Ovenvers 2010

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2010

Post by barbapapa »

Manga-quiz wanneer? I'm in.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2010

Post by barbapapa »

Fourteen 1
Japan, 2200. Een "chicken manufacturing" bedrijf, in de vorm van een pyramide, gelegen in ondergronds Tokyo. Op een dag ontdekt een wetenschapper een oogbal op een stuk kip... Niet zomaar een kip, het is CHICKEN GEORGE!
Kazuo Umezu is een zieke kerel. :lol:

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2010

Post by Wimpuls »

Haha, zo'n omschrijving... Dat moet ik gewoon lezen.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2010

Post by barbapapa »

Legend of the Strongest Man, Kurosawa -11 (einde)
Het einde heeft deze reeks toch van een soliede 8, naar een 9 verhoffen. Het heeft me nooit verveeld, zelf al was ik niet altijd super onder de indruk. Maar dat einde, zo zie ik ze graag. Going out with a bang, noemen ze dat dan.

Noramimi 7-8 (einde)
Bitterzoete reeks die je op onverwachtse momenten raakt, en dan weer eens doet lachen. Absoluut één van mijn favorieten.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2010

Post by barbapapa »

Fourteen 2-3
Soms ben je echt gewoon sprakeloos hoe vergezocht bepaalde ideëen zijn in deze reeks. Gieren!
Overal op de Aarde worden babies met groen haar geboren, Dr. Chicken George van Cambridge noemt dit de wraak van de planten. Intussen werkt hij zelf aan een plan om de mensen uit te roeien samen met zijn pratende kip Lucy, terwijl hij een jonge knaap genaamd Mickey heeft gekloond om er experimenten mee uit te voeren. Dit overigens allemaal in zijn ondergronds laboratorium op een vuilnis-eilandje. Soit, zo kan ik nog wel ff door blijven gaan :p

Goodnight Punpun 6
Een volume waarin Punpun's moeder de hoofdrol speelt. Blijft een ontegensprekelijk sterke reeks, verbaast dat ie nog in geen andere taal te lezen valt...

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2010

Post by Brook500 »

Bloody Monday 2
Image

Fujimaru's zuster wordt samen met haar dokter ontvoerd. Fujimaru gaat snel met een offensief plan tewerk om de twee te redden.
Aoi's & Otoya's talenten worden hierbij een grote steun.
Eens benieuwd hoe de serie gaat evolueren.
Prachtige art & een sterk verhaal tot nu toe.

Gunbslinger Girl 4
Image

Claes & Triela komen in dit deel vooral aan bod.
Het hoogtepunt was het verleden van Triela's moeder.
En Triela zelf traint bikkelhard voor de mislukte missie van Pinoccio terug goed te maken.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2010

Post by NeeNee »

Library Wars 3
Die twee zijn verliefd en echt iedereen heeft het door behalve zijzelf. :lol:

Zijn methodiek laat wel wat te wensen over. En nu backfiret het nog ook, want zijn pogingen om haar te beschermen lijken haar juist in gevaar te hebben gebracht.

Ik kijk uit naar deel 4. 8)

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2010

Post by Bart »

barbapapa wrote:Goodnight Punpun 6
Een volume waarin Punpun's moeder de hoofdrol speelt. Blijft een ontegensprekelijk sterke reeks, verbaast dat ie nog in geen andere taal te lezen valt...
Ik hoop dat er op zijn minst wel Franse vertalingen zullen verschijnen. Asano heeft toch al een beetje naambekendheid en menig eerder werk heb ik ook al in 't Frans kunnen kopen.
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2010

Post by Berserker500 »

Ichigo 17-19
Deze reeks is heel sterk en naar het einde werd het tempo opgedreven.
Het was wel spijtig dat Yui en Kozue op het einde wat naar de achtergrond verdwenen.
Ik vond het wel spijtig dat toen Tsukasa terug kwam na die 4 jaar dat we ze maar even hebben gezien.
Voor de rest is dit één van favorieten geworden in het genre.
Misschien moet ik Suzuka maar eens verder lezen.

Gunslinger Girl 07
Petrushka maakt kennis met Claes maar wanneer ze dan haar bril eens opzet begint Claes te flippen.
Die Petrushka is één van mijn favoriete personages aan het worden. :D
Triela begint zich trouwens ook steeds meer vrouwelijk te kleden wat vroeger niet het geval was.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2010

Post by Brook500 »

Fate Stay Night 7
Image

Na het gevecht tegen Rider, onthult Saber haar verleden & echte naam aan Shiro. Maar daarna komt Caster tevoorschijn & zij probeert haar plannen uit te voeren.
Een groot stuk van dit deel is in de anime toch anders gedaan. Maar ik weet natuurlijk niet hoe het spel is verlopen, dus weet niet welk nu degelijk 't spel volgt.
Hopelijk zullen ze mijn lievelingsgevecht van de anime toch wel intact houden in de manga.

Alive 5
Image

Okada houdt een kind in zijn greep & dwingt Nami om Taisuke & Yuta te doden.
In dit deel komen we meer te weten over de moordenaar van Nami's broertje.
Het verhaal wordt beter per deel.

Deadman Wonderland 1
Image

Veel bloed & geweld in deze reeks.
Wel leuk om te volgen, maar de reeks kan nog beter evolueren volgens mij.
Het einde van dit deel brengt toch al veel verwachtingen voor de volgende.
Image

User avatar
TomCat
Posts: 18
Joined: Wed Dec 01, 2010 16:40
Location: Down Memory Lane

Re: Ovenvers 2010

Post by TomCat »

Black Gate

Ik ben momenteel op 1/3 van deze omnibus editie, waarin de complete serie is vertegenwoordigd, maar vooralsnog heeft het verhaal me nog niet echt weten te pakken, hoewel het tot nu toe vooral was gefocust op het introduceren van de personages en het opzetten van het plot. Dus hopelijk dat de volgende delen iets beter en interessanter zullen zijn.

Brook, ik volg Deadman Wonderland al ruim een half jaar, en de serie bevalt me uitstekend. In het algemene manga topic, op het AniWay forum, heb ik enkele positieve berichtjes over deze serie achter gelaten.
“The detectives who explain miracles, even more than their colleagues who clarify more secular matters, play the Promethean role of asserting man’s intellect and inventiveness even against the gods.”
- A. Boucher

http://moonlight-detective.blogspot.com/

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2010

Post by Wimpuls »

Naruto 51

Heel Konoha is Sasuke zijn fratsen beu. Heel Konoha? Neen, één ninja blijft dapper weerwerk bieden...

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2010

Post by barbapapa »

Wimpuls wrote:Naruto 51

Heel Konoha is Sasuke zijn fratsen beu. Heel Konoha? Neen, één ninja blijft dapper weerwerk bieden...
Ge blijft wel volhouden. :P

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2010

Post by Koen »

Simple comme l'amour 5
Ik was me net aan het bedenken dat één van de nadelen van de reeks is dat ze nooit echt de knuppel in het scenaristische hoenderhok kunnen gooien door de leerlingen eens een klas te doen stijgen omdat ze toch allemaal in dezelfde klas zitten wegens gebrek aan kinderen, en dan komt er toch die wending dat ze naar een andere school moeten! Ik had de manga zelf niet beter kunnen schrijven zie :P
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2010

Post by Brook500 »

Alive The Last Evolution 6
Image

Hirose heeft Ochiai terug naar de plek van de kameraden gebracht.
Ondertussen zetten Taisuke & co hun reis naar 't noorden verder.
Onderweg komen ze een herberg tegen waar ze voor de regen gaan schuilen.
Nami is duidelijk mijn favoriete personage geworden.

Monster Hunter Orage 4
Image

Laatste deel. Ik was nog geen kwartier aan 't lezen & ik had het verhaal zelf al uitgelezen.
Daarna komen er een resem korte 4 panelsverhaaltjes.
Het viertal vechten tegen de zombiewyvern & direct daarna verschijnt hun doel voor hun ogen.
Het is een betere serie dan Monster Soul, maar moet wel de duimen leggen voor de toppers Rave & Fairy Tail.
Image

Locked