Guest Review:Hellgirl manga series.

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Guest Review:Hellgirl manga series.

Post by Weertangel »

OK ok. misschien ging ik een beetje overboord, mijn exuses.
maar over de basis van de manga, dat heeft niets te maken met welk boek ik heb gelezen van de serie, het gaat over de basis,in dit geval, mensen die de naam intypen op Hellgirls site en haar op visite krijgen, waar ze alles uitlegt en hun die pop geeft met dat koordje dat ze eraf moeten trekken als ze wraak willen nemen ten koste van hun ziel.
dat is de basis, daar is de manga op gebaseerd.
dat heb ik ook in de review uitgelegd.
maar mischien zie jij het anders, dus ik ben nu wel nieuwgierig, wat bedoel jij ermee?

Trouwens,ik kan beter de volgende keer in de topic naam erbij zetten welke volumes ik heb gelezen als het niet de hele serie is.
Zal denk ik wel helpen.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Guest Review:Hellgirl manga series.

Post by NeeNee »

Weertangel wrote: maar over de basis van de manga, dat heeft niets te maken met welk boek ik heb gelezen van de serie, het gaat over de basis,in dit geval, mensen die de naam intypen op Hellgirls site en haar op visite krijgen, waar ze alles uitlegt en hun die pop geeft met dat koordje dat ze eraf moeten trekken als ze wraak willen nemen ten koste van hun ziel.
dat is de basis, daar is de manga op gebaseerd.
dat heb ik ook in de review uitgelegd.
maar mischien zie jij het anders, dus ik ben nu wel nieuwgierig, wat bedoel jij ermee?
Quote van Wikipedia:
Due to the difference in media, Ai's modus operandi in the manga is somewhat different from the anime. Ai has been seen attending the same schools as some of her student-clients. Also, the straw figurine with the string was not featured in the first few chapters. Subsequently, its appearance is no longer as ubiquitous as its anime counterpart. Ai's clients need only to accept the contract, and the victims' torture by Ai and her helpers would then begin. In some cases, the torture begins after she has rung her bracelet in front of her victim (and not before as seen in the anime). The appearance of the boat in which Ai uses to ferry her victims to Hell is reduced as well.
Als we ervan uitgaan dat dit correct is (en ik zie geen reden om er aan te twijfelen), dan is dat poppetje, dat in de anime een essentieel onderdeel van haar strategie is, in de manga (zeker in het begin) dus eigenlijk vrij onbelangrijk. Als ik 'de basis van de manga' (waarmee je naar ik aanneem haar strategie in de manga bedoelt) zou moeten beschrijven, zou ik het dan ook weglaten, of in elk geval vermelden dat het slechts optioneel is.

Of anders gezegd: stel dat iemand jouw review hier leest en dan de manga gaat proberen. Maar in de eerste hoofdstukken is er helemaal geen sprake van een poppetje. Die persoon moet dan toch bijna denken dat je het over een andere reeks hebt, of anders maar wat uit je nek staat te lullen? Daarom zeg ik dat het een verkeerde indruk kan wekken als je je beschrijving enkel op de anime baseert en met dergelijke veranderingen geen rekening houdt.

Was dat duidelijker? :)

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Guest Review:Hellgirl manga series.

Post by Weertangel »

Lolz, ik weet niet of je het door hebt, maar de meeste mensen kijken naar de naam van de serie eerst, en trouwens, ik heb erbij gezegd dat ik alleen volume 2&3 heb gelezen, dus ik denk dat ze het wel begrijpen of dat ze gewoon de wiki pagina opzoeken... :)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Guest Review:Hellgirl manga series.

Post by NeeNee »

Wat bedoel je met "kijken naar de naam van de serie eerst"?

Ja, ze zullen het uiteindelijk wel snappen, vooral omdat het verschil hier erg klein is. Maar er zijn ook gevallen waar sommige dingen heel anders zijn in de manga en de anime, en dan kan het voor verwarring zorgen.

Post Reply