Ovenvers 2009

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2009

Post by Wimpuls »

Yakitate Japan 21->23

Ik was de reeks eigenlijk beu, maar met het einde in zicht is de fun er terug ingekomen. Lang niet origineel meer, maar wel nog af en toe smakelijk grappig.

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Ovenvers 2009

Post by Edward »

Ik ben de serie Monster van Naoki Urasawa aan het herlezen. Ik heb nu deel 12 bijna uit. Kortgeleden heb ik de delen 13 t/m 17 gekocht en nog niet gelezen.
Het is en blijft een erg spannende serie... Om te smullen!!!

Elke keer weer een onverwachte wending, zelfs als je de delen ooit al eens gelezen hebt. Heerlijk!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2009

Post by Wimpuls »

Pluto 1

Vintage Urasawa. Al die rondslingerende high-tech blijft perfect op de achtergrond van het sterke verhaal.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2009

Post by barbapapa »

Angel Heart 1-7
Ik kon het gewoon echt niet "neerleggen". Een wreed goeie sequel op City Hunter; met zowaar een rode draad en Ryo die papa wordt!

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Ovenvers 2009

Post by Marv »

Good-Bye van Yoshihiro Tatsumi:
Het derde volume verzamelt kortverhalen uit 1971-72. Hier is het echt frappant dat Tatsumi vooral verhalen schrijft rond gedesillusioneerde zakenmannen op leeftijd (+/- 60). En ook seksuele perversie is een van de vele thema's die hij aansnijdt. De meeste daarvan zijn pareltjes die tonen dat de naoorlogse economische groei niet zonder slachtoffers was, of hoe mensen toch niet over de oorlog waren. Samen met de welvaart komt er ook een ander kwaad naar boven, dat van de existentiële onzekerheid: wat betekende mijn leven? Is dit het? Wat nu? Waarom probeer ik nog? Soms schokkend, soms ontroerend maar zeker de moeite. Om de zoveel tijd komt er weer een nieuw volume van uit (ook zeer verzorgd en mooi gebonden), zeker een aanrader. Verbaast me dat ik het nog niet hier ben tegengekomen. Kent iemand de man?
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2009

Post by Koen »

Ik ken hem niet persoonlijk, nee :P

Probleem is dat die one-shots in Frankrijk verschijnen bij een kleine uitgeverij met erg moeilijke verdeling. M'n mangaboer geraakt er bv. niet aan. Als ik er van die uitgeverij wil ben ik het best af door ze gewoon bij de Standaard Boekhandel te bestellen - die geraken aan alles aan.
motivatiedip. help!

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Ovenvers 2009

Post by Marv »

Gelukkig kom ik niet voor de humor naar Mangaheuvel, Koen. :P

Maar wel zeker een aanrader hoor. De tekenstijl is misschien een beetje eentonig, maar dat wordt meer dan goed gemaakt door de verhalen.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2009

Post by Koen »

met welke manga stap je het beste in? (dan nog de eventuele franse titel eraan linken lol)
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2009

Post by Koen »

Gen in Hiroshima 4
Door het langa (erg lange!) wachten op dit vierde volume was ik al wat vergeten hoe goed deze reeks wel niet is. Wow! Slaat in als een bom, om Marv nog eens te overtuigen van m'n humor :P Hopelijk zet Xtra er toch ietsjes meer vaart achter. Want we klagen nu wel wat over Kana en Glénat, maar 2,5 jaar wachten op een nieuw volume, daar kunnen ze nog een puntje aan zuigen! ;)
motivatiedip. help!

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2009

Post by barbapapa »

Angel Heart 8-15
Echt, schitterende reeks. Vooral het gedeelte over homeless girl Miki vond ik echt sterk; met een grappige Umibozu. :lol:

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Ovenvers 2009

Post by Ginrai »

the record of a fallen vampire v5

zalige reeks...deze volume staat grotendeels gecenterd rond het tragische verleden van Strauss en zijn grote liefde Stella,die uitstekend in verhaal word gebracht en ook mss iets té visueel(SPOILER!!!met name hoe stella is vermoord en hun kind uit de baarmoeder is gerukt
en ik zal deze titel blijven verkondigen als een uitstekende concurrent van FMA

jojo bizarre adventures v12

deze volume heeft echt wel een van de beste humor momenten van part 3: het sublieme overdreven gevecht tussen iggy de boston terrier met massale ego problemen en petshop de valk met de stand van horus!als araki nu humor of aktie doet hij slaagt er altijd in mij te b lijven amuseren.

gimmick v3

beste volume zover,de reeks begint eindelijk een beetje een doel te krijgen en de verhaaltjes zijn minder stereotiep aan het worden.
en de volgende volumes(v4 t.e.m6) heb ik via een vriend kunnen krijgen aan €1.50 de stuk nieuw.

chaosic rune v1-2
jawadde.. men denkt toch niet na al die moeite die ik had gedaan om de scanlation project terug op te starten,dat ik de reeks ging laten liggen.
nog steeds een zotte en brute rip-off van yu-gi-oh die blijft goed lezen.

psyren t.e.m c97
recente chapters zijn gewoon té goed imo.kheb nu al meerdere weken dat ik gewoon uitkijk naar de volgende chapters

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Ovenvers 2009

Post by Marv »

Koen wrote:met welke manga stap je het beste in? (dan nog de eventuele franse titel eraan linken lol)
De eerste die ik heb gelezen was The Pushman. Ik denk dat ik Good-Bye persoonlijk het sterkste volume vind maar als instapper is The Pushman wat algemener en mss dus beter als eerste kennismaking met Tatsumi.
Hier is de site van de uitgeverij:
http://www.drawnandquarterly.com/shopCa ... 32e169aff2

De engelse vertalingen zijn trouwens echt wel goed hoor.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2009

Post by Wimpuls »

Daigo 1-2

Wat een crème van een manga. Ik vrees dat ik rap aan 14 ga zitten.

Ranma 1-5

(Herlezing). De vaders van Akane en Ranma zijn eigenlijk nog het grappigst. Die doen van ganse dagen gewoon niks, tenzij af en toe huilen.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2009

Post by Koen »

marv, ik vind engels een verschrikkelijke taal dus als ze in het frans beschikbaar zijn, zal ik daar m'n gading wel in vinden ;) goodbye is denk ik ook beschikbaar in het frans, die naam zegt me toch iets ;)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2009

Post by NeeNee »

Ginrai wrote:
the record of a fallen vampire v5

zalige reeks...deze volume staat grotendeels gecenterd rond het tragische verleden van Strauss en zijn grote liefde Stella,die uitstekend in verhaal word gebracht en ook mss iets té visueel(SPOILER!!!met name hoe stella is vermoord en hun kind uit de baarmoeder is gerukt
en ik zal deze titel blijven verkondigen als een uitstekende concurrent van FMA

---

Ik apprecieer het dat je probeert om niet te spoilen, maar helaas heeft fluogeel op een donkergrijze achtergrond nogal het omgekeerde effect. Misschien toch beter tekst in het klein zetten.

Locked