Discussie nr. 3: Reeksen representatief voor elk genre?

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Discussie nr. 3: Reeksen representatief voor elk genre?

Post by Britt_ »

Aangezien hier nog niemand een yaoi lijst heeft neergezet zal ik dit maar eens doen ^^

- Iro wo mo kaori wo mo: Een mooi verhaal waar voornamelijk liefde en romantiek, vergezeld met een snufje drama, het hoofdthema vormen.
- Junjou romantica: Deze kon ik moeilijk niet vermelden ;). Buiten liefde en romantiek kom je hier ook heel wat liefdesproblemen tegen alsook aspecten uit het normale dagelijkse leven (school, werk, daguitstapjes etc). Hoewel het leven van usami misschien niet zo normaal is, maar dat kijken we dan weer even door de vingers ;). In tegenstelling tot 'Iro wo mo kaori wo mo' komen er wel iets meer hardcore scenes in. Ik denk aan een van de eerste scenes waar niet echt liefde bij vermengd was, iets wat bij eerder vernoemde manga juist de rode draad is.
- Maiden Rose: Een verhaal dat zich afspeelt onder de koude oorlog. Je komt hier en daar wat aspecten van de japanse cultuur tegen, ook kindsoldaten komen aan bod en verder merk je ook hoe 2 landen toch ook heel verschillende visies erop na houden en toch vanuit de beste bedoelingen reageren (Duitsland vs Japan). Deze manga kan echter heel wreed zijn/overkomen (denkt hierbij aan enkele verkrachtingscenes) en tenzij je echt een machosist bent, denk ik dat dit geen manga is om het yaoi-genre mee in te stappen.

Echter wil ik ook de vermelding maken dat je ook meer fantasie/fictief gerichte yaoi hebt, zoals eentje over een goudvis die in een knappe prins verandert (ja ik had toen idd een wtf-moment).

Bon, ik zal eens denken over manga om een volgend genre mee uit te leggen ^^.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Discussie nr. 3: Reeksen representatief voor elk genre?

Post by Weertangel »

[/quote]
ik heb geprobeerd om het hele gamma te vertegenwoordigen, in plaats van te gaan voor de grote klassiekers.
de drie reeksen die de shonensfeer het meest uitstralen zijn Dragon Ball, One Piece en Naruto, maar daarmee ken je de alternatieven nog niet.[/quote]

Het zijn goede series, maar als je het mij vraagt zijn ze practies hetzelfde, gaan alledrie om(ninja) knokken.
dus als je series weet die nog niet genoemd, maar erwel bij horen, plz! will altijd wat nieuwe(of oude)series zien.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 3: Reeksen representatief voor elk genre?

Post by NeeNee »

Shojo:
- Nana: populaire 'realistische' reeks
- Maison Ikkoku: romantische comedie
- Basara: een meer actiegerichte serie

Het moet wel gezegd dat ik vrijwel niets van shojo ken, dus ik ben waarschijnlijk een hoop genres vergeten... :mrgreen:

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Discussie nr. 3: Reeksen representatief voor elk genre?

Post by Koen »

Je vergeet de 'high school gedoe' zoals Peach Girl en alle cloons.
motivatiedip. help!

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: Discussie nr. 3: Reeksen representatief voor elk genre?

Post by Jarus »

hmm 3 leuke reeksen voor seinen.
hmmm
hmmmm

Dwellers on the Threshold ( Shikii no Juunin ) gemiddelde seinen
An Older Woman ( Toshiue no Hito ) Ja voor de iet wat ondeugende lezertjes maar zeer zeker een goed verhaal.
Seishun Pop ja over deze serie ben ik heel erg te spreken gewoon te geweldig :D prachtige art :D
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Discussie nr. 3: Reeksen representatief voor elk genre?

Post by Weertangel »

Mijn favoriete serie is ook een Seinen,(meer zeg ik niet) dus moet niet ontbreken!

Post Reply