Tezuka

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Tezuka

Post by The Donkey »

heb er zelf ook vaak moeite mee, ze zijn heerlijk voor vrije dagen, als je eenmaal begint blijf je wel lezen:)
maar voor een doordeweekse dag is het heel wat minder toegangkelijk:P
ik weet niet of je Black Jack in het frans toen gekocht/gelezen hebt, maar dat is erg makkelijk per hoofdstuk te lezen;)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Tezuka

Post by Koen »

Blackjack is idd een manga die pas tot z'n recht komt aan een gezapig tempo...
motivatiedip. help!

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Tezuka

Post by kolemijn »

Er komt een Dororo omnibus uit bij Vertical. Ik had al lang mijn oog op de afzonderlijke delen. Maar ik ga nog heel even wachten op de omnibus, Archonia verwacht hem op 15 februari voor 20,59 euro, wat ik niet slecht vindt voor 900 paginas, zal wel beke een onhandig dikke manga zijn :p Ik kijk er alleszins naar uit. Ik moet dringend es werken aan mijn magere Tezuka collectie, heb enkel een vijftal delen van Tezuka - histoires pour tous van Delcourt en 4 delen van de NL Boedha, moet ik ook dringend es verder afmaken. En ik dacht dat ik in de poort de twee delen van MW voor maar 18 euro had gezien, als ik mij niet vergis, maar ja, ge kunt nie alles tegelijk kopen é.

http://www.archonia.com/mangashop/nl/ar ... ection+tp/
http://en.wikipedia.org/wiki/Dororo
En om het enthousiasme wat op te wekken, als extraatje, de heerlijk old school opening van de dororo anime (met een supercatchy liedje bovendien):
http://www.youtube.com/watch?v=07cyiNcv ... plpp_video

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Tezuka

Post by barbapapa »

Dororo is misschien niet Tezuka's beste, maar zeker één van zn leukste werken.

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Tezuka

Post by kolemijn »

Voor de geïnteresseerden onder ons: De Slegte in Gent heeft The art of Osamu Tezuka - god of manga liggen voor €14.99, zeker een goede prijs. Na dat ik mijn exemplaar heb opgepikt lagen er nog 2-3, dus ik denk niet dat die onmiddelijk weg gaat zijn.

http://www.abramsbooks.com/Books/The_Ar ... 82499.html

User avatar
Drazic
Posts: 140
Joined: Sat Feb 18, 2006 20:45
Contact:

Re: Tezuka

Post by Drazic »

kolemijn wrote:Er komt een Dororo omnibus uit bij Vertical. Ik had al lang mijn oog op de afzonderlijke delen. Maar ik ga nog heel even wachten op de omnibus, Archonia verwacht hem op 15 februari voor 20,59 euro, wat ik niet slecht vindt voor 900 paginas, zal wel beke een onhandig dikke manga zijn :p Ik kijk er alleszins naar uit. Ik moet dringend es werken aan mijn magere Tezuka collectie, heb enkel een vijftal delen van Tezuka - histoires pour tous van Delcourt en 4 delen van de NL Boedha, moet ik ook dringend es verder afmaken. En ik dacht dat ik in de poort de twee delen van MW voor maar 18 euro had gezien, als ik mij niet vergis, maar ja, ge kunt nie alles tegelijk kopen é.

http://www.archonia.com/mangashop/nl/ar ... ection+tp/
http://en.wikipedia.org/wiki/Dororo
En om het enthousiasme wat op te wekken, als extraatje, de heerlijk old school opening van de dororo anime (met een supercatchy liedje bovendien):
http://www.youtube.com/watch?v=07cyiNcv ... plpp_video
Deze dus? http://www.bookdepository.com/Dororo-Os ... 1935654322 13 euro met gratis verzendjes is interessanter dan 20+ met 6 euro verzendjes dacht ik zo =P

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Tezuka

Post by kolemijn »

Yup, das inderdaad dezelfde. Ik had gewoon de Archonia link gegeven omdat daar wat meer uitleg bij staat, niet omdat ik dacht dat dat de goedkoopste plek om hem te halen was, ik had nog niet gekeken bij Bookdepository. Als ik bij Archonia bestel doe ik dat wel in grotere hoeveelheden, dan valt 5 euro shipping nog goed mee, met de tracking en alles wat erbij komt. En bij de Bookdepository heb je wel meer kans op geblustste kaften/gescheurde paginas, maar voor 7 euro verschil is het inderdaad wel de moeite om dat risico te nemen.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Tezuka

Post by barbapapa »

Ik bestel al meer dan een jaar bij Book Depository en heb nog niets aan de hand gehad.
Archonia hou ik nu achter de hand, moest ik geen VISA meer hebben ofzo. Het blijft enorm dicht in de buurt voor mij (Diepenbeek-Genk).

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Tezuka

Post by kolemijn »

Ik heb wel al wat geblutste covers gehad, maar da stoort mij niet zo. Wat ik wel jammer vond, is dat een van mijn Aria volumes een grote scheur in een van de paginas had, maar voor de lagere prijs ben ik wel bereid om dat er bij te nemen, en meestal is the bookdepository ook heel goed. Maar als ik bijvoorbeeld een duur boek of een deluxe editie bestel, waarvan ik ze liefst in topconditie heb, dan ben ik toch geruster bij Archonia, of gewoon in een winkel natuurlijk :P

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Tezuka

Post by NeeNee »

kolemijn wrote:Ik heb wel al wat geblutste covers gehad, maar da stoort mij niet zo. Wat ik wel jammer vond, is dat een van mijn Aria volumes een grote scheur in een van de paginas had, maar voor de lagere prijs ben ik wel bereid om dat er bij te nemen,
Je hebt toch wel een nieuwe gevraagd? Als je ze gewoon een mailtje stuurt, zenden ze meteen een vervangingsexemplaar, hoor.

De enige serie die ik niet aanraad daar te kopen is Bunny Drop, de zeven delen die ik kreeg waren alle zeven beschadigd. Voor de rest heb ik een gemiddelde van één (ernstige) beschadiging op 50 boeken, dus dat valt reuze mee.

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Tezuka

Post by kolemijn »

Ik had dat kunnen doen, maar Aria was toen al out of print en ik had het laatste exemplaar van the bookdepository. En nja, ik denk dat ze de keuze geven uit een nieuw exemplaar opsturen of 50% credit terug te krijgen, maar voor die 3 euro was ik te lui om de moeite te doen :P Voor de rest heb ik ook nog geen noemenswaardige problemen gehad.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Tezuka

Post by NeeNee »

Ik krijg soms ook volledig terugbetaald (nou ja, aangeboden. Ik ga gewoonlijk voor een nieuwe kopie).

De laatste keer boden ze mij 25% aan en toen heb ik gewoon doorgezaagd voor een nieuw exemplaar (en gekregen ook). Ik vermoed dat de briefschrijver geen zin had om met mij in discussie te gaan. :P

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Tezuka

Post by kolemijn »

Oké, zagen werkt dus bij de Bookdepository, moet ik onthouden!
Moet je dan je oude exemplaar terugsturen, of sturen ze je zo een nieuwe?
(We zijn hier wel een klein beetje offtopic aan het gaan :? )

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Tezuka

Post by NeeNee »

Ze sturen zo een nieuwe. Ik vermoed dat ze wel in de gaten houden als je er te veel vraagt, maar ik heb er nog nooit last mee gehad.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Tezuka

Post by The Donkey »

heb hem zelf bij een boekenfestijn opgepikt! damn had hem daar nooit verwacht, lagen er 30 ofzo ben ze allemaal 2-3 keer af gegaan op zoek naar de beste want damn die plastic cover deed het vaak niet zoals het moest... zat ook een DVD'tje bij waar ik nooit aan toe ben gekomenXD had geloof ik ook iets van 10-15 euro betaald, geen gekke prijs ervoor!

wat is trouwens de status omtrent the book of insects en princess knight? zijn er al mensen die ze gekocht/gelezen hebben? mooie uitgave?

Post Reply