Ovenvers 2010

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2010

Post by Berserker500 »

Gunslinger Girl 09
IK vond dit een zeer sterk volume. De laatste momenten van Angelica waren zeer aangrijpend.
De begeleiders beginnen te beseffen dat de cyborgs met al hun mogelijkheden nog altijd menselijk zijn.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2010

Post by barbapapa »

Drifting Classroom 4-8
Een beetje hetzelfde overheersende thema als Fourteen, alleen minder absurd. Ik moest er wel even inkomen, aangezien het soms wat traag en gedateerd overkomt. Maar dankzij Fourteen ben ik al opgewarmd voor Umezu, en leest het als een trein. Nog 3 te gaan.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2010

Post by Berserker500 »

Gunslinger Girl 10
Triela krijgt te horen hoe ze bij de organisatie is terechtgekomen en al de opofferingen die Hilscher heeft moeten doorstaan.
Ze begint zelfs te denken dat ze binnenkort gaat sterven maar ze wil toch zo lang mogelijk blijven leven.
Henrrieta kan zich steeds moeilijker de dingen herinneren die ze in haar dagboek schreef.
Het blijft een sterke reeks met toch veel sterke emoties.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2010

Post by Weertangel »

Princess Lucia chapter chapter 11

Yuta is ziek en men probeert hem te genezen, echter hij krijgt 8 verschillende medicijnen door Levi gevoerd! met alle gevolgen van dien..

Weer een leuk chapter van deze veelbelovende serie :)

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2010

Post by barbapapa »

Drifting Classroom 9-11 (einde)
Onverwachts einde, maar best wel oké. Uiteindelijk een vermakelijke reeks die wsch enorm vernieuwend was in de jaren 70. Dit in gedachten houdend, en een beetje goede wil om je open te stellen ipv met je ogen te rollen, en het is een verslavende rollercoaster.
8/10

Uzumaki 1-3 (einde)
Sterke reeks die ik één beurt ook heb uitgelezen. Ziekelijk sfeertje, en geschifte gore. Het einde vond ik ook gewoon passend, en Ito's tekenigen (en Kirie) staan me aan.
9/10

The Music of Marie 1-2 (einde)
Prachtige manga. Gewoonweg verplicht leesmateriaal.
10/10

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2010

Post by Koen »

Sacrée mamie 7
Een punt waarop veel reeksen langdradig beginnen worden, maar deze manga wordt enkel beter. Zalige hoofdstukken over oude bomen, vreemde Amerikaanders en moeilijk ontluikende vriendschappen. Subliem & must have!
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2010

Post by Brook500 »

Alive Last Evolution 9

Taisuke & Hirose vechten een duel op leven & dood. Maar Hirose is met het Hart van Acro bijzonder sterk geworden.
Katsumata probeert ondertussen Ochiai terug te kidnappen.

Frontier 1

Een geheime agent die al 15 jaar undercover gaat, accepteer nog één missie alvorens hij met pension gaat.
Tijdens die missie komt hij oog in oog te staan met een jonge man, die dezelfde gevechtkunst uitvoerd als hij, en zijn vriendin. Het meisje lijkt als twee druppels water op de overleden dochter van die agent.
Veel actie & bloed in deze serie.
Ik weet eigenlijk of dit een manga of manhua is. Het is gepubliseerd bij Magazine Champion Red & daarna uitgeven bij Akita Shoten, maar bij manganews geven ze bij manga vo aan dat 't een manhua is.
Heel raar maar ik ga de overige 2 delen ook wel eens kopen.
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2010

Post by Brook500 »

Alive Last Evolution 10
Na het grote gevecht, in 't noorden voor het Hart van Acro, komt er timeskip van 2 jaar.
Yuta & Nami nemen hun normale schoolleven terug op.
Yuta krijgt een nogal vreemd meisje als klasgenote & Nami wordt achtervolgt door een mysterieuze man.
Weer eens een mooie artdevelopment.
Wat is die Nami een babe geworden!

Secret'R 1
Daisuke is een jongeman die aan de slag mag als werknemer bij een gerespecteerd bedrijf.
Bij zijn aankomst wordt hij begeleid door Saori, een beeldschone medewerkster op wie Daisuke stapelverliefd wordt.
Maar al gauw komt hij terecht in een afdeling waar alle vrouwen stuk voor stuk knappe meiden zijn & dan komt de actie eraan.
Image

User avatar
TomCat
Posts: 18
Joined: Wed Dec 01, 2010 16:40
Location: Down Memory Lane

Re: Ovenvers 2010

Post by TomCat »

Code: Breaker, vol. 1

De titel suggereert een detectiveachtige serie, waarin het ontcijferen en breken van ingewikkelde codes centraal staat, maar het is in feite gewoon een variatie op Death Note. De titulaire code brekers zijn mensen die buiten de wet leven, en gebruiken die positie om ongestraft criminele elementen uit de samenleven te verwijderen, die dachten boven de wet te staan door geld of intimidatie.

Het plot klinkt niet bijster origineel, en dat is het misschien ook niet, maar ik moet bekennen dat ik dit eerste deel met plezier heb zitten lezen, ook al mist de interactie tussen Rei en Sakura vooralsnog de kwaliteit van de complexe battle-of-wist tussen Light en L.

Black Gate, vol 2-3

Deze korte serie van drie delen, speelt zich af in een wereld waar witte en zwarte poorten kunnen ontstaan waarin de zielen van de levende worden opgenomen. Vanzelf sprekend hebben de zwarte poorten meestal een desastreuze gevolgen voor mensen, en de balans tussen leven en dood. Daarom zijn er Mitedamashi die deze poorten kunnen waarnemen en sluiten.

De kwaliteit van het verhaal was erg wisselend, en het duurde eigenlijk tot halverwege het tweede deel voor dat de serie enigszins opgang kwam. Het eerste deel was net iets te lang bezig met het introduceren van twee personages, waarvan eentje weer snel van het toneel verdween en de andere in de daarop volgende delen, door nieuwe personages, iets wat naar de achtergrond werd geschoven.

Daarna dreigde het verhaal te verzanden in enkele overduidelijke en slechte shonen clichés, wat zelfs door een casual fan als mijzelf onmiddellijk werd herkend (e.g. een onderpresteerder als protagonist die een partner, met een koel, afstandelijk karakter en brother issues, wil hebben en helpen), maar het verhaal wist zich daaraan te ontworstelen en toch nog een redelijk aardig verhaal met een acceptabel einde neer te zetten.
“The detectives who explain miracles, even more than their colleagues who clarify more secular matters, play the Promethean role of asserting man’s intellect and inventiveness even against the gods.”
- A. Boucher

http://moonlight-detective.blogspot.com/

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2010

Post by NeeNee »

^ Tiens, dat heb ik precies al eens gelezen. :P

Is Code Breaker een beetje de moeite voor een detective/psychologische thriller fan? Of is het meer een soort van Vigilante story? De titel was mij opgevallen, maar ik heb ze nog niet verder bekeken.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2010

Post by Brook500 »

Is Code Breaker ook niet toevallig van de mangaka van Samurai Deeper Kyo? Die komt volgend jaar uit in 't frans.
Image

User avatar
TomCat
Posts: 18
Joined: Wed Dec 01, 2010 16:40
Location: Down Memory Lane

Re: Ovenvers 2010

Post by TomCat »

NeeNee wrote:Is Code Breaker een beetje de moeite voor een detective/psychologische thriller fan? Of is het meer een soort van Vigilante story? De titel was mij opgevallen, maar ik heb ze nog niet verder bekeken.
Ik vind het moeilijk om na één deel al een label op deze serie te plakken, maar afgaande op dit eerste deel is het veel meer een vigilante verhaal met schijnbaar bovennatuurlijke elementen (Rei's blauwe vuur) dan een psychologische thriller. Zoals al ik zei, de interactie tussen de twee hoofdpersonen mist nog die heerlijke ik-denk-dat-jij-denkt-dat-ik-denk momenten die zo kenmerkend zijn voor series als Death Note en Spiral.
“The detectives who explain miracles, even more than their colleagues who clarify more secular matters, play the Promethean role of asserting man’s intellect and inventiveness even against the gods.”
- A. Boucher

http://moonlight-detective.blogspot.com/

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2010

Post by NeeNee »

TomCat wrote: Ik vind het moeilijk om na één deel al een label op deze serie te plakken, maar afgaande op dit eerste deel is het veel meer een vigilante verhaal met schijnbaar bovennatuurlijke elementen (Rei's blauwe vuur) dan een psychologische thriller. Zoals al ik zei, de interactie tussen de twee hoofdpersonen mist nog die heerlijke ik-denk-dat-jij-denkt-dat-ik-denk momenten die zo kenmerkend zijn voor series als Death Note en Spiral.
Okee, dan wacht ik nog even. Laat mij maar weten of het beter wordt. :P


Bleach 33
Ichigo's Hollowkleuter blijkt opeens over speciale krachten te beschikken - en dat niet alleen. Orihime staat nog meer te huilen dan gewoonlijk. En Renji en Uryu zijn weer tegen de een of andere geschifte clown aangelopen die het leuk vindt om mensen (of shinigami, of whatever) als dissectiespeeltjes te gebruiken.

Het is niet dat het echt oninteressant is, maar het gaat echt wel traag. We zijn al sinds volume 27 of zo aan diezelfde gevechten bezig. Het duurt ook gemakkelijk drie albums vooraleer je dat of dat personage nog eens te zien krijgt.


Yureka 5
Dit is gemakkelijk mijn favoriete gevecht tot nu toe. Roto heeft het helemaal voor elkaar, maar dan gebeurt er iets onverwacht - met verstrekkende gevolgen. Ah-Dol en Boromir nemen het op tegen Aradon en zijn raadselachtige ninja-partner.

En hier duren de gevechten maar een half boekje. :P

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2010

Post by Brook500 »

NeeNee wrote:
Bleach 33
Ichigo's Hollowkleuter blijkt opeens over speciale krachten te beschikken - en dat niet alleen. Orihime staat nog meer te huilen dan gewoonlijk. En Renji en Uryu zijn weer tegen de een of andere geschifte clown aangelopen die het leuk vindt om mensen (of shinigami, of whatever) als dissectiespeeltjes te gebruiken.

Het is niet dat het echt oninteressant is, maar het gaat echt wel traag. We zijn al sinds volume 27 of zo aan diezelfde gevechten bezig. Het duurt ook gemakkelijk drie albums vooraleer je dat of dat personage nog eens te zien krijgt.
Als je up-to-date de chapters bij Bleach volgt gaat 't voor geen meter vooruit. Maar aangezien je de delen zelf leest, irriteert het tempo enorm.
Volgens mij rekt Kubo graag de gevechten uit om zo nog een wat 'na te denken' over wat hij erna wil doen.
Eigenlijk is hij met Bleach gewoon tijd aan 't verspillen.
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2010

Post by Berserker500 »

Gunslinger Girl 11
Zeer indrukwekkende actie in dit deel.
De organisatie bestormt in Venetie een klokkentoren waar de terroristen verscholen zitten met een kruisraket.
Beide zeiden lopen zware verliezen op en op het einde van de volume begint er een flashback over het verleden ven Jean en José.

Locked