Bakuman - van Obata

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Bakuman - van Obata

Post by Koen »

De eerste twee volumes van Bakuman (van het Death Note duo) verschijnen in het Frans bij Kana tijdens Japan Expo (juli).
motivatiedip. help!

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Bakuman - van Obata

Post by Edward »

Het word dan hoog tijd dat ik aan mijn frans ga werken!! Sweet, dat deze bij Kana komt!!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Bakuman - van Obata

Post by Koen »

Nu 'onze' Kana bij Ballon Media zit denk ik echter niet dat dat hoegenaamd iets wil zeggen over een eventuele NL release :cry:
motivatiedip. help!

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Bakuman - van Obata

Post by Edward »

Koen wrote:Nu 'onze' Kana bij Ballon Media zit denk ik echter niet dat dat hoegenaamd iets wil zeggen over een eventuele NL release :cry:
Ik verwacht zelf eigenlijk voorlopig helemaal niets bij Kana. Hooguit een topserie uit japan zoals FMA ofzo. Of iets van het kaliber death note, naruto etc...

Bakuman voldoet daar niet aan denk ik :o ...

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Bakuman - van Obata

Post by Koen »

Dat hangt er vanaf hoe je topserie interpreteert natuurlijk. Kwalitatief vind ik Bakuman erg goed, maar ik denk inderdaad niet dat ze - door het thema - een erg breed publiek zal aanspreken. Hoewel je dat van Hikaru no Go ook kan zeggen natuurlijk... En dat was in Frankrijk alvast een erg onverwachte topper...
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Bakuman - van Obata

Post by NeeNee »

De Engelse versie (deel 1) verschijnt op 03-08-2010, aldus Archonia.

User avatar
Kinlyu
Posts: 11
Joined: Wed Dec 27, 2006 21:34
Location: Beerse
Contact:

Re: Bakuman - van Obata

Post by Kinlyu »

Volgens wat ik gelezen heb is volume 1 door VIZ al verzet naar begin september. Kan ook mis zijn natuurlijk, hoe vroeger hoe beter :3 Mijn zusje heeft hem alvast gepre-ordered. Ik zou eigenlijk eens degelijk moeite moeten doen om mijn Japanse versie te lezen *lui*. Het is wel waar dat Bakuman niet meteen 'interessant' lijkt, maar ik vind het een heel sterke manga. Eigenlijk op een bepaalde manier nog meer volwassen dan Death Note.

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Bakuman - van Obata

Post by Bart »

Koen wrote:Blijkbaar zijn er hier nog die Bakuman volgen. [...] Het is de nieuwe serie van het Death Note en Hikaru no Go duo, dus zeker het bekijken waard.
Er zal waarschijnlijk niemand anders over struikelen, maar Hikaru no Go is van Yumi Hotta en Takeshi Obata. Death Note en Bakuman zijn van Tsugumi Ohba en Obata. (Of is de 'ware naam' van Ohba eindelijk vrijgegeven?)
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Bakuman - van Obata

Post by Koen »

Ik was er zelf onlangs ook over gestruikeld toen ik dit topic herlas, Bart, maar dan toch te lui m'n eigen fout recht te zetten ;) Gelukkig was jij er nog! 8)
motivatiedip. help!

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Bakuman - van Obata

Post by Bart »

Ik ben vooral benieuwd naar wat ze ervan gebakken hebben. Delen 1 en 2 liggen al een poosje tussen mijn stapel te lezen lectuur.
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Bakuman - van Obata

Post by NeeNee »

Als je Hikaru no Go leuk vond, zul je deze zeker ook geweldig vinden. Twee jongens die hun dromen najagen op weg naar volwassenheid! *nostalgische zucht* :wink:

Ik heb hier nog ergens een langere review liggen, maar ik moet hem eens opzoeken.

User avatar
Turvy
Posts: 140
Joined: Tue Apr 25, 2006 19:25
Location: NTE HQ
Contact:

Re: Bakuman - van Obata

Post by Turvy »

Kort Bakuman spinoff-hoofdstuk in de WSJ van begin volgende maand blijkbaar.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Bakuman - van Obata

Post by Koen »

Pff, over (de manga van) Kazuya Hiramaru... Had liever iets met Eiji Niizuma gezien, beste rivaal ooit! ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Bakuman - van Obata

Post by Brook500 »

Heb de eerste 2 delen in het frans & ik vind vooral de cover heel geslaagd. Persoonlijk vind ik één van de mooiste kana-covers,
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Bakuman - van Obata

Post by Koen »

ik heb begin deze week het erg leuke persdossier van Bakuman gekregen (van de franse kana)... heel leuk gedaan! (soort notitieboekje met info en lege pagina's om te tekenen)... als ik eens tijd heb zal ik er weer foto's van maken en op facebook zetten (zoals met persdossier van pluto)
motivatiedip. help!

Post Reply