Manga Fora

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
webster
Posts: 36
Joined: Mon Sep 12, 2005 18:57
Location: Gent / Dendermonde

Manga Fora

Post by webster »

Een goeie dag iedereen

Ik maak hier efkes een topic aan om te vragen of jullie nog degelijke fora kennen waar over manga gepraat wordt.

Uiteraard is er het Mangaheuvel forum, vroeger had je nog Manga Island (van bbpp zelf denk ik ?) en heb je ook het Anime & Manga gedeelte van 9lives.

Nu ik terug die zin heb om te beginnen lezen, wil ik mij ook weer wat meer informeren en dat lukt altijd wel aardig via fora.

Dus iemand nog tips voor degelijke fora, eventueel engelstalig (is geen probleem) of andere degelijke sites ? Post ze hier !

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Manga Fora

Post by barbapapa »

Ik ben intussen een oude rot, dus ik kom alleen nog maar af en toe hier. Verder zou ik geen plek kennen waar ik me nog zou kunnen verrijken...
Aniway is er, maar dat is me een beetje te druk om echt smaakvol te vinden.

Persoonlijk wacht ik tot een kameraad wiens smaak ik vertrouw iets aanraadt, of tot er iets nieuws verschijnt van een auteur die ik goed vind. En daar heb je niet echt fora voor nodig.

User avatar
webster
Posts: 36
Joined: Mon Sep 12, 2005 18:57
Location: Gent / Dendermonde

Re: Manga Fora

Post by webster »

Aniway is idd wa te druk en commercieel en nederlands

Vrienden: veel andere vrienden die ook into manga zijn, heb ik niet, geen eigenlijk. Paar die wel voor Anime zijn, ma niet meer.

Ik vond dat gewoon wel handig vroeger die fora (ook animekingdom bv), maar nu weet ik echt niets meer in die aard.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Manga Fora

Post by barbapapa »

De community is sowieso al erg klein; en in de grote communities vind je veel debielekes.
Dus je moet al eens het geluk hebben van een interessant manga forum te vinden. Ik vind deze wel ok sinds lambardi er minder komt (;p), dood met momenten, maar af en toe nuttige informatie. Ik begeef me meer in mn scanlation groepen als ik gedachten wil uitwisselen ivm manga.

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Manga Fora

Post by Wimpuls »

zeer hard idem. Lambardi... Ik houd het bij beletseltekens 8)

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Manga Sites

Post by Bart »

In een andere thread eerst een zinsnede van Brook verkeerd geïnterpreteerd, waardoor ik onderstaande antwoord schreef; toen ik tot het besef kwam dat dit antwoord off, off topic bleek even gezocht naar een gepastere plaats om te posten en toen belandde ik hier.

Ook al is het zelfs hier lichtjes off topic, gezien ik zelden zoveel energie in mijn antwoorden steek en omdat ik er bij wonder in geslaagd ben iets semi-interessants neer te pennen vind ik het zonde dit helemaal verloren te laten gaan.

Zodus:
Brook500 wrote:Moest er iemand ook nog andere interessante sites weten laat maar weten & ik zal ze erbij zetten.
Ik gebruik de encyclopédie van Animint wel eens als anime- of manga-database (voornamelijk wanneer ik wil weten wat de Franse titel is voor een bepaalde serie).


Op Mangasanctuary kun je o.a. je collectie beheren; ook al hou ik hier mijn collectie niet erg up to date omdat vooral Engelstalige uitgaven wel eens durven ontbreken in de database, ik hou vooral van MS om volgende redenen:

* De database geeft de man/vrouw-verhouding en de gemiddelde leeftijd van de bezitters van anime/manga weer. Voor mij interessante statistieken, waaruit ik onder andere kan afleiden dat series die in de smaak vallen bij een ouder, meer vrouwelijk publiek meer kans maken op een goedkeurend knikje mijnentwege.

* Je kan automatisch een mailtje laten verzenden naar je persoonlijke adres wanneer er een nieuw volume (of zeg maar 'tome') verschijnt van een reeks die je volgt.

Beide sites zijn Franstalig.

http://www.animint.com
http://www.manga-sanctuary.com
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Manga Fora

Post by Brook500 »

Eventjes op gekeken & beide zeer interessante sites.
Vooral mangasanctuary vind ik voor de collecties alleen al een verbetering tegenover manganews. bij sanctuary kun je tenminsten zien op de hoeveelste plaats je staat & er zijn meer leden bij met een grotere collectie dan ik. :D (ik zou daar ergens rond 140 staan terwijl ik bij manganews ergens rond 60 schommel). Bij de Belgen zit ik daar in de top 10. :wink:
Image

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Manga Fora

Post by Tamara »

Aniway is idd wa te druk en commercieel
Commercieel...? Aniway wordt gerund door vrijwilligers en heeft geen winstoogmerk :/
en nederlands
...

Mangaheuvel ook.

Zo druk is de mangasectie van Aniway niet eens. We hebben hooguit tien actieve topics per dag.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Manga Fora

Post by NeeNee »

Tamara wrote:
Aniway is idd wa te druk en commercieel
Commercieel...? Aniway wordt gerund door vrijwilligers en heeft geen winstoogmerk :/
Ik denk dat webster het over de uitgebreide verkoopsectie had. Twee jaar geleden waren er hier op MH nog hoegenaamd geen verkooptopics, terwijl dat op Aniway zo ongeveer de helft van alle posts opslorpte.
en nederlands
...

Mangaheuvel ook.
Um, Mangaheuvel is Vlaams.

Ik weet wel dat er hier ook Nederlanders zitten, maar op Aniway staat 90% van de populatie er geen ogenblik bij stil dat je wel eens géén Nederlander zou kunnen zijn. Hier is het normaal om Belg te zijn, en dat maakt wel degelijk een verschil.
Zo druk is de mangasectie van Aniway niet eens. We hebben hooguit tien actieve topics per dag.
Wie zei iets over de mangasectie? Een groot forum met duizenden leden geeft nu eenmaal een heel ander gevoel dat een klein clubje zoals hier.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Manga Fora

Post by Tamara »

Um, Mangaheuvel is Vlaams.
Nederlands als in Nederlandstalig.
Ik weet wel dat er hier ook Nederlanders zitten, maar op Aniway staat 90% van de populatie er geen ogenblik bij stil dat je wel eens géén Nederlander zou kunnen zijn. Hier is het normaal om Belg te zijn, en dat maakt wel degelijk een verschil.
Hé, dat is jullie eigen schuld, moeten jullie maar wat actiever zijn :P

Al snap ik nog niet waarom het wat uitmaakt of je als bezoeker noord of zuid van de grens zit. We spreken dezelfde taal en lezen dezelfde manga :/
Wie zei iets over de mangasectie? Een groot forum met duizenden leden geeft nu eenmaal een heel ander gevoel dat een klein clubje zoals hier.
Veel mensen bezoeken alleen een paar subforums. Op die manier kom je ook weinig onbekende gezichten tegen. Fan-art heeft een vaste kliek, Anime heeft er één, Manga ook... en Overig is de afvalbak.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Manga Fora

Post by barbapapa »

Ik kom eigenlijk alleen nog hier uit gewoonte; op Aniway is het niet per sé slechter of beter.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Manga Fora

Post by NeeNee »

Tamara wrote:
Um, Mangaheuvel is Vlaams.
Nederlands als in Nederlandstalig.
Dat is één mogelijke betekenis van het woord, ja. Gezien de context lijkt het mij nogal overduidelijk dat het hier om de andere betekenis ging.
Ik weet wel dat er hier ook Nederlanders zitten, maar op Aniway staat 90% van de populatie er geen ogenblik bij stil dat je wel eens géén Nederlander zou kunnen zijn. Hier is het normaal om Belg te zijn, en dat maakt wel degelijk een verschil.
Hé, dat is jullie eigen schuld, moeten jullie maar wat actiever zijn :P

Al snap ik nog niet waarom het wat uitmaakt of je als bezoeker noord of zuid van de grens zit. We spreken dezelfde taal en lezen dezelfde manga :/
Ik ben actief. Ik denk dat ik met 1763 posts een van de actiefste Belgen ben.

Maar ik heb de hoop noch de ambitie dat dat echt iets gaat veranderen. Er zouden heel veel Belgen nodig zijn om op zo'n forum op gelijke voet te komen, en die zijn er niet. Ik geloof trouwens ook niet dat het erg geapprecieerd zou worden als opeens de helft van de gesprekken over België ging.

En de manga zijn misschien hetzelfde, maar voor topics over verkrijgbaarheid/tweedehands verkoop/meetings/politiek maakt het verschil. Je voelt je vaak een buitenstaander.
Wie zei iets over de mangasectie? Een groot forum met duizenden leden geeft nu eenmaal een heel ander gevoel dat een klein clubje zoals hier.
Veel mensen bezoeken alleen een paar subforums. Op die manier kom je ook weinig onbekende gezichten tegen. Fan-art heeft een vaste kliek, Anime heeft er één, Manga ook... en Overig is de afvalbak.
Tja, zoals je zelf al zei, het mangasubforum is op dit moment niet erg actief. Als je alleen daarvoor gaat is het dan weer te rustig.

Bovendien zit het overgrote deel van die kliek hier ook.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Manga Fora

Post by Brook500 »

Ik ben actief. Ik denk dat ik met 1763 posts een van de actiefste Belgen ben.
Toen ik nog actief was op aniway had ik rond de 500 posts geloof ik op een jaar. :) Maar ik had vooral veel gepost daar bij mangareviews & aankopen. :wink:
Hier ben ik over 3 weken een jaar geregisteerd & ik ben richting de 2300 posts aan 't gaan. Dus het feit dat ik actief ben is hiermee ook zo goed als bewezen, maar er zijn er nog hoor die in een jaar tijd wel wat actief zijn. :wink:
Image

SilverOwls
Posts: 183
Joined: Sun Oct 07, 2007 20:58
Location: Knokke-Heist
Contact:

Re: Manga Fora

Post by SilverOwls »

NeeNee wrote: En de manga zijn misschien hetzelfde, maar voor topics over verkrijgbaarheid/tweedehands verkoop/meetings/politiek maakt het verschil. Je voelt je vaak een buitenstaander.
So true. Dat vind ik echt een nadeel aan aniway. Zeker in die verkooptopics. Meestal moet het van Holland komen. Dat word dan meestal zo duur :cry:
Image

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Manga Fora

Post by Tamara »

So true. Dat vind ik echt een nadeel aan aniway. Zeker in die verkooptopics. Meestal moet het van Holland komen. Dat word dan meestal zo duur :cry:
Wat wil je dan, dan Nederlanders stoppen met het aanbieden van hun tweedehands spullen? :/ De meesten hebben er geen probleem mee pakketten naar België te verzenden. Ik heb zelf ook dikwijls met pakketten/betalingen die kant opgestuurd.

En meets, tja, mensen organiseren die in een stad waar ze in de beurt van wonen. Als je bij Utrecht woont, ga je niet iets in Maastricht organiseren.

Post Reply