Ovenvers 2010

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
webster
Posts: 36
Joined: Mon Sep 12, 2005 18:57
Location: Gent / Dendermonde

Ovenvers 2010

Post by webster »

nieuw jaar, nieuw topic

Angel Densetsu v1-15
The story is of Kitano Seiichirou, a very kind and pure-hearted young man, with a horrifying, monstrous face. People being what they are, they think he's a terrifying delinquent, and there are plenty of chance misunderstandings (coupled with Kitano's convenient inability to understand what's happening around him) that propel him into the position of "school guardian", a.k.a. head thug on campus.
dus serie is gebaseerd op misverstanden en het is wel grappig de eerste volumes, maar steekt een beetje tegen als het 15 volumes lang is
bij de laatste volumes zorgen ze er wel voor dat het toch iets anders loopt, wat wel oke is

User avatar
webster
Posts: 36
Joined: Mon Sep 12, 2005 18:57
Location: Gent / Dendermonde

Re: Ovenvers 2010

Post by webster »

Zojuist Beck v34 afgerond

moest laatste volumes (4) nog lezen

serie is wel op toppunt eerste 25 volumes, dan wordt het wat minder vind ik toch, moet precies wat te snel gaan allemaal en precies te weinig tijd om alles uit te leggen

blijft wel steengoeie serie, must read

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2010

Post by Wimpuls »

Eindelijk: Quartier Lointain (Herinneringen) 1-2

Eigenlijk ideaal zo rond nieuwjaar, met al die goede voornemens die smelten op 2 januari. Meesterlijk.

Fullmetal Alchemist 22

Ha, die gewiekste Selim, zo op de Fons zijn kop timmeren. Dat wordt een knalfinale.

Muhyo et Roji 11

Muhyo verricht heel wat telewerk. Ode aan de aandoenlijkheid.

Kekkaishi 21

Zo'n geniepige reeks die altijd zijn niveau behoudt. Nog geen zweem van ontknoping te bespeuren.

Naruto 45

Tiens, niet slecht. Ik zou zelfs durven zeggen dat Naruto een sympathieke knul begint te worden.

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Ovenvers 2010

Post by Marv »

Claymore .. - 14:
Het blijft goed maar ik ben nu wel grondig verward als het personages aankomt. Had die Galatea, voordat ze zo in haar zwart pakje kwam opdraven net voor de timeskip, al een verschijning gemaakt in de serie? En Rafaela herinner ik me ook niet zo goed. Ik zou die vorige top 5 nog eens moeten bezien. (Koen, enige opheldering?)
Het blijft wel leuk en al, alleen vind ik die nieuwe kleurenkop met haar tettenzuigend kind nogal vervelend. Ben heel benieuwd om Raki opnieuw te zien. Het zal wel een echte zwaard hanterende vent geworden zijn, vermoed ik.

Kheb nog 2 volumes thuis liggen. Hierna ofwel Saint Oniisan eens lezen ofwel aan Pluto beginnen.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2010

Post by Koen »

euh ja, die maakten al hun intrede in de eerste boekjes he... denk ik? is galatea niet die met haar goed 'voelen van energie'? en rafaela een van die twee vriendinnen die buddies worden met claire? wel uit het hoofd en ik heb het ook moeilijk met al die chicas dus ben niet zeker...
motivatiedip. help!

User avatar
aya
Posts: 98
Joined: Sun Nov 16, 2008 19:55
Location: gent
Contact:

Re: Ovenvers 2010

Post by aya »

HONEY HUNT
Het is een zeer interessante manga. het verhaal is goed en de personages zijn zeer leuk .ik verlang naar deel 4

BAMBOO BLADE
Nog altijd leuk om te lezen .Met dit derde volume, Bamboo Blade is altijd zo vriendelijk, en het resultaat belooft te gaan in dezelfde richting voor ons plezier. een echte aanrader .

PROFESSEUR EIJI DEEL 4[/b
het is een zeer toffe serie en hoe meer we verder gaan in het verhaal hoe volwassener het is .

SAINT SEIYA THE LOST CANVAS DEEL 9
Hoe meer de delen op elkaar volgen lijken ze zeker niet op elkaar .de spanning blijft tot de laatste pagina en het verhaal wordt beter en beter.En de personages zijn in elke volume anders en zeer interessant.

SUPERIOR DEEL 1 EN DEEL 2
Dat is een manga die mij volledig verrast heeft .Origineel en vol kwaliteiten, zowel in het script als de karakters van de personages en tekeningen,Superior is een genot.
ik wacht ongeduld naar het vervolg .
Il n'est rien de plus précieux que le temps, puisque c'est le prix de l'éternité."

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2010

Post by Wimpuls »

Bobobobo Bobobo 4

Ach, het was maar tweedehands. De humor ook. Wat een extreme nonsense...

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Ovenvers 2010

Post by Ginrai »

hikaru no go v1-2
eigenlijk ben ik wel verrast hoe goed de vertaling bij hng aangezien de shonen jump niet echt bekend staat in mijn boek voor vloeiende vertalingen vanuit J naar E,but swat.
ik had al een deel van de anime gezien en het eerste dat me toch opviel is dat de manga iets wat minder serieus is tegenover zen anime,ondanks leest alles vrij vlot en heeft den deze nog 8 volumes van de reeks klaar liggen.

ookû 01

wat voor een onsamenhangende reeks is me dit!er word teveel focus gezet op de personages die de "protagonisten" zijn van de hoofdstukken en zo de shift op het andere personages onnatuurlijk aanvoelt&geforceerd.
het hele tempo van het verhaal is echt op zen slakkengang aan de gaande en met het hierboven vermelde element betreffende de personages,heeft de reeks me enkel op stang gejaagd met irritatie.

@bp:
voorlopig staat er op amazon dat dorohedoro op een 3 maandelijks schema ligt!

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2010

Post by barbapapa »

Tiens, had nog niet gezien dat Viz die officiëel ging uitgeven. :)
Zeer goed nieuws, minder voor de portemonnee wel. ;)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2010

Post by NeeNee »

Mijn oogst van het boekenfestijn (eerste lichting).

iD_eNTITY (alias Yureka) 2
Deze reeks wilde ik al heel lang kopen, maar ik zat met een dilemma: aan de ene kant vond ik de titel en uitgave van de Franse versie mooier, aan de andere kant vind ik Engels beter bij het verhaal passen. Een prijs van €1,95 is wel van die aard om mij over mijn twijfels heen te helpen, dus ik heb alle beschikbare delen gekocht.

RPG-speler Roto logt per ongeluk in met een diskette die hij in een winkel gevonden heeft, en vindt zichzelf in de huid van een meisje genaamd Yureka. Maar wanneer hij de volgende dag opnieuw als zichzelf inlogt, blijkt Yureka daar ook nog steeds rond te lopen. En ze is geen gewone speelster.

Goed verhaal met veel actie en humor, boeiende personages, tekeningen zijn niet wereldschokkend maar passen goed. De reeks voldoet volledig aan mijn (toch wel hooggespannen) verwachtingen. Ik vraag me alleen een beetje af wat er in deel 1 stond, want het lijkt alsof het verhaal hier gewoon begint. Nou ja, zoveel te beter voor mij, ik blijf het zeker volgen.

EDIT: En natuurlijk heb ik intussen gezien dat ze in Brussel de hele reeks (26 delen) verkopen voor €45, maar hem niet gekocht omdat ik de reeks liever verder in het Engels wou volgen.

EDIT2: En natuurlijk ben ik er nadien achter gekomen dat de Engelse versie maar tot deel 12 loopt. %£&€%*§#!!! :x


Rave Master 4
Klassieke vechtshonen. Beetje kinderlijk, maar op zijn eigen manier wel leuk. De stijl doet me sterk aan One Piece denken (vooral Elie). Eentje om verder te kopen als het heel goedkoop is.


Candidate for Goddess 2
Deze heeft me aangenaam verrast. Een groepje tieners volgen een opleiding om piloot van een reusachtige mecha (goddess) te kunnen worden, het klinkt als een 10 jaar dode Dead Horse Trope. Het verhaal bevat ook best een hoge dosis aan de gebruikelijke shonen clichés, maar desondanks leest het vlot genoeg om meeslepend te zijn. Mooie tekeningen, sympathieke personages. Toch eens verder lezen.


Chronicles of the Cursed Sword 3
Een mysterieuze strijder met een behekst zwaard en een tragisch verrleden dringt de basis van de vijand binnen om het meisje te redden. Zijn tegenstanders-die-nog-nooit-een-gevecht-verloren-hebben lijken te zullen gaan winnen, tot onze mysterieuze strijder transformeert in zijn Overpowered Evil Side, die er tevens een eigen agenda op nahoudt.

Een beetje cliché is nooit weg, maar dit is overdreven. Alle klassieke elementen zijn aanwezig en weinig meer. De tekeningen zijn niet lelijk, maar ik heb moeite om de verschillende personages uit elkaar te houden. Bovendien is het te gewelddadig naar mijn smaak.

Ik heb echt moeite moeten doen om tot aan het einde van het boekje te geraken. Nee.


Blade of Heaven 3
Vechten. Behekst zwaard. Bloed. Meisje redden. Goor. Overpowered Evil Side.

Nee.


Van von Hunter 3
Overduidelijk een parodie, die de klassieke shonen/fantasy clichés onder handen neemt. Soms op het belachelijke af, maar erg grappig. Als je van het genre houdt, zeker eens proberen.


Comic Party 3-4 (waarom is het laagste nummer altijd 3?)
Um... dit werkt niet. Ik kan wel zien dat het een parodie is, en er zullen vast ook wel mensen zijn die ermee kunnen lachen, maar bij mij klikt het niet. Zonde, want de tekeningen zijn erg geslaagd en er zitten hier en daar wel goeie dingen tussen, maar te weinig.

Nummer 4 is iets beter (serieuzer), maar het kan mij toch niet helemaal bekoren. Jammer.
Last edited by NeeNee on Wed Jan 20, 2010 11:11, edited 1 time in total.

User avatar
webster
Posts: 36
Joined: Mon Sep 12, 2005 18:57
Location: Gent / Dendermonde

Re: Ovenvers 2010

Post by webster »

NeeNee wrote:Mijn oogst van het boekenfestijn (eerste lichting).

Rave Master 4
Klassieke vechtshonen. Beetje kinderlijk, maar op zijn eigen manier wel leuk. De stijl doet me sterk aan One Piece denken (vooral Elie). Eentje om verder te kopen als het heel goedkoop is.
Rave is van zelfde mangaka als Fairy Tail, wat zelf nog meer trekt op One Piece

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2010

Post by barbapapa »

Afterschool Charisma 1
Verrassend interessant, eigenlijk. Clonen van bekende historische figuren gaan samen naar een privé school. Freud, Napoleon, Mozart, Einstein, de tetn van Florence Nightingale en Queen Elisabeth, timide Hitler... Jawadde; en daartussen loopt dan onze protagonist, de enigste non-cloon, maar wel zoon van een leraar op de school...
Niemand lijkt wel echt een haar op hun originelen; allemaal bishounen/shoujo's. :P Tekenstijl is goed voor wat het is wel.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2010

Post by barbapapa »

Piano no Mori v6 ch46-49
Ontroerend slot van dit volume. Ik werk hard dat de hoofdstukken ook voor anderen te lezen zijn. ;)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2010

Post by Koen »

owie, die moet ik eens dl'en... *propt het in z'n geheugen* ;)
motivatiedip. help!

User avatar
webster
Posts: 36
Joined: Mon Sep 12, 2005 18:57
Location: Gent / Dendermonde

Re: Ovenvers 2010

Post by webster »

All Rounder Meguru v1-v2c10

nieuwe serie van Hiroki Endo ! over speciale soort martial-arts

in begin even verwarrend, daarna werd het wel goed

( love tekenstijl van Endo btw, ik vind da echt af af af)

Locked