Ovenvers 2009

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Ovenvers 2009

Post by Marv »

Koen wrote:marv, ik vind engels een verschrikkelijke taal dus als ze in het frans beschikbaar zijn, zal ik daar m'n gading wel in vinden ;) goodbye is denk ik ook beschikbaar in het frans, die naam zegt me toch iets ;)
Blasfemie, Koen! Engels was mijn eerste taalliefde, Japans mijn tweede. Verschillende generaties zeker, jiji. :P
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2009

Post by NeeNee »

Ik heb tegenwoordig moeite om in het Nederlands te schrijven. Te veel op Engelstalige fora gezeten.

Het is niet de spelling of grammatica waar ik moeite mee heb, maar sommige dingen kun je gewoon niet goed zeggen in het Nederlands. En andere dingen kun je dan weer niet goed zeggen in het Engels. Wat irritant. Ik heb dan altijd de neiging om een mix van de twee te beginnen spreken, maar da's taalpollutie. :?

User avatar
aya
Posts: 98
Joined: Sun Nov 16, 2008 19:55
Location: gent
Contact:

Re: Ovenvers 2009

Post by aya »

Vampire chronicles - La legende du roi déchu

inderdaad NeeNee deze manga is echt goed . Persoonlijk vind ik deel 5 een van de beste delen tot en met nu .Ik wacht vol ongeduld naar deel 6 die uitkomt op 15 februari 2010.Een echt aanrader.
Il n'est rien de plus précieux que le temps, puisque c'est le prix de l'éternité."

User avatar
aya
Posts: 98
Joined: Sun Nov 16, 2008 19:55
Location: gent
Contact:

Re: Ovenvers 2009

Post by aya »

PALAIS VAN DEEL 1 TOT DEEL 4

Het is een Sunjung. het een liefdesverhaal met veel wendingen en humor .het verhaal gebeurt in het paleis van een monarchale Mordern Korea.
En geef een echte blik op alle van de traditionele Koreaanse cultuur.

FULLMETAL ALCHEMIST DEEL 22

We hebben hier een opmerkelijke volume, men voelt, markeert het begin van het einde van deze fantastische serie, een volume waarin alles vlug vooruit gaat , waar bijna alle acteurs op zijn plaats staat en de aangeduide tegenstander vind... Onnodig te zeggen dat de volgende volume veel beloofden wordt ... maar het was pas in april volgend ... het leven is soms slecht gedaan!

otaku girls deel 2

met deze tweede volume, Otaku Girls, het is altijd zo goed. Wat moet gezegd worden, is grotendeels te wijten aan een cast van personages die werkelijk uitstekend is .

VAMPIRE KNIGHT 10

Het is een zeer goede manga. Het afscheid tussen Yuki en Zero is zo triestig .Ik hoop dat alles goed komt tussen hen . ze hebben elkaar dan toch eindelijk gekust er is misschien toch hoop.



Een zeer goede
Il n'est rien de plus précieux que le temps, puisque c'est le prix de l'éternité."

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2009

Post by NeeNee »

aya wrote:PALAIS VAN DEEL 1 TOT DEEL 4

Het is een Sunjung. het een liefdesverhaal met veel wendingen en humor .het verhaal gebeurt in het paleis van een monarchale Mordern Korea.
En geef een echte blik op alle van de traditionele Koreaanse cultuur.
Wacht, is dat "The Palace" waar ik het hier over had?
viewtopic.php?f=4&t=953#p19183

Over een traditioneel huwelijk met een MP3-speler en een veel te zware kroon? :D

User avatar
aya
Posts: 98
Joined: Sun Nov 16, 2008 19:55
Location: gent
Contact:

Re: Ovenvers 2009

Post by aya »

inderdaad NeeNee het is de franse titel voor The royal palace. Of beter gekend onder de titel Goong.
de drie eersten delen heeft soleil uitgebracht in augustus 2006 maar zijn gestopt door moeilijkheden met de licentie.
Nu in november heeft Samji de eerste drie delen weer uitgebracht en direct het vervolg deel 4.
Tot grote vreugde van veel Fransen.Als ik me niet vergist zijn er al 20 delen uit in Korea.
Il n'est rien de plus précieux que le temps, puisque c'est le prix de l'éternité."

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2009

Post by Wimpuls »

Daigo 3-10

Nog 4 te gaan... Ik ga een tijdje ongelofelijk gefrustreerd zijn

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2009

Post by barbapapa »

Dorohedoro 5-14
Geschifte reeks. In het begin kabbelde het vaak wat doelloos rond, maar na een aantal volumes begon het serieus vorm te krijgen. Dat Viz maar rap de boekskes ook begint uit te geven.

User avatar
webster
Posts: 36
Joined: Mon Sep 12, 2005 18:57
Location: Gent / Dendermonde

Re: Ovenvers 2009

Post by webster »

Me-Teru no Kimochi v01-03
Koizumi Shintarou is 30 years old, a virgin, and has isolated himself in his room for 15 years. He has become a burden on his father, Koizumi Yasujirou. One day, Shintarou makes a proposition that if Yasujirou gets a girlfriend, Shintarou will come out of his room. It turns out that Yasujirou has already made a girlfriend, a young beautiful woman, Yoshinaga Haruka, who is with Yasujirou for her own personal reasons.Yasujirou and Haruka decide to get married, but Yasujirou dies on their honeymoon. Now Haruka decides to take care of Shintarou, and so this weird "mother and son" are now living together.
Korte manga, was oke. Tekenstijl van OKU Hiroya zie je er duidelijk in.
Er zaten wel wat onwaarschijnlijkheden in serie die toch probeert iets serieus te brengen.
Paar grappige momenten en een mooi einde.

User avatar
webster
Posts: 36
Joined: Mon Sep 12, 2005 18:57
Location: Gent / Dendermonde

Re: Ovenvers 2009

Post by webster »

Yakitate!! Japan v1-26 c1-232

Heb serie is hernomen vanaf v1, had al tot v20 gelezen
de Yakitate!! 25 arc is toch maar bagger ze, veel te veel technisch broodgezever, minder plaats voor humor
bij de eerste 2 arcs meermaals plat van het lachen gelegen, maar op het einde was het echt bedroevend en ging het er ook gewoon veel te veel over, voor mij was dat niet grappig meer, maar gewoon belachelijk

v26 is nog maar 1 chapter van gedaan, hopelijk komt de rest snel dan kan ik deze serie afronden


Nu bezig aan Angel Densetsu (ale tijdens pauze af en toe wat lezen )

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2009

Post by Wimpuls »

Vinland Saga 5

Die Thorkell verdient een standbeeld, nog groter dan hemzelf. Zo'n sympathieke sadist!

Locked