Ovenvers 2009

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2009

Post by Koen »

Beach Stars 4
Het feit dat het hoofdpersonage in dit volume bijna volledig naar de achtergrond verdwijnt geeft de kans aan enkele nevenpersonages om te schitteren, maar in zo'n korte reeks zie ik toch liever de focus op het hoofdpersonage.

Eden 18
In zijn voorwoord schrijft Endo dat hij in Eden soms niet meer wist waar hij heen ging. En dat had ik als lezer ook. Ergens ben ik het verhaal volledig kwijtgeraakt en aan Endo te lezen ligt het dus niet uitsluitend aan mij. Eden was één van de reeksen die al het langst liepen in m'n huidige collectie en ik ben blij dat dit hoofdstuk afgesloten is.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2009

Post by Koen »

Touch 25
Er valt een beslissing over het Koshien. Komt er in het laatste deel ook iets uit de bus voor het liefdesleven van de protagonisten?
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2009

Post by NeeNee »

Hikaru no Go 15 + 16
Een keerpunt in de reeks. De emotionele diepgang die ik tot nu toe een beetje miste is eindelijk daar, en tilt de hele reeks naar een hoger niveau.

Ook 16 is psychologisch zeer sterk, met een lang stuk over Isumi dit keer. Het einde is om te huilen, op een goede manier.

Kijk, nu ben ik dus een fan. Wanneer komt het volgende deel uit?

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2009

Post by Wimpuls »

Kekkaishi 20

Waarom liet ik deze zo lang liggen? Een fenomenaal gevecht, de aanhoudende koude oorlog tussen Masamori en Yoshimori en weer een pak nieuwe raadsels. Leut!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2009

Post by Koen »

Lost Brain 1
Net zoals NeeNee kom ik ook tot de vaststelling dat dit een slechte Death Note cloon is.

Guin Saga 1-2
Topper! Verplicht leesvoer voor de liefhebbers van fantasy. Berserk is goed maar Guin Saga lijkt zich veel breder te profileren als fantasy. Echt een aanrader die me doet verlangen naar de romans...
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2009

Post by NeeNee »

Koen wrote:Lost Brain 1
Net zoals NeeNee kom ik ook tot de vaststelling dat dit een slechte Death Note cloon is.
Het staat zelfs op Wikipedia. :P

Aan de zonnige kant, de reeks telt maar drie volumes. Hopelijk betekent dit dat het verhaal snel afgerond wordt en in dat geval valt er misschien nog iets van te maken.

Of het betekent dat Shonen Sunday er genoeg van kreeg en het ding eruit heeft geschopt. Die kans lijkt mij op dit moment eigenlijk groter. :roll:

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2009

Post by Koen »

Deeltjes 2 & 3 zullen in mij alvast geen koper vinden ;)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2009

Post by NeeNee »

Lost Brain 2
Ik heb deel 2 dus wel gekocht :) (vooral omdat ik de covers chique vind, eigenlijk :P). Pseudo-Lights plot zit op zich niet zo slecht is elkaar, en pseudo-L (die overigens niet zo veel op L lijkt) is best een leuk personage. Het probleem zit hem in 1) het déjà-vu gevoel, en 2) de motivaties van de protagonisten. Briljante jongeman wordt geconfronteerd met onrecht, wil de wereld anders zien, krijgt daarvoor toevallig het ideale wapen in handen en gebruikt het ook -> geloofwaardig, plus je wordt over en weer getrokken tussen begrip en afkeer. Briljante jongeman die de pest heeft aan alles en iedereen besluit op een blauwe maandag dat hij eens even de mensheid gaat veranderen en komt na één halfslachtige poging al meteen het perfecte middel tegen -> vereist enige Willing Suspension Of Disbelief, plus sla dood die kerel. Als je dan ook nog weet dat zijn sidekicks minder overtuiging nodig hadden dan Misa ( :roll: ), dan vraag je je af of het soms echt de bedoeling kan zijn dat we het hoofdpersonage steunen/bewonderen. Niet dus.

Maar weet je, misschien is dat wel waarom ik verder heb gelezen. Het einde van DN vond ik helemaal niet leuk omdat ik hem veel te graag mocht. Als deze zijn verdiende loon krijgt, zal ik er geen traan om laten. :twisted: Misschien dat het louterend werkt. :lol:

Maar ik hoop dus wel dat het na deel 3 is afgelopen. En dat het een slot heeft. Op het einde van deel 2 zag het daar nog niet naar uit.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2009

Post by Koen »

Ik herken veel van wat je schrijft, NeeNee, veel ervan hernam ik ook in de recensie die ik gisteren schreef.

Zetman 12
Het blijft gewoon erg goed... Ook al moet je soms eens diep graven in je geheugen om terug binding te vinden met de plot.

Saru Lock 16
Ik ben waarschijnlijk de enige die kan genieten van deze verhaaltjes maar ja... ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2009

Post by Wimpuls »

[quote="Koen"]Zetman 12
Het blijft gewoon erg goed... Ook al moet je soms eens diep graven in je geheugen om terug binding te vinden met de plot.

Er zijn inderdaad nogal wat randpersonages (binnen Amagi-corp vooral), die soms ineens belangrijk worden. Maar het blijft voor de rest zeer beklijvend.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2009

Post by Koen »

Ik vind het vooral leuk dat de mindere volumes die er in het begin wel eens durfden zijn achterwege blijven...
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2009

Post by Wimpuls »

Zeg dat wel. Ik herinner mij niks meer van die ellenlange uiteenzettingen in het begin.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2009

Post by barbapapa »

Ach nee, Katsura moet terug louter tetn boekskes maken. Dan ben ik terug van de partij. :mrgreen:

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2009

Post by Koen »

ik wou just nog zeggen dat er wel wat meer fanservice in mocht! :)
motivatiedip. help!

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2009

Post by barbapapa »

Koen, hebt gij toevallig ooit Asatte Dance gelezen? Lijkt me wel iets interessants voor u...

Locked