Ovenvers 2010

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2010

Post by barbapapa »

I Am A Hero 1-2
Compleet geschift als het één keer op gang komt. Het eerste volume creëert een rijke achtergrond zodat je betrokken geraakt, het tweede gaat gewoon compleet in overdrive. Nooit gedacht dat dit in een zombie-manga ging veranderen. Gekoppelt met Hanazawa's schitterende pathos is dit een dikke topper.

Homunculus 11
Blijft toch ook boeien ondanks de lange pauzes tussen volumes.

Boku to Issho 3
Een reeks die ik een hele tijd langs de kant had gezet, maar de humor van Furuya komt altijd naar boven. Hilarisch leuk, al blijft het eerste volume ongeëvenaard.

Voetnoot: manga lezen op de iPad is ZALIG.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2010

Post by barbapapa »

Billy Bat 1-2
Begon leuk, origineel. Vervalt vrij snel in Urasawa cliché's. Deze lees ik dus ook niet verder; been there, read that.

Legend of the Strongest Man, Kurosawa 1-5
De onaantrekkelijkste tekenstijl die je je kunt inbeelden, en toch verhalen die boeien. Voor één keer een Fukumoto manga die niet over een soort gokken gaat, en dat bevalt me wel. Psychologische diepgang, maar ook zeker niet té.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2010

Post by Koen »

Spicy Pink 2
Leuk einde aan deze 'volwassenere' reeks van Yoshizumi.

Professeur Eiji 6
De volwassener versie van GTO, of de softere, of de girly versie. Heel goed in elk geval ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2010

Post by Britt_ »

Ik heb eindelijk nog eens een manga gelezen die niet van de oertijd dateerde:

Ouran High School Host Club 15
Geweldige en soms subtiele humor, zoals altijd! Een pluspunt aan dit volume? Het verhaal begint eindelijk diepgang te krijgen. Ik had het gevoel dat de vorige nummers meer oppervlakkig waren, met hier en daar wat verschil in de chapters en een minime ontiwkkeling van de characters. Nu het einde van de manag in zicht is, blijkt hij toch nog een leuke plottwist te krijgen.

Zo, morgen maar eens aan het laatste deel van Tsubasa beginnen ^-^

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2010

Post by Koen »

Simple comme l'amour 4
Simpel weglezende manga waarin eigenlijk niets gebeurt maar wel tegen een leuke setting, het soort dorpje dat ik boeiend vind om te volgen. Dit is echter het soort manga dat in de problemen komt als je teveel reeksen volgt of... als er prijsverhogingen komen.
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2010

Post by Brook500 »

Hero Tales 1
Image

Het verhaal speelt zich af in het oude China.
Taitou krijgt een unieke zwaard in z'n handen.
Maar door een list wordt het gestolen & komt 't terecht in slechte handen.
Samen met z'n zus & zijn beste vriend probeert hij z'n wapen terug toe te eigenen & meer te weten te komen over de speciale kracht die hij bezit.
Voor een eerste deel is 't wel geslaagd vind ik. Er gebeurt redelijk veel & de actie is wel genoeg aanwezig.
Arakawa (Fullmetal Alchemist) zorgt vooral voor de art. Enkele personages van haar beroemde FMA komen qua uiterlijk hier ook in voor.
En de slechterik is wel heel leuk om te volgen.

Gunslinger Girl 3
Image

In dit deel komt vooral de zaak Pinoccio veel aan bod. Eens benieuwd wat er in de volgende spannende deel gaat gebeuren.
Henrieta die viool aan te spelen is, was mooi om te volgen.
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2010

Post by Berserker500 »

Ichigo 100% 14-16
Eindelijk deze reeks kunnen verder lezen.
Nu ze in het laatste jaar zitten hebben ze toch nog een film gemaakt.
Kozue vind toch echt wel een grappig persongage want aan de ene kant heeft ze een fobie voor mannen en aan de andere kant heeft ze constant perverte gedachten.
De mooie momenten met Tsukasa blijf ik toch wel het leukste vinden hoewel ik het al de meisjes van deze serie wel gun.
Vooral het moment toen Tsukasa haar liefde verklaarde aan Junpei op dezelfde manier als hoe hij het deed in het begin van de reeks vond ik heel leuk.
Ik ben nu bijna rond met deze reeks maar ik ben wel heel benieuwd naar de ontknoping.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2010

Post by Koen »

Tsukasa was ook veruit mijn favoriet. Hoewel haar personage bij momenten erg lang van het voorplan verdween en Aya met haar schrijversdroom eigenlijk veel dichter bij me aanleunde. Toch: Tsukasa :drool:
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2010

Post by Brook500 »

Koen wrote:Tsukasa was ook veruit mijn favoriet. Hoewel haar personage bij momenten erg lang van het voorplan verdween en Aya met haar schrijversdroom eigenlijk veel dichter bij me aanleunde. Toch: Tsukasa :drool:
Is ook mijn favoriet. I love Tsukasa.
Image

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: Ovenvers 2010

Post by Hercule »

Tsukasa is ook mijn favoriet. Satsuki vind ik het zieligst.
Ze doet de hele reeks zo haar best maar Yunpei negeert haar vrijwel altijd.
Image

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2010

Post by barbapapa »

Legend of the Strongest Man, Kurosawa 6-9
Blijft vlot weglezen, maar niet altijd even boeiend. De huidige arc is dat best wel, Kurosawa belandt bij de schooiers!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2010

Post by Wimpuls »

NonNonBa

He, hier had ik nog nooit van gehoord tot ik het in mijn handen gestopt kreeg. Het verhaal van een jongen in het Japan van de jaren '30, doorspekt met legendes en yokaï. Fijne lectuur.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2010

Post by barbapapa »

Wimpuls wrote:NonNonBa

He, hier had ik nog nooit van gehoord tot ik het in mijn handen gestopt kreeg. Het verhaal van een jongen in het Japan van de jaren '30, doorspekt met legendes en yokaï. Fijne lectuur.
Die kwam ook in het Engels uit als ik me niet vergis, ik wou altijd al iets van Mizuki lezen, kopen dan maar! :p

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2010

Post by Koen »

Allez, Wimpuls, NonNonba won enkele jaren terug prijs voor beste album op Angouleme. Ik heb die hier ook al jaren ongelezen liggen... :|
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2010

Post by Wimpuls »

Koen wrote:Allez, Wimpuls, NonNonba won enkele jaren terug prijs voor beste album op Angouleme. Ik heb die hier ook al jaren ongelezen liggen... :|
Haha, van die typische kwiskennis :wink: .

Locked