Bakuman - van Obata

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Bakuman - van Obata

Post by Brook500 »

Ik weet onder andere dat de serie van Eiji: Crows ook gepublisseerd wordt. Ik zou ook graag eens alle serie van de Fuka-group willen lezen.
Vooral dan de Perfect Crime Club.
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Bakuman - van Obata

Post by Berserker500 »

Perfect Crime Club zou ik ook graag lezen. :mrgreen:

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Bakuman - van Obata

Post by NeeNee »

pietel wrote: :!: Er is bevestigd dat de manga van Hiramaru: "Otters 11", één van de manga die in Bakuman aan bod komt, officieel uitgebracht wordt :!:

Wat vindt je hiervan? en welke andere manga uit de serie zou je eens graag willen lezen?
PCP!! :D

En die eerste detectiveserie leek mij ook wel leuk. Maar daar hebben we niet echt veel van gezien...

'storyboard' lijkt me de juiste nederlandse/engelse vertaling voor het japanse woord 'name', het is wel een lang woord en aangezien het vaak gebruikt zal worden in conversaties, is er waarschijnlijk een vlotter alternatief nodig
Ik had er geen last van (en ik was gewoon om 'name' te lezen). Het is en blijft een technische term, dus vlotheid is sowieso niet meteen het eerste waar ik aan denk. Maar zoveel verschil maakt het heus niet.


---
Meteen nog maar even wat commentaren posten die ik nog in de kast had liggen:

- Bakuman ch. 83
Shujin besluit om onduidelijke redenen om Hattori te gaan schaduwen. Ze komen midden in een liefdesdrama terecht als Iwase hardnekkiger blijkt dan Hattori lief is.

Zalig chapter! :D Die achtervolging was zo random, maar het is superspannend en grappig. "Follow that taxi!" :lol: Deze serie is leuk.

- Bakuman ch. 84
In een cafe zitten wachten op de trein kan bijzonder productief zijn.

- Bakuman ch. 85
iiiih zo spannend! :D

Ik wil die manga van The Secret Crime Club ook lezen! Ik zat al helemaal in het verhaal na de openingspagina's.

Die twee zijn echt goed. :)

- Ch. 86
Oooh, schattig. Maar wat een klifhanger op het einde.

Als ze het nu weigeren vind ik het echt wel flauw. :(

- Ch. 87
Too close!!! Maar Eiji is leuk. Echt het perfecte voorbeeld van een Bunny Ears Lawyer.

- Ch. 88-89
Hahaha! Ik word altijd vrolijk van deze manga te lezen. Moet 'm toch eens gaan kopen.


Ik ben intussen gestopt met de scans, dus ik hoop dat ze het nu op een redelijk tempo uitbrengen.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Bakuman - van Obata

Post by Brook500 »

Die detective-serie (geloof dat het "Trap" of zoiets noemde). Zag er ook een interessante reeks uit. Spijtig dat die toen in hiatus was & daarna werd stopgezet.
Hét moment vond ik dat Akira terug bij het dreamteam kwam. Die drie zijn samen genies.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Bakuman - van Obata

Post by NeeNee »

Er staat een filmpje van Bakuman op de Franse Kana site. :)

En met filmpje bedoel ik dus een camera die over de strippagina's heen gaat. :P Maar best wel goed gedaan voor zoiets.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Bakuman - van Obata

Post by Koen »

Boekentrailers of striptrailers worden alsmaar vaker gemaakt. Best wel leu gedaan soms.

Na het lezen van Bakuman's hoofdstuk 99 heb ik niet de indruk dat de reeks nog lang zal duren... Of komt er nog een cruciale wending?
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Bakuman - van Obata

Post by Brook500 »

Koen wrote: Na het lezen van Bakuman's hoofdstuk 99 heb ik niet de indruk dat de reeks nog lang zal duren... Of komt er nog een cruciale wending?
Heb het ook gelezen. Het ziet ernaar uit dat de serie ongeveer evenveel chapters zal tellen als Death Note. Ik vind Bakuman nog altijd leuk om te lezen.
Eigenlijk is het serie die mij geen enkele chapter heeft verveeld. Er gebeurt elke keer iets spannends en/of leukst.
Image

User avatar
flandrian15
Posts: 28
Joined: Sun Sep 05, 2010 11:55

Re: Bakuman - van Obata

Post by flandrian15 »

Koen wrote:Boekentrailers of striptrailers worden alsmaar vaker gemaakt. Best wel leu gedaan soms.

Na het lezen van Bakuman's hoofdstuk 99 heb ik niet de indruk dat de reeks nog lang zal duren... Of komt er nog een cruciale wending?
Ik weet het ook niet zo goed maar ik denk niet dat de serie rap zal stoppen (hoewel het momenteel wel zo lijkt), in de vorige Poll in Japan stond
Bakuman namelijk op de 5de plaats, wat geweldig goed is, van best verkochte manga dus ik denk dat we ons nog ergens aan mogen verwachten hoewel ik geen Bakuman Z zou willen. (ik bedoel dus een serie zolang uitmelken totdat het een lachwekkende satire van zijn vroegere zelf wordt: Dragonball --> Dragonball Z --> Dragonball GT)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Bakuman - van Obata

Post by Koen »

Net op mijn piratenbook Bakuman hoofdstuk 106 gelezen, ik dacht echt dat er een enorme vier(?)hoeksverhouding ging komen voor die one-shots lol, maar vooralsnog (!) wordt het een gewoon Ashirogi Muto publicatie. Zalig gewoon die nekketsu opbouw!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Bakuman - van Obata

Post by Koen »

Bakuman 107: Battle of Romance. eigenlijk een erg flauw hoofdstuk...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Bakuman - van Obata

Post by Koen »

Net volume 3 in het Frans (her)lezen en dat is toch één van de topmomenten uit de reeks: Mashiro die assistent voor twee dagen speelt bij Eiji... En Eiji blijft echt het hoogtepunt uit de reeks! Crôa!
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Bakuman - van Obata

Post by NeeNee »

Crôa?

*lacht zich te pletter met Frans geluidseffect*

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Bakuman - van Obata

Post by Berserker500 »

NeeNee wrote:Crôa?

*lacht zich te pletter met Frans geluidseffect*
Het is inderdaad zeer grappig in de Franse versie maar ik vind het wel passen bij Eiji. :D
Ik kan niet wachten tot deel 4 uitkomt.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Bakuman - van Obata

Post by Koen »

dat is een erg gekend geluidseffect hoor, buiten manga om ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Bakuman - van Obata

Post by Koen »

Hoofdstuk 108 is eindelijk terug wat beter. Lovefight in Jump euhm... Jack :P
motivatiedip. help!

Post Reply