Ovenvers 2009

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2009

Post by Koen »

Ja, maar das al een eeuwigheid geleden. Was één van de eerste manga's die ik las (HeuvelKenny kocht ze en ik leende ze) maar heb ze nooit herkocht toen ze onlangs opnieuw werd uitgebracht.
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2009

Post by Wimpuls »

Koen wrote:ik wou just nog zeggen dat er wel wat meer fanservice in mocht! :)
Alweer mee eens: Zetman 12 was 100% fanservice-vrij :(

Vagabond 30

Zou Ingeborg in haar boek antwoorden hebben op de prangende levensvragen van Musashi? Mijn chakra zegt van niet. Onze man wil niet zomaar overstappen naar the simple life.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2009

Post by Koen »

Misschien eens een exemplaar van haar boek opsturen naar Inoue? En dan ook maar eentje naar Kishimoto, die chakraat er ook op los.
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2009

Post by Wimpuls »

Ik wens geen enkel exemplaar van haar boek te kopen. Zelfs niet om ritueel te verbranden.

Naruto 43

Sasuke en Itachi zetten de chakra-kraan wijd open. Broers onder elkaar... Wat volgt is een les geschiedkunde van Konoha voor beginners. Best interessant!

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2009

Post by barbapapa »

Wimpuls wrote:Sasuke en Itachi zetten de chakra-kraan wijd open. Broers onder elkaar...
Klinkt goor.

User avatar
aya
Posts: 98
Joined: Sun Nov 16, 2008 19:55
Location: gent
Contact:

Re: Ovenvers 2009

Post by aya »

UNE SACRéE MAMIE DEEL 3

Dat is een soort manga waarvan ik echt hou eenvoudig en zeer realistisch . Het is puur ontspanning op naar deel vier .

BRAVE 10 DEEL 2

Deel een was al goed maar deel twee is nog beter. Er is nog meer avontuur en de personage worden interessanter en er zijn geheimen die momenteel geheim blijven.

BLACK BUTLER

De manga van de maand en wat voor een manga . De tekeningen zijn gewoon prachtig en het verhaal zit goed .Wat ik persoonlijk goed vind is de relatie van de meester ter huizes en de butler en de mysterie rond die twee . Ik wacht vol ongeduld naar deel 2.
Il n'est rien de plus précieux que le temps, puisque c'est le prix de l'éternité."

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2009

Post by Wimpuls »

barbapapa wrote:
Wimpuls wrote:Sasuke en Itachi zetten de chakra-kraan wijd open. Broers onder elkaar...
Klinkt goor.
Nu ge het zegt :? . Klinkt als een yaoi-cliché :D

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Ovenvers 2009

Post by Marv »

Wimpuls wrote:
Koen wrote:ik wou just nog zeggen dat er wel wat meer fanservice in mocht! :)
Alweer mee eens: Zetman 12 was 100% fanservice-vrij :(
Maar in 11 zat er wel een boobyshot van die beugelgriet.

Zetman 11:
Deftig volume, vind het echt een topreeks. Alleen spijtig dat ik soms niet alles versta en er dus kleine details (rond Ebola) mij ontglippen.

Cromartie High School 2:
Hilarisch. :D
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2009

Post by Koen »

Dossier A 1
Veelbelovend eerste volume. Er wordt genoeg tijd genomen om de plot op gang te trekken zonder dat je het gevoel hebt dat er niets gebeurt. Ik ben benieuwd hoe het allemaal verder zal verlopen. Scenarist van deze reeks is een medewerker van Urasawa bij 20TH CB en Pluto.
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2009

Post by Wimpuls »

Naruto 44

Ook dze Naruto is zeer te pruimen. Er wordt wat tijd uitbesteed om alles in zijn plooi te laten vallen. Natuurlijk gaat Naruto iets nieuws aanleren. En die Hachibi valt voorlopig goed mee.

Eyeshield 21 - 28

Kidd toont een seconde van ambitie, net genoeg voor Gao om die meteen de kop in te slaan. Wat volgt is een goeie flashback naar de ontmoeting van het stichtende trio. Mooi zo.

User avatar
webster
Posts: 36
Joined: Mon Sep 12, 2005 18:57
Location: Gent / Dendermonde

Re: Ovenvers 2009

Post by webster »

Shin Angyo Onshi v01-17

geweldige serie, met fantastische personages, gevechten waren mss beetje chaotisch soms, maar dat kom ook omdat er zoveel gaande was

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Ovenvers 2009

Post by Marv »

Is Guin Saga echt zo sterk, Koen? Ik heb de eerste ep van de anime geprobeerd (sprak me wel aan) maar vond het verhaal niet bijster origineel en op de coole actie na, kon er weinig boeien. Mss toch iets te voorbarig opgegeven dan?

Gantz 11:
Dit volume in 1 woord: chaos. En Irezumi's ommekeer snap ik ook niet echt, zeker niet waarom ie zich als een zwarte zou opdossen (als cover voor als ie weggeraakt?). De telekinetische jongeren vind ik ook maar een rare toevoeging maar hey, het blijft veel geweld. Weinig naakt in dit volume wel.

Zetman 12:
De Evol krijgen meer en meer voordeel. Hoe gaat Jin hier zich uit redden zeg?
Spijtig dat het wel heeeeeel lang gaat duren eer ik verder kan lezen.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2009

Post by Koen »

ik ben niet zo voor originele fantasy, geef mij maar klassieke stuff, dus ja... maar zoveel fantasy manga sucken en dan vind ik guin saga toch wel goed ja, als liefhebber van het genre...
motivatiedip. help!

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2009

Post by barbapapa »

Sekai no Owari to Yoakemae
Schitterende verzameling one-shots van Inio Asano, die over het algemeen van een hoog niveau is. Vooral het hoofd segment "Sunday, 6:30PM" was heel sterk.

All-Rounder Meguru c1-2
Nieuwste drama van Hiroki "Eden" Endo, over vechtsport. Ik vond het alvast boeiende openingshoofdstukken; hopelijk wordt het geheel een beetje consistenter in kwaliteit dan Eden.

User avatar
webster
Posts: 36
Joined: Mon Sep 12, 2005 18:57
Location: Gent / Dendermonde

Re: Ovenvers 2009

Post by webster »

Hajime No Ippo c874-875

gevecht tegen Woli, is blijkbaar toch maatje te veel voor hem, normaal kan hij iet of wat uitsteken, maar nu echt niets
benieuwd hoe hij en Kamagowa gaan doen

Ikaryaku c1-4

van mangaka van Hellsing, iets te geschift voor mij, te veel van de hak op de tak

Vinland Saga c59

hopelijk krijgt Thorfinn de smaak terug te pakken, ik had wel verwacht dat het ongeveer zo ging lopen, maar niet helemaal

Locked