Discussie nr. 0: Scanlation in het nauw !?

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Discussie nr. 0: Scanlation in het nauw !?

Post by barbapapa »

Als ge via online readers leest zijt ge toch ma ne loser. 8)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Discussie nr. 0: Scanlation in het nauw !?

Post by Koen »

Excuseer! Ne luie loser 8)
motivatiedip. help!

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Discussie nr. 0: Scanlation in het nauw !?

Post by Weertangel »

Koen wrote:Excuseer! Ne luie loser 8)
Same!

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Discussie nr. 0: Scanlation in het nauw !?

Post by The Donkey »

lol idd, heb ik miss de eerste maand gedaan tot ik er achter kwam dat je ze kon download, sindsdien alles gewoon gedownload, heb je ook geen laad tijden:P

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Discussie nr. 0: Scanlation in het nauw !?

Post by Weertangel »

the donkey wrote:lol idd, heb ik miss de eerste maand gedaan tot ik er achter kwam dat je ze kon download, sindsdien alles gewoon gedownload, heb je ook geen laad tijden:P
Ik download niet, ik lees ze gewoon online, enige serie die ik ooit gedownload heb is To Love Ru, omdat ik toen echt geen geduld had.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Discussie nr. 0: Scanlation in het nauw !?

Post by The Donkey »

waarom zou je ze niet download? is zo gebeurt en dan kan je ze in alle rust bekijken (ook handig voor op vakantie, zet ze op de laptop en kan ze dan lezen als er geen internet isXD)

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Discussie nr. 0: Scanlation in het nauw !?

Post by Weertangel »

Heh, als ik ooit een laptop of tablet koop zal ik het zeker overwegen, maar nu nog niet, ik bespaar me die schijfruimte wel voor andere dingen en zolang de series die ik online volg nog zonder problemen te volgen zijn(en zolang ze nog niet afgelopen zijn) doe ik het wel zoals nu.

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Discussie nr. 0: Scanlation in het nauw !?

Post by Marv »

Scanlations lezen vind ik echt onaangenaam. Heb even Naruto proberen te volgen maar de snelheid waarmee je die er door jaagt, zorgt voor een minder leeservaring dan op papier. Op een tablet lezen is veel aangenamer. Je kan een panel voor panel mode aanzetten of gewoon pagina voor pagina doen. Het inzoomen en scrollen voelt heel erg natuurlijk aan en maakt de leeservaring veel leuker. Ik ben fan aant worden, zeker omdat de prijzen voor de strips in de store heel schappelijk zijn (van anderhalve tot 3€). En het maakt zeldzamere reeksen beschikbaar die je zelden tot nooit in een winkel gaat zien.

Als er nu nog eens een app kwam voor manga te kopen die legaal was. Verbeter me maar ofzo maar is er al zo'n app, want ik dacht van niet?
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Discussie nr. 0: Scanlation in het nauw !?

Post by barbapapa »

Koop jij dan manga die illegaal is? :p

Nee, qua legale manga-apps is er nog niet bijster veel.
Het enigste naar mijn weten was een exclusieve "Number Five" app, die de enigste officiële, Engels vertaalde complete versie van Taiyo Matsumoto's "Number Five" is.
Ik gebruik altijd Comic Zeal om manga te lezen op de iPad, ik download dan gewoon scanlations en upload ze via iTunes in zip/rar/etc bestand; en dan open ze ik vervolgens in mijn iPad. Zalige app.

En Naruto lezen is onaangenaam ongeacht de wijze. 8)

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Discussie nr. 0: Scanlation in het nauw !?

Post by Marv »

barbapapa wrote:Koop jij dan manga die illegaal is? :p
Die bijzin moest eigenlijk na "app" komen, als in een "app waarbij je legaal manga kan kopen ipv te moeten downloaden".

Comic Zeal ga ik ook installeren zodat ik mijn Civil War en Deadenders eens kan uitlezen maar momenteel heb ik Comic X staan. Goede interface, gigantische store en alle uitgevers staan erin (had nog een andere comic app die alleen de kleinere uitgeverijen erin had). Massa's veel gratis previews en first issues ook, heb er gisteren zo'n 130 tal gedownload. :D
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

Post Reply