Bakuman - van Obata

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Bakuman - van Obata

Post by Koen »

Blijkbaar zijn er hier nog die Bakuman volgen. De reeks is 'legaal' online te lezen via Jumpworld. Het is de nieuwe serie van het Death Note en Hikaru no Go duo, dus zeker het bekijken waard.

De reeks gaat over twee jongeren die een carrière als mangaka ambiëren. De een wil tekenaar worden, de andere scenarist. Het is onduidelijk of dit een autobiografisch verhaal is ;)

Het is een echt verhaal maar toch is het boeiendste van Bakuman misschien al het reilen en zeilen van de uitgeverswereld en het leven als mangaka dat e te weten komt. Natuurlijk draait het om de combinatie van plot + weetjes. Soms nemen de weetjes de overhand - we weten uit Death Note dat dit duo graag met slierten tekst smijt - en dan wordt het wat te overdreven, maar meestal vinden de mangaka's perfect het evenwicht tussen het luchtige verhaal en de interessante inside information.

Ik kijk alvast enorm uit naar een release in een voor ons begrijpbare taal... Maar bon, dat zal nog wel een tijdje duren want in het Japans is er nog maar 1 volume verschenen.
motivatiedip. help!

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Bakuman - van Obata

Post by Marv »

Ik heb het volumer hier liggen, alleen nog niet de tijd gehad om het uit te lezen (examens nu).
Zit zo'n 50 pagina's ver en het is idd leuk, en beloftevol genoeg om leuk te blijven.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Bakuman - van Obata

Post by barbapapa »

Ik heb enkel de eerste paar hoofdstukken gelezen. Viel wel mee, maar echt weg was ik er niet van.
Interessant voor mensen die geen flauw benul hebben van hoe een magazine als Jump in elkaar zit. Er zijn ook veel leukere reeksen die een kritische kijk op het mangaka zijn werpen (Hoero/Moero Pen, Manga Gokudo, enz.).

Persoonlijk heb ik het een beetje gehad met Jump. Reeksen met potentiëel krijgen bijna nooit de kans om te groeien, en reeksen die een fanbase hebben melken ze tot er geen leven meer te bespeuren valt. Een paar uitzonderingen terzijde (One Piece zal dat altijd wezen, en Hunter x Hunter enkel omdat Togashi zn eigen baas is), is het echt een te verwaarlozen magazine.

Leuk voor de kids die nog geen kritiek oog hebben, maar daar houdt het op.

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Bakuman - van Obata

Post by Ginrai »

@barba:
bwah persoonlijk ben ik nog altijd tevreden dat psyren nog altijd niet gecanceld is en nu eindelijk voor een paar weken uit de bottom5 is!
spoiler talk heads up



persoonlijk zit ik me toch nog altijd af te vragen voor wat eigenlijk yoshina,anemiya&hiryuu
niet verschijnen op de content van de WISE-dvd!?


kvond het toch interessant om dit punt even boven te halen.
maar voor de rest gaan ik wel akkoord met jou naruto is gewoon pure rommel geworden sinds begin vorig jaar(de hidan qarc vond ik nog te doen,ondanks dat deze wel iets te lang aan het rekken was),bleach,TLR en etc zijn uiteindelijk reeksen die nogal zelf-destructief waren.

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Bakuman - van Obata

Post by Wimpuls »

barbapapa wrote:Er zijn ook veel leukere reeksen die een kritische kijk op het mangaka zijn werpen (Hoero/Moero Pen, Manga Gokudo, enz.).
En Super Cruel and Terrible Tales of Mangaka, niet 8) ? Pantyshot Girl rules...

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Bakuman - van Obata

Post by barbapapa »

Wimpuls wrote:
barbapapa wrote:Er zijn ook veel leukere reeksen die een kritische kijk op het mangaka zijn werpen (Hoero/Moero Pen, Manga Gokudo, enz.).
En Super Cruel and Terrible Tales of Mangaka, niet 8) ? Pantyshot Girl rules...
Jep. Manga Gokudo is eigenlijk een soort spirituele sequel hierop, van dezelfde kerel.
Maar zou naar het schijnt nog beter zijn.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Bakuman - van Obata

Post by Koen »

Grappig dat ze zelfs in een mangaka-manga erin slagen om het hoofdpersonage zichzelf lichamelijk volledig te doen overstijgen.
motivatiedip. help!

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Bakuman - van Obata

Post by Marv »

Hoe bedoelde, Koen? Gaat zijn haar recht omhoog staan en kan ie met 2 handen tekenen ofzo of doet ie gewoon een paar zware nachtjes door om een deadline te halen?

Nog altijd het eerste volume niet uit gelezen eigenlijk. Toch niet zo leuk als ik dacht, maar ik heb er niets op tegen. Cover van volume is wel vintage Death Note-stijl waar Light zo hevig en dramatisch de pen hanteert om te schrijven in de notebook. Redelijk belachelijk dus maar kom.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Bakuman - van Obata

Post by Koen »

Doet zoveel nachtjes door dat hij in het ziekenhuis belandt en niet meer mag tekenen ;)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Bakuman - van Obata

Post by NeeNee »

Death Note en Hikaru no Go zijn anders twee van de weinige shonen die ik ken waarin het fysieke niet zo'n rol speelt. :?

Zit er ook een verhaallijn in, of is het vooral uitleg over het proces van manga maken?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Bakuman - van Obata

Post by Koen »

De verhaallijn = de beste mangaka worden! En Jump hernieuwen! En een anime krijgen zodat z'n vriendinnetje als voice actress eraan kan meedoen, en als ze die droom bereikt hebben mogen ze elkaar zien.

Oké, zo slecht als ik het nu laat uitschijnen is het ook weer niet :P Ik blijf het erg vermakelijk vinden, crow! :)
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Bakuman - van Obata

Post by Koen »

De serie kende echt wel een dip maar hoofdstuk 70 is zalig! Niizuma is super :D
motivatiedip. help!

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Bakuman - van Obata

Post by Edward »

Koen wrote:De serie kende echt wel een dip maar hoofdstuk 70 is zalig! Niizuma is super :D
Ik zou eigenlijk weer eens verder moetne gaan met deze serie. Ik heb hem gevold tot hoofdstuk 40 ongeveer.
Hij boeide mij helaas te weinig om de serie door te blijven lezen. Eerst dacht ik, ik kom later wel bij deze serie terug,
Totdat de tijd begint te lopen en je niet weer begint aan de serie :D (voor jou herkenbaar koen :lol: )

Toch vond ik destijds het begin van de serie erg leuk. Het heeft een bepaalde charme die ik niet kan plaatsen,
die naarmate de serie vorderde wel minder werd. Maargoed, zal nog eens een poging wagen;)

User avatar
webster
Posts: 36
Joined: Mon Sep 12, 2005 18:57
Location: Gent / Dendermonde

Re: Bakuman - van Obata

Post by webster »

Edward wrote:
Koen wrote:De serie kende echt wel een dip maar hoofdstuk 70 is zalig! Niizuma is super :D
Ik zou eigenlijk weer eens verder moetne gaan met deze serie. Ik heb hem gevold tot hoofdstuk 40 ongeveer.
Hij boeide mij helaas te weinig om de serie door te blijven lezen. Eerst dacht ik, ik kom later wel bij deze serie terug,
Totdat de tijd begint te lopen en je niet weer begint aan de serie :D (voor jou herkenbaar koen :lol: )

Toch vond ik destijds het begin van de serie erg leuk. Het heeft een bepaalde charme die ik niet kan plaatsen,
die naarmate de serie vorderde wel minder werd. Maargoed, zal nog eens een poging wagen;)
true, voor mij is da ook ongeveer zelfde,
zal ook nog is opnieuw moeten beginnen van in het begin, want sommige zaken herinner ik mij niet al te goed meer

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Bakuman - van Obata

Post by Koen »

Zalig hoofstuk weer, ik zou wel een volumerelease kunnen gebruiken. Bij voorkeur in het Nederlands. Ik kijk in jullie richting Kana en Glénat!
motivatiedip. help!

Post Reply