Manga als kerstcadeau

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Manga als kerstcadeau

Post by Koen »

De feestdagen komen er weer aan en ik vroeg me af of jullie enerzijds manga's vragen aan ons aller vriend de kerstman, of als jullie vrienden/familie wel eens een manga cadeau doen.

Ikzelf vraag nooit manga's, koop ze liever zelf, maar ik probeer potentiële liefhebbers wel altijd een duwtje in de rug te geven richting manga door hen enkele volumes cadeau te doen. En nu heb je echt wel al een grote keus in het Nederlands wat m'n missie nog vergemakkelijkt :)
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Manga als kerstcadeau

Post by Wimpuls »

Ik heb nog nooit manga gevraagd.Ooit kreeg ik ongevraagd de eerste 2 SD KYo's en ik heb ze verdomme allemaal gekocht. Ze mogen altijd proberen, maar de kans is groot op een geforceerde 'dank u' van mij.

En als gift...Ik leen er al zoveel uit. Ik heb zo al enkele mensen aan het kopen gezet. Als mijn nichtje oud genoeg is zal ik haar wel overladen met Nederlandse manga.

synbiote
Posts: 8
Joined: Mon Oct 13, 2008 12:16
Location: Peer België

Re: Manga als kerstcadeau

Post by synbiote »

't zou mayhaps wel een goede oplossing zijn voor het immer wederkerende "wtf moet'k voor die vriend/vriendin gaan kopen"...
en 't zou wel een leuke jumpstart zijn om een bepaalde serie te beginne.. (mss een idee voor de shops.. "NL manga starter packs" aan een leuke prijs van 15 a 25€
maar aan de andere kant... 't is stom als ze u een NL kado doen van een serie waar ge nog enkele EN van moet hebbe :s..

User avatar
Koni
Posts: 84
Joined: Sat Jun 24, 2006 17:35
Location: De gene zijde
Contact:

Re: Manga als kerstcadeau

Post by Koni »

De Kerstman komt nooit. Sinterklaas wel :D

Ik heb 1 vriendin die ik wat manga-tekenboekjes cadeau doe- ze vindt de stijl leuk, maar de boekjes lezen vindt ze "te lastig" :lol:
Drinking with skeletons

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Manga als kerstcadeau

Post by NeeNee »

ik koop altijd een hele hoop manga op de FACTS, en geef er dan een deel door aan mijn moeder om onder de kerstboom te leggen (die betaalt ze dan terug). dus ja, ik krijg altijd een hoop manga, die ik allemaal zelf gekocht heb. :D

kopen voor andere mensen doe ik niet, mijn familie leest amper en zeker geen manga. ik geef er af toe wel eentje aan mijn moeder om te bekijken, maar dat doet ze meestal toch niet, dus ja. :|

User avatar
aya
Posts: 98
Joined: Sun Nov 16, 2008 19:55
Location: gent
Contact:

Re: Manga als kerstcadeau

Post by aya »

ik vraag nu al twee jaar manga's voor mijn kerst.
ze krijgen een lijstje met enkele titels en prenten hoe ze er uitzien en gaan zo naar brussel om ze te kopen .
en zo heb ik dan weer een reserve voor de winter maanden . want om eerlijk te zijn ik lees een tot twee manga's per dag uit .
Il n'est rien de plus précieux que le temps, puisque c'est le prix de l'éternité."

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Manga als kerstcadeau

Post by NeeNee »

twee per dag? en zijn dat dan telkens nieuwe, of herlees je ze ook?

zelf heb ik de gewoonte om mijn favoriete stukken te herlezen tot ik ze vanbuiten ken, maar ik weet niet of er hier veel zijn die dat doen. :)

welkom, trouwens. :wink:

User avatar
aya
Posts: 98
Joined: Sun Nov 16, 2008 19:55
Location: gent
Contact:

Re: Manga als kerstcadeau

Post by aya »

dank je
in de week dat ik niet moet werken is het meestal 2 per dag en het zijn alemaal nieuwe . die ik in mij reserve kast heb
zoals overlaast heb ik Death note op een week uitgelezen ik heb hem stuk per stuk gekocht en gewacht tot de laaste er was .
en in de week dat ik de nacht heb lees ik dan de manga's die ik per keer koop zoal Crossroad , Kaikan phrase,Team Medical Dragon...
En als ik vakantie heb herlees ik reeksen die ik al gelezen hebben zoal Fruits Basket die heb ik al twee maal gelezen en een van mijn toppers toch al 4x gelezen blijft Kiss me princess ...
Il n'est rien de plus précieux que le temps, puisque c'est le prix de l'éternité."

Luffy
Posts: 19
Joined: Thu Nov 06, 2008 20:33

Re: Manga als kerstcadeau

Post by Luffy »

De kerstman zal mij vast wel weer overladen met een heleboel manga's,...hoop ik toch.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Re: Manga als kerstcadeau

Post by lambardi2 »

Nooit manga gekregen of gegeven met kerst zover ik me kan herinneren.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
aya
Posts: 98
Joined: Sun Nov 16, 2008 19:55
Location: gent
Contact:

Re: Manga als kerstcadeau

Post by aya »

ik heb dit jaar een cadeaubon gekregen voor mijn kerst maar die is nu al op . :wink:
ik heb Subaru, danse vers les étoiles! mee gekocht maar nog niet aan begonnen dat zal voor binnen paar dagen zijn .
en mijn man heeft een extra gegeven de eerste twee delen van un Drôle de Père maar die moest hij bestellen en die heb ik nu ook en al gelezen en het is echt een zeer toffe manga .
Il n'est rien de plus précieux que le temps, puisque c'est le prix de l'éternité."

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Manga als kerstcadeau

Post by Koen »

Je man heeft goede smaak (Drôle de...) en jij ook (Subaru) ;)
motivatiedip. help!

User avatar
aya
Posts: 98
Joined: Sun Nov 16, 2008 19:55
Location: gent
Contact:

Re: Manga als kerstcadeau

Post by aya »

mijn man ken er niets van manga :lol: . maar ik ben slim geweest ik heb naar de winkel gebeld en het op een papiertje geschreven zo wist ik dat ik het zeker ging hebben :wink:
Il n'est rien de plus précieux que le temps, puisque c'est le prix de l'éternité."

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Manga als kerstcadeau

Post by Koen »

doortrapt, maar oh zo doeltreffend ;)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Manga als kerstcadeau

Post by NeeNee »

Ik heb alleen deel 1-6 van Nausicaa onder de kerstboom liggen dit jaar (voor mijzelf), en een paar Garfields. Normaal koop ik wat voorraad op de FACTS, maar dit jaar was er echt weinig.

Op het boekenfestijn heb ik gelukkig wel het een en ander kunnen kopen, maar dat is een beetje dwaas om als cadeau te geven. :)

Post Reply