Ovenvers 2010

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2010

Post by barbapapa »

Akira 1-6 (einde)
Ik schaam me er een beetje voor, maar dit is de eerste keer da ik hem lees. Ooit eens in het Nederlands het eerste boek gelezen, maar de toon van die vertaling is gewoon een beetje te fout met momenten. Soit, super manga al bij al, en pakken beter dan de anime.

Twin Spica 1
Verrassend goed. Onmiddelijk 2-4 besteld, en ik kijk er naar uit! Charmerend, intrigerend...

All-Rounder Meguru 2-3
Een pak lichter dan Eden, maar het is dan ook een reeks over vechtsport. Wel heel aangenaam om te lezen. Goede karakterisatie en strakke art.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2010

Post by Brook500 »

Mayoi Neko Overrun chapter 3-10
De serie blijft wel onder 't niveau van To Love Ru qua tekenstijl & personages, maar de humor blijft wel goed.
Het beste stuk om te volgen was dat Nozomi haar voogd terug tegen komt & dan komen bij haar de emoties los.

Kenka Shoubai chapter 1-8
Het hoofdpersonage Satou Jubei is een jonge genie wat gevechtsport betreft. Hij verhuist van Tokyo naar een school waar hij zich kan uitleven.
Hij heeft in zijn nieuwe klas meteen een oogje op Ayako & zijn perverte gedachten slagen op hol.
Deze seinen-manga zit vol met (perverte) humor & actie, alhoewel d humor er soms serieus over gaat.
Zowat een combinatie van Gintama & Air Gear.

Yume no Atosaki chapter 1-2
Deze serie volgt een groep student van een artclub bij de universiteit. Hun relaties & persoonlijke problemen komen hier vooral aan bod.
Leuke humor.
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2010

Post by Berserker500 »

Gunslinger Girl 12
De flash back over het verleden van Jean en José zet zich verder en we krijgen nu toch een beter zicht over de lijdensweg die ze hebben moeten doorstaan en hoe ze bij de organisatie terecht kwamen om wraak te kunnen nemen op de moordenaars van hun familie.
Ik vond vooral hun zusje Enrica leuk om te volgen. Het ziet er naar uit dat er nog een zeer groot gevecht gaat komen.
Hopelijk komt er in Japan snel een nieuw deel uit want dit blijft toch een sterke reeks waar de personages en de emoties zeer goed neergezet worden.

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: Ovenvers 2010

Post by Hercule »

Ik zag op The bookdepository dat er binnenkort een Engelstalige omnibus uit zal komen van Gunslinger Girl:
http://www.bookdepository.co.uk/book/97 ... n-1-v.-1-3

3 volumes voor 10 euro is niet duur :P
Image

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2010

Post by barbapapa »

Ayako (halfweg eigenlijk)
Weer een enorm sterke manga van Tezuka, na Kirihito die ik ook al uitmuntend vond.
Na Kirihito had ik MW en Apollo's Song gelezen, maar die vond ik dan toch minder. Nog steeds goed, maar vooral bij MW kon ik me echt maar moeilijk inleven in de personages. Ayako is de bevestiging voor mij, Tezuka rules.

User avatar
Kinlyu
Posts: 11
Joined: Wed Dec 27, 2006 21:34
Location: Beerse
Contact:

Re: Ovenvers 2010

Post by Kinlyu »

Ik heb onlangs Short Sunzen 1 gelezen, nadat ik hoorde dat die schijnbaar een F review had op ANN. Dus was ik wel benieuwd of ze gelijk hadden, en er is maar 1 antwoord op te geven: ja. Het is verhaal loopt mank, zelfs voor iets wat enorm veel cliches bevat om mee te beginnen, en het enige positive aan de serie is absoluut niet uitgewerkt. Plus dat het tekenwerk ondermaats is, zelfs voor een beginner. Waarom heeft Tokyopop zich ooit deze serie aangekocht? Het is mij een raadsel!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2010

Post by Wimpuls »

Maiwai 1 en 2

Funako wil duidelijk piraat worden. Een heel leuke manga, soms dromerig, soms worden er klappen uitgedeeld en op onverwachte momenten is het zeer grappig.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2010

Post by barbapapa »

Wimpuls wrote:Maiwai 1 en 2

Funako wil duidelijk piraat worden. Een heel leuke manga, soms dromerig, soms worden er klappen uitgedeeld en op onverwachte momenten is het zeer grappig.
Hmm, die lijkt me wel interessant...

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2010

Post by barbapapa »

Inu wo Kau - Jiro Taniguchi
Het "inu" verhaal van de eerste paar hoofdstukken was heel sterk, dat laatste kon me niet zo bekoren. Jammer, anders was dit een volwaardige 10.

Locked