of gewone kaft?

Post by Dauwdrupje »

Ik heb duidelijk ook over dit topic gekeken. ^^ Zelf prefereer ik ook slip-cover. Ik vind het gewoon zo leuk om die cover er telkens weer af te halen en te kijken naar de -meestal identieke- afbeelding die eronder verscholen zit. Of om als ik geen bladwijzer in de buurt heb, gewoon een flap van die cover tussen de pagina's te steken. Helaas betaal je die extra covers er inderdaad wel vaak bij- waardoor mijn meeste manga's een gewone kaft hebben, aangezien ik altijd m'n manga's in de goedkoopste versie koop (en dat zijn meestal de Duitstalige versies).

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Discussie nr. 4: Slipcover of gewone kaft?

Post by Koen »

Drazic wrote:Voor het lezen maakt het sowieso niks uit behalve dat je dan die slipcover er elke keer weer af moet halen voor het lezen en hem er weer op moet doen erna ;P
Ik lees nu al vijftien jaar uitsluitend manga met slip cover maar heb nog nooit een cover eraf gehaald om het boekje te lezen :?:
motivatiedip. help!

User avatar
Drazic
Posts: 140
Joined: Sat Feb 18, 2006 20:45
Contact:

Re: Discussie nr. 4: Slipcover of gewone kaft?

Post by Drazic »

Koen wrote:
Drazic wrote:Voor het lezen maakt het sowieso niks uit behalve dat je dan die slipcover er elke keer weer af moet halen voor het lezen en hem er weer op moet doen erna ;P
Ik lees nu al vijftien jaar uitsluitend manga met slip cover maar heb nog nooit een cover eraf gehaald om het boekje te lezen :?:
Tsja, bij mij begint de cover altijd een beetje the schuiven e.d. dus haal ik hem er altijd maar vanaf. Leest veel fijner vind ik.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Discussie nr. 4: Slipcover of gewone kaft?

Post by Berserker500 »

Ik haal die slipcovers er nooit af om manga te lezen.
Het leest niet zo prettig als je ze er af haalt.

User avatar
lloerdy
Posts: 113
Joined: Fri Oct 10, 2008 20:21
Location: Welle

Re: Discussie nr. 4: Slipcover of gewone kaft?

Post by lloerdy »

Berserker500 wrote:Ik vind dat slipcovers veel mooier staan in een kast. Zeker dragonball Ultimate.
Het is ook dat de kwaliteit van het papier van de engelse toch duidelijk slechter is dan van de Franse en Nederlandse.
Voor glenat is dat zeker waar. Daar kunnen niet veel uitgevers aan typen wat kwaliteit van het papier betreft! Sommige Dark Horse uitgaven zijn dan ook weer van ontzettend hoge kwaliteit (maar duur :P)

Ikzelf hou niet van die slipcovers. Leest niet handig, beschadigt veel vlugger. Geef mij maar de gewone kaft.

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Discussie nr. 4: Slipcover of gewone kaft?

Post by Wimpuls »

Die schade aan slip-covers is toch een fabeltje... Tenzij je je manga in een grote vleesmolen bewaart, zie ik echt niet hoe je die kan vernielen.
Ik ben nu eens geen toonbeeld van handigheid, en ik heb echt niks van schade. Tenzij je hysterisch wordt van een enkel omgeplooid hoekje: geen excuus.

Post Reply