Ovenvers 2010

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2010

Post by pietel »

Eyeshield 21 1-18: Een tweedehandskoopje gedaan met de bijna volledige Eyeshieldserie (30 van de 37). Als ik dan toch een Engelse vertaling moet lezen, dan is die wel gepast voor een serie over American Football. alleen wordt ik ongelooflijk ambetant als ze bijvoorbeeld de lengtes van de spelers of de gewichten die ze kunnen heffen, omzetten naar inches en pounds. Idiote amerikanen met hun onlogische meetsystemen! Eyeshield is een shonen-topper. goede humor, geweldige personages en indrukwekkende tegenstanders. en vooral veel aandacht voor de kleine details die het verschil maken: ergens in een hoekje van de pagina nog een leuk zijpersonage iets laten doen, bonuspagina's, fijne oneliners,..
en american football leent zich verbazend goed voor een shonenreeks. heel strategisch met pauzes om tactische besprekingen te houden en alle spelers hebben hun eigen zeer verschillende specialiteiten die elks om beurten onder de aandacht komen. in plaats van enkel steeds sterkere tegenstanders tegen te komen, kan er ook steeds een nieuwe invalshoek gekozen worden. jepjep ik ben fan.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2010

Post by NeeNee »

Bitter Virgin 2
Oookay, waarom zit die vent niet in de gevangenis? Ik bedoel, hem met een slagersmes van het erf afjagen is leuk en zo, maar ik zou het persoonlijk nog prettiger vinden als ie een jaar of twintig had gehad. Het is niet alsof er niet voldoende bewijzen waren.

Verder blijft het voor mij toch een shojo, met puberende middelbare scholieren die denken dat tegen elkanders gezicht aanlopen gelijkstaat aan een kus. Ik heb nooit gesnapt waar ze dat vandaan halen. :|

Maar ze gaan wel erg goed met het onderwerp (seksueel misbruik) om. Het is schoon om te zien hoe hard die jongen zijn best doet om lief te zijn en toch ook weer niet te. :)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2010

Post by Koen »

Dossier A - 3
Er wordt wel wat rond de pot gedraaid, ik was nu niet echt begeisterd door dit volume...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2010

Post by Koen »

Ikigami 6
Het blijft boeien en kent zelfs een verrassende plottwist aan het einde. Alleen lijken we nu weer naar af te gaan qua rode draad...

Boing Boing 4
Tja, niet het meest inspirerende volume maar de eindjokes blijven het 'em doen. Relativeren in hentai is altijd belangrijk.

7 Seeds 9
Het blijft enorm moeilijk om volgen door het immens aantal personages - ook al blijven we nu reeds enkele volumes 'hangen' bij dezelfde groep. Een belangrijk hoofdstuk komt hier ten einde, veel onthullingen ook en we zijn weer vertrokken voor een sprong naar een andere tijd, een andere groep.

Syndrôme 1866 - 2
Ongemakkelijke lectuur, je volgt immers iemand met moordplannen, maar het blijft wel erg boeiend. Leest ook erg vlot weg. Was een kantelvolume voor het voortzetten van de reeks voor mij en momenteel zal ik de reeks blijven volgen.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2010

Post by Koen »

Bitter Virgin 3
Soms denk je van 'moet al die miserie nu echt'? Maar het wordt zo goed gebracht en ook bij momenten voldoende afgezwakt dat deze manga prachtig blijft. Echt een topreeks.

Simple comme l'amour 2
Sommige zijsprongetjes zijn minder interessant, maar de hoofdlijn blijft toch leuk om volgen, dat boerendorpje waar iedereen alles van iedereen weet - of denkt te weten.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2010

Post by Koen »

Professeur Eiji 5
Ik was al helemaal vergeten waarover deze manga ging. Ik herkende zelfs het hoofdpersonage niet meer. Eenmaal ik er terug inkwam wist ik weer waarom deze reeks me zo aanstond...

Happy deluxe 2
Goede manga maar het leuke kan héél snel omslaan in ergerlijk. Een irritant naïef hoofdpersonage als Miyuki, een closet homo die dienst doet als schoothond... Gelukkig is daar nog Sango met zijn droge humor en natuurlijk Choko! Choko belichaamt het vrouwentennis van de jaren negentig met Hingis en Kournikova. Fun 'n' kinky! Zoveel boeiender dan saaie Miyuki
motivatiedip. help!

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2010

Post by Weertangel »

Heb je ook enig nieuws over de series "The world god only knows" en Medaka box?
Oh! en Princess Lucia!!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2010

Post by Koen »

die drie reeksen zeggen me niks :o daaraan zie je hoe weids manga gaat.... jaarlijks 1500 uitgaven in het frans en nog reeksen die we niet kennen ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2010

Post by Bart »

Weertangel wrote:Heb je ook enig nieuws over de series "The world god only knows" en Medaka box?
Oh! en Princess Lucia!!
Het lijkt wel alsof er een Franse vertaling van Medaka Box op til is: de titel staat in ieder geval vermeld in een wiki-overzicht Franse manga-vertalingen... Hou er echter rekening mee dat Wikipedia niet 100 % te vertrouwen is. Ik heb voorlopig geen 'hard' bewijs gevonden.

Over een Engelse vertaling vind ik helemaal niets terug. Het feit dat Viz echter Zaretogo van aan het uitbrengen is - ik heb deel 1 al besteld - en dat zowel Bakemonogatari als Katanagatari geanimeerd worden laat vermoeden dat er toch een beetje belangstelling is bij uitgevers voor het werk van Nishio Ishin.
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2010

Post by Weertangel »

Nou, het is soms hard om iets te vinden wat ik leuk vind, ik lees dan ook van alles, van series zoals Witchblade en The Darkness(mijn oude favorieten) :mrgreen: to Birds Of Prey, en dan nog manga waar ik pas geleden aan begonnen ben, samen met een lading webcomics waar je bang van wordt,(Menage a 3, Mysteries of the Arcana enz) en nog game fiction(WoW boeken, magic the gathering enz) het is nooit genoeg!! en het moeten niet te korte verhalen zijn! goede lange series zijn meestal het beste, daarom vindt ik manga ook zo gaaf, sommige kunnen mij voor jaren bezig houden, en dankzij mijn epelepsie(aanvallen verkloten mijn geheugen) heb ik altijd genoeg te lezen, maar toch wil ik meer.....

trouwens, ik ga geen frans leren, hoewel het leuk is on te weten dat veel manga uitkomt in die taal is mijn hersen limiet al bereikt qua talen
(ik kan engels(zeer goed) en duits(is roestig geworden) en nog mijn limburgse dialecten,dus daar kan niet veel meer bij, al begin ik japans door die manga's wel intersant te vinden, maar het is kompleet anders dan hier in het westen, dus ik verwacht er niet veel van. 8)

PS: nog mensen uit de omgeving van Weert die goede manga hebben of weten waar ik wat kan vinden buiten de grote steden??(heb alleen een fiets als vervoer, dus kan niet al te veel)

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2010

Post by Wimpuls »

Bakuman 1 en 2

Veel te warm, twee uur geslapen na een vrijgezellen, en toch die twee boekjes móeten uitlezen. Meer!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2010

Post by NeeNee »

Bitter Virgin 3
Wow. Dat zag ik niet aankomen, ondanks de foreshadowing. :( Pijnlijk, maar erg mooi in beeld gebracht.

En het is er eindelijk uit. Hopelijk kunnen onze tortelduifjes nu praten... dat moet ook wel, want het volgende is alweer het laatste album. Het had best nog iets langer mogen zijn, maar ik ben wel blij dat dit geen reeks van 20 delen is.

User avatar
aya
Posts: 98
Joined: Sun Nov 16, 2008 19:55
Location: gent
Contact:

Re: Ovenvers 2010

Post by aya »

MIDNIGHT SECRETARY DEEL4 EN DEEL5 (deze gekocht in Japan expo)

Het blijft zeer goed .Het verhaal over een vrouw die de secretaresse is van een vampier.Echt spannend, sensueel.Men raak gehecht aan de personages.
Ze zijn zelf vertederd in een hun wrede wereld van de seksuele aantrekkingskracht.

BIG BANG VéNUS DEEL 9 (einde)

Dat is een reeks dat ik graag gelezen hebt . Het eind was nogal verrassend vooral het besluit van de grootmoeder van yuzu.

MEI'S BUTLER DEEL 1 EN 2 .

Een zeer goede manga, vriendelijk en humoristisch, hoewel de jonge leeftijd van Mei kan een beetje schokkend zijn.Een echte verrassing voor mij en aangenaam om te lezen .
Il n'est rien de plus précieux que le temps, puisque c'est le prix de l'éternité."

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2010

Post by Koen »

Boing Boing 5
Ik keek uit naar dit volume omdat ik meende dat het het laatste was, kondigen ze volume 6 aan op het einde... Pff... ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2010

Post by Wimpuls »

Naruto 49

Allez, 't is weer iedereen tegen iedereen. Er wordt ook te veel gemolken over het goed en het kwaad. Newsflash: iedereen heeft een beetje van beiden. Maar 't is ne shounen voor iets :wink:

Ushijima 13

Afpersing en prostitutie, net wat ik nodig had. Het slot van de arc had een vleugje Clockwork Orange.

... en ik ben Yotsuba 9 vergeten te kopen. £#@% !

Locked