Ovenvers 2009

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Ovenvers 2009

Post by Wimpuls »

De oven blijft draaien!

Nodame Cantabile 1

Gyaboo! De wisselwerking tussen Nodame en Chiaki is zo prachtig. Pure gelukzaligheid. Ik bladerde er daarnet nog eens in en voor ik het wist had ik het opnieuw gelezen...

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Re: Ovenvers 2009

Post by rinosseros »

Sing "Yesterday" For Me 5
Ik weet niet waarom ik zo lang heb gewacht om dit deel te halen...
Ik wil nu reeds deel 6...
Geduld...
*snif*
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Ovenvers 2009

Post by Ginrai »

spiral v3
raar genoeg herinner ik me grotendeels alles wat er gebeurt was in deze volume tot in de details en het is al meer dan een jaar geleden dat ik de volume op scans had gelezen,eenderhoe een lekker weglezende strategische detective shounen!

lament of the lamb v01

Een lichte tegenvaller aanvankelijk wegens dat ik de reeks nogal anders had verwacht en toch ook hoopte op een iets rapper tempo!

inuyasha v05

was ik al vol lof met de korte verhalen in v3,overtreft deze volume zich in alle aspecten van de reeks!

gals v02
bwah.het blijft wel een meevaller en de humor komt wel goed door op momenten(ran tegen miyu:miyu,je bent te meisjesachtig.wees eens een vent!) maar in vergelijking met FB komt het nogal te los over.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2009

Post by Koen »

Claymore 11
Nieuwe content in vergelijking met het einde van de anime. Heel stoere reeks die met elk volume beter wordt. De plot wordt nu echt wel boeiend en interessant. Meer dan ooit een aanrader.

Touch 20
Sloom begin maar dan barst de serie weer in alle hevigheid los en de eindfase lijkt nu echt wel ingezet.

Opmerking voor beide volumes is het bijster slechte papier van Novaprint waar Glénat in hun nieuwsbrief van zegt dat het niet hun verantwoordelijkheid is maar die van Novaprint. Euhm, sorry, maar als uitgeverij ben je verantwoordelijk voor alle fases van het proces, dat wil zeggen vertaling tot drukken van de boekjes. Die uitspraak schoot bij mij toch ietwat in het verleden keelgat. Gelukkig heeft Glénat Benelux een betere leiding en communicatie ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Ovenvers 2009

Post by Ginrai »

gunsmith cats revised v02
wat doe je op dagen dat er amper niks te doen is op werk!?je leest deze 480 pagina's van deze manga XD!
serious now: een pak beter dan de eerste wideban van de reeks aangezien dat de elementen die me stoorde in de vorige nu zijn aangepakt
en de verhaallijnen nu een pak meer geconstrueerd zijn en makkelijker weg te lezen zijn.
het hele "kerasine drug" verhaal is wel afgelopen en hoop ik dat de volgende 2 van dezelfde kwaliteit blijven.

spiral v04-05
een van mijn favoriete gedeeltes in de manga de rematch tussen ayumu&rio die in vorm komt in middel van een race om hiyono te redden en tevens het bewijs tegen de blade children te bemachtigen.next up the kanone hilbert arc!

btw koen er komt een anime van cross game uit ergens dit jaar!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2009

Post by Wimpuls »

Vinland Saga 1

Zo fijn om het nu eens te lezen in papieren vorm. Ik herinnerde me niet dat het bij momenten ook zo grappig kon zijn.

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Ovenvers 2009

Post by Ginrai »

doubt c19
de WTF-factor is nog an het spinnen in mijn hoofduitendelijk had ik het bij het juiste eind aangezien de"wolf" ofwel rei of mitzuki ging zijn maar een combinatie van beiden had ik gewoon in geen 100 jaar zien aankomen! en voor de rest blijft de reeks de moeite ondanks het feit dat de mangaka het tempo van het verhaal laag houdt

rurouni kenshin v01
qua technische vertalingen in verband met historische elementen is deze extreem goed vertaald(o.a het hele tsujigiri).voor de rest blijf de reeks wel een leuke leesbeurt ondanks
dat het verhaal amper gestart is!en het enigste dat het echt meteen opvalt is dat kenshin niet in de nl versie "oro" zegt

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Ovenvers 2009

Post by Marv »

Berserk V1-29:
Indrukwekkende serie. In al zijn extremiteit geweldig. 3 duimen omhoog.

Fairy Tail V1-7:
Frisse shounen met leuke personages en kickass actie.

Ral Grado V3-4:
Laatste 2 volumes gelezen en ik ben niet onder de indruk. Goed getekend al is het soms te chaotisch maar het verhaal boeit niet geweldig veel.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Ovenvers 2009

Post by Ginrai »

wb again,marv!


ontopic:

rurouni kenshin v2

leest een stuk rapper weg dan de eerste volume(ligt mss ook aan het feit dat er een andere vertaler instond voor deze volume.),zonder zijn technische waarde kwijt te geraken en zover ik weet geen typefouten bij deze uitgave.

hoshin engi v02
leest gezellig weg,ondanks het nogal te rappe tempo waarop het verhaal zich afspeelt!en hoshin engi fans worden hard verwend deze 3 maanden met elke maand een volume.

skyhigh v1&2[compleet]
nogal vergelijkbaar met jigoku shoujo ondanks dat ik js niet kon vetereren en deze skyhigh wel!ondanks de vergelijking loopt de reeks niet op hetzelfde volgende scenario maar wisselt af tussen de slachtoffers die wraak nemen en degene die liever niet hiervoor willen kiezen en zo naar de hel gaan.

wel opvallend is dat de stijl van takahashi tsutomu nogal erg verschild met zijn langste werk jiraishin.

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2009

Post by Wimpuls »

One Piece 47

Wat een bende... Dus zombies en zout gaan niet samen? Hana Uta is alweer een leuke aanwinst voor de crew. Zijn moppen alleen al zijn zalig dwaas.

Fairy Tail 4

Tot nu toe nog geen afzwakking :wink: . Niet dat het zo'n beresterk verhaal is, maar het amuseert wel.

HxH 25

Maar allez, Togashi, zo gaat het nooit eindigen. Sleurt hij er een geüpgrade mier bij die te veel naar CSI heeft gekeken.
Natuurlijk is de spanning ten zeerste te snijden...

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2009

Post by barbapapa »

Hana Uta? Zeg me niet dat ze Brook zo hebben genoemd int Frans. :P

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2009

Post by Wimpuls »

Ja, Brooke! Dat was het. Hij is geen Pipo- of Sandy-geval. 'Hana uta' is anders ook wel een naam die ze voor hem gebruiken (of was het zijn zombie-equivalent). Hmm... Eens nakijken.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2009

Post by lambardi2 »

Wimpuls wrote:One Piece 47

Wat een bende... Dus zombies en zout gaan niet samen? Hana Uta is alweer een leuke aanwinst voor de crew. Zijn moppen alleen al zijn zalig dwaas.

Fairy Tail 4

Tot nu toe nog geen afzwakking :wink: . Niet dat het zo'n beresterk verhaal is, maar het amuseert wel.
²

Berserk 28

Zoals ik al 27 keer eerder heb gezegd...Schitterende reeks ^_^'.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
aya
Posts: 98
Joined: Sun Nov 16, 2008 19:55
Location: gent
Contact:

Re: Ovenvers 2009

Post by aya »

crown T6 laaste deel .
ik heb deze manga graag gelezen maar moet we zeggen dat ik wat teleurgesteld was op het einde .
het is een shojo die gemakelijk en vlot leest .

l'attache coeurs

dat is een manga die ik gekocht heb zonder eerst wat opzoekwerk te doen .dus inpulsief gekocht.
en moet eerlijk zijn het was een aangename verrassing . de personage hebben elk hun eigen stijl .
het verhaal zelf heeft goede humor en verschillend actie seine de tekingen zijn zeer mooi en zeer goed afgewerkt .een shojo waar ik echt het vervolg wil weten .

FullMetal Alchemist

nu ben ik aan deze manga bezig ik heb de eerst negen delen gekregen .
ik moet eerlijk toegeven als ik ze kregen had zag ik er wat tegen op . Maar ik ben aangenaam verast ik heb de 6 eerste delen al gelezen en ik me nog geen minuut verveeld .Ik hou van de humor in deze manga maar vooral van de personga's de twee broers Elric met elk hun eigen eigenschappen en karakter .
ja ik ben blij dat ik dez manga gekregen heb ik zou het anders nooit gekocht hebben.
Il n'est rien de plus précieux que le temps, puisque c'est le prix de l'éternité."

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2009

Post by barbapapa »

Ode aan Kirihito 2
Beresterke manga.

Locked