Ovenvers 2009

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2009

Post by Koen »

Une sacrée mamie 2
Dit tweede volume is heel wat beter dan het eerste en geeft me echt het gevoel dat ik hoopte te vinden in deze reeks maar niet volledig vond in volume 1. Het gevoel van het plattelandsleven enkele decennia terug. Zalig!
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2009

Post by NeeNee »

Bleach 25
Muahahaha, dat kleine bitcherige kreng wordt eindelijk eens op haar nummer gezet. :twisted: 't Zou tijd gaan worden.
En Ichigo leert eindelijk om met zijn innerlijke hollow om te gaan. Ook dat zou tijd worden. Maar deze Visoreds schijnen akelig goed om de hoogte te zijn van de laatste staatsgeheimen. Zeer benieuwd wat daar achter zit.

Weer nieuwe onthullingen in dat album, da's altijd goed. Dat gedoe met die innerlijke hollow begint wel een beetje oud te worden, maar ach, zolang het vooruit gaat hoor je mij niet klagen.
Last edited by NeeNee on Fri Oct 30, 2009 0:44, edited 1 time in total.

User avatar
aya
Posts: 98
Joined: Sun Nov 16, 2008 19:55
Location: gent
Contact:

Re: Ovenvers 2009

Post by aya »

SWITCH GIRL 4

Verhaal zelf blijft gewoontjes maar wat er zo goed is aan deze manga is de humor .ik heb echt gelachen
ik ben echt benieuwd voor deel 5

MIRIA NIKKI

deze manga is reeds gevuld van onvoorziene omkeringen van situaties die je adem in houdt . je bent echt in de ban van de personages. je wacht telkens naar het volgende deel vol spanning
Il n'est rien de plus précieux que le temps, puisque c'est le prix de l'éternité."

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2009

Post by Wimpuls »

Muhyo to Roji 9 -10

Een beetje zoals altijd. Roji klampt aan terwijl Muhyo de grote klappen ontvangt/uitdeelt. Het is wel wat een komen en gaan van personages.

Usjijima 11

Zo zijn beste maat naaien! Voor wat extra patchinko-geld lapt hij er zelfs diens vrouw en kinderen bij. Zeer ongezellige lectuur 8)

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2009

Post by barbapapa »

Say hello to Black Jack 12-13
Prachtige conclusie van de psychiatrie arc. Hard, realistisch, toch een sprankeltje hoop. En veel stof tot nadenken.
Spijtig dat de reeks niet wordt verder gezet in het Nederlands voorlopig, maar ik kan me bij de conclusie wel neerleggen.

En hopelijk wek ik wat reactie hiermee maar: ik heb echt enorm spijt met de mensen die deze manga laten liggen in de winkels voor eender welke andere reeks. Iets inhoudelijk sterkers vind je gewoon niet in onze taal. (op uitzonderingen gelijk de werken van Taniguchi en de seinens van Tezuka na)

User avatar
webster
Posts: 36
Joined: Mon Sep 12, 2005 18:57
Location: Gent / Dendermonde

Re: Ovenvers 2009

Post by webster »

Heureka v01

net zoals "Historie" weer een geweldige historische manga van IWAAKI Hitoshi (ook Kiseijuu is van hem)
dit keer gaat het over het einde van het leven van Archimedes, die in Syracuse (Sicilie) woont
Syracuse wordt belegerd door de Romeinen, maar die kunnen afgehouden worden door de wapens die Archimedes heeft ontwikkeld
tekenstijl is uiteraard typisch Iwaaki, beetje houterig en dit zie je vooral bij de gevechten, maar stoort niet zoveel

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2009

Post by Koen »

Hmm, dat interesseert me wel. Nog een titel die in het Mangaheuvel uitgeversfonds moet komen ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2009

Post by Wimpuls »

One Piece 51

Luffy en co komen ergens toe -> leren tragisch figuur kennen -> figuur komt in de problemen -> Luffy to the rescue!
Maar dat is iets te cru gesteld. Nu slaagt Oda er in om rascisme in het verhaal te brengen. Knap!

User avatar
aya
Posts: 98
Joined: Sun Nov 16, 2008 19:55
Location: gent
Contact:

Re: Ovenvers 2009

Post by aya »

BRAVE 10

Persoonlijk ben ik blij verrast met deze manga. het is een aangename manga om te lezen ,avontuurlijk en spanning .
Ik ben vandaag achter deel 2 geweest.

BLACK ROSE ALICE 1 en 2

ach weer een meesterwerk van Setona Mizushiro. De tekeningen zijn weer subliem en het verhaal is echt de moeite om te volgen weer vol met boeiende personage en ook dat vleugje mysterie.
Il n'est rien de plus précieux que le temps, puisque c'est le prix de l'éternité."

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Ovenvers 2009

Post by Marv »

Alien Nine 2-3:
Aan de ene kant vind ik de verhaallijn te fragmentarisch en nooit echt een geheel. Ook is het wat minder getekend, op de aliens na dan. Aan de andere kant vind ik de gore en het geweld wel ok maar zorgt het voor een schril contrast met de algemene feel van de reeks (meisjes op rollerblades met alienhelms). Beetje noch vlees noch vis gevoel aan overgehouden.

Zetman 8-10:
Stoere boel zeg, blijft goed getekend en het enige minpunt aan de reeks is de onderbreking van het ritme met al die flashbacks. Vind het leuk hoe onorthodox sommige dingen in de manga wel niet zijn.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2009

Post by Wimpuls »

Sayonara Mr. Désespoir 4

Mja. Meer van 't zelfde. Ik ben de wanhoop zo stilaan beu.

User avatar
aya
Posts: 98
Joined: Sun Nov 16, 2008 19:55
Location: gent
Contact:

Re: Ovenvers 2009

Post by aya »

ik heb al na deel 2 van Sayonara Mr. Désespoir opgegeven.

L4EMPREINTE DU MAL T2

een zeer spannende einde het verhaal zelf vond ik origineel. Maar ik raad wel aan om deze manga de twee T in een keer te lezen en geen maanden tussen laten . zo komt hij meer aan zijn recht .

CUT (yaoi)

ik lees graad deze soort manga .Ik heb er zelf verschillende in mijn collectie. cut is een yaoi met een zeer strek verhaal en mooi verhaal . het is een manga om te koesteren

nana T21

het is een zeer triestige T .maar het verhaal is echt goed . nu is nog wachten op T22 maar dat kan nog een tijdje duren .
er zijn nog veel vragen die niet opgelost zijn het wort echt spannend.
Il n'est rien de plus précieux que le temps, puisque c'est le prix de l'éternité."

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2009

Post by NeeNee »

Hikaru no Go 13 + 14
Hikaru vraagt Toya Meijin om een online duel tegen Sai. Ze hebben wereldwijd bekijks. Akira begint eindelijk door te krijgen hoe het zit.

HnG leest nog steeds enorm vlot, en ik lees het erg graag, maar om de een of andere reden raakt het mij niet erg diep. De gebeurtenissen zijn net iets te alledaags en te veel van hetzelfde om echt te blijven hangen.

Maar wel eentje om te blijven volgen.

Bleach 26
Ichigo is aan het trainen, Orihime is aan het trainen, en Rukia en Chad en Renji en Uryu en iedereen is aan het trainen. Gelukkig duurt deze voorbereidingsfase niet te lang want daar duiken alweer nieuwe tegenstanders op.

Dit spelletje van vecht en upgrade kan heel rap saai worden, maar gelukkig krijgen we nog steeds regelmatig nieuwe personages en ontwikkelingen. Ik vraag mij af hoeveel albums het nog gaat duren vooraleer ze aan het echte gevecht beginnen.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2009

Post by Koen »

Berserk 32
Guts werkt samen met zijn oude vijand Zodd. Waar is dat goed voor? Voor de rest staat dit volume in het teken van Nicht Griffith.

Touch 24
Een beter volume dan het vorige, maar vermits het volledig in het teken staat van het baseball is er veel dat me ontsnapt doordat ik nog steeds niet veel snap van al die terminologie en regeltjes.

Claymore 15
Ik vond de reeks al van in het begin goed, maar ze gaat echt wel crescendo. Misschien zijn de onthullingen omtrent de organisatie wat groots aangepakt maar ik blijf hier van smullen - ook al is het niet eenvoudig al die claypmores uit elkaar te houden.

Ping Pong Dash 7
Niet het beste volume van de reeks. Het wordt wat serieuzer door een onthulling uit Sawa's verleden en humor is wat deze reeks zo vermakelijk maakt. En die ontbreekt hier.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2009

Post by Koen »

Alive Last Evolution 10
In het vorig volume kwam er een einde aan het eerste deel van deze reeks. Na een tijdsprong begint het verhaal opnieuw maar waar is Tai? Gaat deze manga verder zonder z'n hoofdpersonage? Dat valt nog af te wachten... Ook in deze compleet nieuwe arc blijft Alive overeind als vermakelijke shonen met net dat tikkeltje meer.

Claymore 16
Na een sterk vijftiende volume bevestigt dit nieuwe deeltje al het goed. Louvre blijkt helemaal niet te zijn voor wie hij zich uitgeeft en geloof het of niet, Isley krijgt het moeilijk in een gevecht! Het enige gevaar dat bestaat met al de revelaties die gedaan worden is dat de reeks zich verliest in de plot, maar we gaan er vanuit dat de mangaka weet waar hij naartoe wil...
motivatiedip. help!

Locked