Manga spotting

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Manga spotting

Post by NeeNee »

In de laatste aflevering van Witse zagen we een meisje Monster lezen. We kregen er zelfs een woordje uitleg bij:

Witse (kijkt in boek): Straf spul.
Meisje: Dat is manga, dat is Japans.

Mja. :? Okee, Monster is aan de zware kant, dat valt niet te ontkennen.

Vervolgens produceert onze grote detective een manga-achtig uitziend boek genaamd "De Wraak van de Lotusbloem" waar de dader zijn moordplannen op gebaseerd zou hebben. Nou jaaa! :lol:

Maar het is toch weer eens op TV geweest.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Manga spotting

Post by NeeNee »

Voor de geïnteresseerden, er is op dit moment een FC De Kampioenen bezig waarin Boma probeert te exporteren naar Japan.

Niet echt manga, maar close enough. :P

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Manga spotting

Post by Brook500 »

Misschien komt het later nog aan bod. Anders kunnen we altijd wel eens advies geven aan het productiehuis.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Manga spotting

Post by NeeNee »

Ik heb net uit De Canvaskrak geleerd dat "claymore" de naam van een soort zwaard is. :o

Ik wist in elk geval dat het geen drinkbeker was. :mrgreen:

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Manga spotting

Post by Berserker500 »

Ik dacht altijd dat een claymore een soort landmijn was.
Weer iets bijgeleerd. :D

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Manga spotting

Post by Brook500 »

Dat klopt. Wnat als je op wikipedia het woordje inklikt, dan heb je normaalgezien het artikel van het zwaard Claymore.
Image

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Manga spotting

Post by Weertangel »

allebij gelijk! Claymore mijnen worden volgens mij nog steeds gebruikt in de wereld en een Claymore zwaard is een groot 2-handig zwaard(spelen jullie geen RPG's??)

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Manga spotting

Post by Berserker500 »

Weertangel wrote:allebij gelijk! Claymore mijnen worden volgens mij nog steeds gebruikt in de wereld en een Claymore zwaard is een groot 2-handig zwaard(spelen jullie geen RPG's??)
De enige RPG die ik speel is Final Fantasy maar die soort zwaarden ken ik wel maar heb alleen nooit geweten dat het Claymores waren.

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Manga spotting

Post by pietel »

In de manga is toch redelijk duidelijk dat de krijgsters "claymore" genoemd worden naar de grote zwaarden die ze dragen. Staat gewoon in het eerste hoofdstuk.
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Manga spotting

Post by Berserker500 »

pietel wrote:In de manga is toch redelijk duidelijk dat de krijgsters "claymore" genoemd worden naar de grote zwaarden die ze dragen. Staat gewoon in het eerste hoofdstuk.
Dat de krijgsters Claymore genoemd worden naar de grote zwaarden die ze dragen dat wist ik maar dat het echt een naam van soort zwaard was wist ik niet.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Manga spotting

Post by Brook500 »

Weertangel wrote:allebij gelijk! Claymore mijnen worden volgens mij nog steeds gebruikt in de wereld en een Claymore zwaard is een groot 2-handig zwaard(spelen jullie geen RPG's??)
Ik heb het een paar keer gezien bij Final Fantasy-games. Maar toen ik ooit eens de manga van Claymore wilde opzoeken op wikipedia, heb ik peer ongeluk gewoon Claymore aangeklikt & niet de manga.
Toen kwam ik bij het zwaard terecht.
Image

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Manga spotting

Post by Wimpuls »

Iets verder gezocht: Botbreuk in aangezicht Mangala

Felipe zette zich schrap om een hoge bal met de kop te controleren, Mangala kwam als een Japans tekenfilmfiguurtje op zijn ploegmaat afgestormd.

Misschien zit zijn naam er voor iets tussen :wink: . Ik vraag me af wat die journalist eigenlijk voor de geest houdt...
't Was alleszins ultra-lomp van die kerel.

User avatar
Saki
Posts: 610
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Manga spotting

Post by Saki »

Ik heb een T-shirt of was het een rugzak van Inuyasha gespot in de comic book store van the Big Bang theorie !
Going to Atsusacon!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Manga spotting

Post by NeeNee »

Niet echt de gebruikelijke manier van mangaspotting, maar wel leuk: hoeveel manga herken je op het plaatje?

Image

Er is natuurlijk Naruto op zijn bureau. Die blauwe boven Mashiro's hoofd zijn mogelijk FMA (?) en daarboven staat Hunter x Hunter.

Wie kent er meer? :)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Manga spotting

Post by Koen »

Links van FMA... HnG? En rechts ervan... Chobits??? (Zou ik vreemd vinden maar die pastellige kleuren...)
motivatiedip. help!

Post Reply