Manga als kerstcadeau

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
aya
Posts: 98
Joined: Sun Nov 16, 2008 19:55
Location: gent
Contact:

Re: Manga als kerstcadeau

Post by aya »

ik heb een cadeau bon gekregen voor mijn kerst .Ik weet al wat ik er gaat kopen de tweede seizoen box een van vampire knight . de kerst man heeft mij ook de drie delen van twilight gebracht .dus ik heb nog veel leesplezier zowel in boeken als in manga's .
Il n'est rien de plus précieux que le temps, puisque c'est le prix de l'éternité."

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Manga als kerstcadeau

Post by NeeNee »

De kerstman is vergeten mijn Nausicaa's onder de kerstboom te leggen! :lol:

Ik krijg ze nu dus met nieuwjaar.

User avatar
Turvy
Posts: 140
Joined: Tue Apr 25, 2006 19:25
Location: NTE HQ
Contact:

Re: Manga als kerstcadeau

Post by Turvy »

Ik heb als kerst'cadeau' m'n hele collectie mogen verslepen voor m'n verhuis.
Het is officieel: ik heb belachelijk veel te veel manga
(Als je aan de verhuizers moet vragen of ze de sofa nog bij de dozen boekskes krijgen in de gigantische kamion, ben je slecht bezig :oops: )

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Manga als kerstcadeau

Post by mangazot »

Manga's cadeau doen lijkt me een goed idee. :bounce:
Waarom niet? Mensen doen wel andere strips cadeau, dus waarom geen manga? 8)

Maar je moet natuurlijk (zoals altijd bij cadeaus)
- niet iets cadeau doen dat de mensen al hebben :nono:
- niet iets cadeau doen waarvan je echt zeker bent dat ze het absoluut niet lusten :nono:

En als je manga cadeau doet, kun je
- altijd proberen uit te vissen wat ze al hebben, en hun eventueel ontbrekende deeltjes cadeau doen :idea:
- als ze nog niets hebben, van een serie de eerste twee of drie delen cadeau doen (met één deel heb je meestal toch nog geen idee wat de serie precies is, en als je wilt, kun je doorgaans afbreken bij deel 3, dus riskeer je dan niet dat ze met onvolledige verhalen zitten. :idea:

Overigens doe ik wel degelijk manga's cadeau, waarbij ik altijd op de leeftijd let.
Mijn zus krijgt binnenkort Nana 1, 2 en 3 (gelukkig leest ze hier niet mee). Da's iets dat je volgens mij wel aan volwassenen cadeau kunt doen. :mrgreen:

:silly: mangazot
Image

User avatar
webster
Posts: 36
Joined: Mon Sep 12, 2005 18:57
Location: Gent / Dendermonde

Re: Manga als kerstcadeau

Post by webster »

mangazot wrote:Manga's cadeau doen lijkt me een goed idee. :bounce:
Waarom niet? Mensen doen wel andere strips cadeau, dus waarom geen manga? 8)

Maar je moet natuurlijk (zoals altijd bij cadeaus)
- niet iets cadeau doen dat de mensen al hebben :nono:
- niet iets cadeau doen waarvan je echt zeker bent dat ze het absoluut niet lusten :nono:

En als je manga cadeau doet, kun je
- altijd proberen uit te vissen wat ze al hebben, en hun eventueel ontbrekende deeltjes cadeau doen :idea:
- als ze nog niets hebben, van een serie de eerste twee of drie delen cadeau doen (met één deel heb je meestal toch nog geen idee wat de serie precies is, en als je wilt, kun je doorgaans afbreken bij deel 3, dus riskeer je dan niet dat ze met onvolledige verhalen zitten. :idea:

Overigens doe ik wel degelijk manga's cadeau, waarbij ik altijd op de leeftijd let.
Mijn zus krijgt binnenkort Nana 1, 2 en 3 (gelukkig leest ze hier niet mee). Da's iets dat je volgens mij wel aan volwassenen cadeau kunt doen. :mrgreen:

:silly: mangazot
wauw, wat een goede post :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
ik heb hier zeker iets mee bijgeleerd :bday: :bday: :bday: :bday: :bday: :bday: :bday: :bday:

bedankt :D :D :D :D :D :D :D

.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Manga als kerstcadeau

Post by NeeNee »

Binnenkort weer kerstmis... ik heb al weer een stapeltje (zelfgekochte) manga aan mijn moeder gegeven om onder de kerstboom te leggen met mijn naam erop. :P

Nog meer mensen die dat doen? Of geven jullie ze liever een lijstje om uit te kiezen of zo?

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: Manga als kerstcadeau

Post by Hercule »

Wij vieren thuis niet echt kerst maar ik heb voor de kerst vakantie al wel een stapel nieuwe manga gekocht :)
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Manga als kerstcadeau

Post by NeeNee »

Je viert geen kerst? :shock:

Waarom niet? Wat doe je dan? Gewoon niets?

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Manga als kerstcadeau

Post by Brook500 »

Bij mij is 't tijdens kerst japans gaan eten. YamYam.
Image

User avatar
Femke
Posts: 84
Joined: Mon Jul 05, 2010 17:22
Location: West Vlaanderen, België

Re: Manga als kerstcadeau

Post by Femke »

Ik vraag geen manga voor Kerst... Tzullen eerder handigheden worden voor in mijn nieuw huisje ^^ Mijn god, ik zie mijn moeder me nog een broodbak machine geven ofzo :D Ik zal haar maar best een lijstje onder haar neus schuiven met al de zaken die ik graag nog zou willen hebben.

En manga geven aan andere mensen doe ik ook niet... Ik geef enkel kerstcadeaus aan dichte familieleden (broer, moeder, vader dus). De rest kan de (kerst)boom in. Mijn moeder en vader kan ik alvast niet bekoren met manga's. En mijn broer al zeker niet... Onlangs keek hij een kwartiertje mee naar The Girl the who leapt through Time. Ik al helemaal enthousiast omdat hij bleef zitten en niets zei van commentaar. Maar toen stond hij plots op met volgende eindzin: "Ik versta écht niet hoe jij hiernaar kan blijven kijken". En hij vertrok richting kamer. Boehoe.

En trouwens: wij vieren ook niet echt kerst hoor. Geen kerstboom, geen cadeaus die klaarstaan, kerstdag is een normale dag als een andere. Het enige dat we dus wel doen, is een cadeau geven aan elkaar op kertstavond, omdat dit maatschappelijk verplicht lijkt.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Manga als kerstcadeau

Post by NeeNee »

Wij hebben altijd hopen cadeau's onder de kertboom liggen. 10 stuks per persoon of zo :D (het meeste zijn kleinigheden, maar dat geeft niet, het is zo leuk om pakjes uit te delen).

Alhoewel de (dichte) familie wel steeds kleiner wordt. Vroeger waren we met 6, nu nog met 3... :cry:

De iets verdere familie aan de andere kant is aan het boomen. :roll: We hebben dit jaar al 5 kijkboekjes voor kleuters gekocht.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Manga als kerstcadeau

Post by Brook500 »

Femke wrote: En mijn broer al zeker niet... Onlangs keek hij een kwartiertje mee naar The Girl the who leapt through Time. Ik al helemaal enthousiast omdat hij bleef zitten en niets zei van commentaar. Maar toen stond hij plots op met volgende eindzin: "Ik versta écht niet hoe jij hiernaar kan blijven kijken". En hij vertrok richting kamer. Boehoe.
Dat is duidelijk geen smaak hebben. Ik vond die film leuk om te zien.
Image

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: Manga als kerstcadeau

Post by Hercule »

NeeNee wrote:Je viert geen kerst? :shock:

Waarom niet? Wat doe je dan? Gewoon niets?
We vieren Sinterklaas, kerst vieren we meestal zonder grote cadeaus.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Manga als kerstcadeau

Post by NeeNee »

Hercule wrote:
NeeNee wrote:Je viert geen kerst? :shock:

Waarom niet? Wat doe je dan? Gewoon niets?
We vieren Sinterklaas, kerst vieren we meestal zonder grote cadeaus.
Ah, maar je gaat wel lekker eten en zo? :)

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: Manga als kerstcadeau

Post by Hercule »

NeeNee wrote:Ah, maar je gaat wel lekker eten en zo? :)
Ja dat wel, verder kijken we alijd kerst films, luisteren kerst muziek en volg ik de week voor kerst altijd Serious Request voor het ultieme kerst gevoel :D
Image

Post Reply