Bakuman - van Obata

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Bakuman - van Obata

Post by NeeNee »

Bakuman ch. 109
Waarom denken die lui dat ze uit elkaar gaan gaan? Ik vind het net goed dat ze alles eens uitgesproken hebben. Die openheid is hun kracht.

Maar het was wel stom om die dog-story aan te nemen, ja. Zeker als je er een tweede ik-ben-slimmer serie van maakt. Maar het is natuurlijk ook erg raar gegaan...

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Bakuman - van Obata

Post by NeeNee »

Bakuman ch. 110
Hm, toch spanningen. Als Takagi twee concurrerende series gaat schrijven lijkt het mij moeilijk om belangenvermenging te vermijden.

Maar ik verwacht dat hij nog wel eens binnenspringt om naar dat one-shot te kijken.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Bakuman - van Obata

Post by Koen »

Ah, ik kreeg eerder de indruk dat Takagi nu even doorbijt om Blondie nadien de serie volledig zelf te laten schrijven zodat Takagi zich nadien weer volop op 'zijn' duo kan storten...
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Bakuman - van Obata

Post by NeeNee »

^ Dat zou laf zijn. Hij heeft Blondie beloofd dat hij hem zou helpen. Het is duidelijk dat hij het niet alleen aankan, dus om hem nu te laten vallen is beneden alle peil.

Ik denk dat hij die serie nog wel een tijdje zal schrijven. Zolang PCP het goed blijft doen is er ook niet direct een probleem, en ik zie die nu niet opeens kelderen.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Bakuman - van Obata

Post by Koen »

Ik denk niet dat hij hem zou laten vallen, enkel dat hij hem op weg zal helpen / hem zal doen inzien dat hij beter zelf de scenario's schrijft.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Bakuman - van Obata

Post by Koen »

Leuk dat ik chapter 111 al helemaal uitgedokterd had een week op voorhand 8) I love it when a plan comes together! :)
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Bakuman - van Obata

Post by Brook500 »

Ook juist gelezen. Fantastische voorspelling, Koen.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Bakuman - van Obata

Post by NeeNee »

Koen wrote:Leuk dat ik chapter 111 al helemaal uitgedokterd had een week op voorhand 8) I love it when a plan comes together! :)
Hoor hem, hij heeft ook eens iets goed. :P

Best wel een goed chapter... het einde is leuk. Maar ik hoop dat we volgende keer nog eens wat andere personages zien. En niet die stomme otter, ik kan hem niet uitstaan.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Bakuman - van Obata

Post by Brook500 »

NeeNee wrote: Best wel een goed chapter... het einde is leuk. Maar ik hoop dat we volgende keer nog eens wat andere personages zien. En niet die stomme otter, ik kan hem niet uitstaan.
Hij valt toch best mee, Neenee.
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Bakuman - van Obata

Post by Koen »

NeeNee wrote:Hoor hem, hij heeft ook eens iets goed. :P
:lol:
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Bakuman - van Obata

Post by Koen »

Oké, dat even in elkaars gezicht kloppen vind ik zo irritant! Zucht, eigenlijk geen al te denderend hoofdstuk maar wel leuke cliffhanger :D Wankelt het genie?
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Bakuman - van Obata

Post by NeeNee »

ch. 112
Hahaha, dat vechten vond ik nog wel redelijk grappig. Typisch jongens. :D

De strijd begint... maar hoezo "Wankelt het genie?"? Eiji is een shonentype met geen enkele romantische ervaring. Het verbaast mij helemaal niet dat een verhaal over de liefde niet zijn ding is. Ze zeiden trouwens op voorhand al dat het een beetje bizar was.

Dat geldt natuurlijk evenzeer voor de helft van de andere deelnemers - inclusief Ashirogi Muto.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Bakuman - van Obata

Post by Brook500 »

Volgens mij is Aoki één van de grote kanshebbers zijn & er zal toch weer eens iets verrassend gebeuren.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Bakuman - van Obata

Post by NeeNee »

Ik hoop eigenlijk dat ze niet winnen. Als ze al zoveel moeite hebben om er een one-shot uit te sleuren dan is dit géén goed idee voor serilisatie.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Bakuman - van Obata

Post by NeeNee »

ch. 113
Hm, Eiji had er meer moeite mee dan ik dacht. :? Maar hij komt er wel overheen.

Ik ben het met Shujin eens, ze kunnen zich beter concentreren op PCP. Ik verwacht trouwens dat die alsnog een anime krijgt, misschien in licht gewijzigde vorm of zo.

En Iwase... hihihi. :mrgreen: Ik denk dat romantiek ook niet echt haar ding is...

Post Reply