Ovenvers 2008

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Ovenvers 2008

Post by Ginrai »

bitter virgin v2-4[end]
De reeks was een korte maar krachtige manga-verslaving,zeer sterk qua gevoelens en realistische uitwerking ondanks het nogal gerushte einde(en het feit dat da kreng kazumi niet dood is gegaan)!
deze heeft eender hoe een plaats in mijn persoonlijke top 10 verovert!yen press please licence this piece of work!!!

Luffy
Posts: 19
Joined: Thu Nov 06, 2008 20:33

Re: Ovenvers 2008

Post by Luffy »

Death Note 11
Erg gave serie die zijn ultieme climax aan het bereiken is! Ik kan niet wachten tot deel 12 - het einde! :devil:

Monster 12
Monster blijft maar datzelfde hoge niveau aanhouden en dat is een sterk punt van de serie. Toch krijg ik het gevoel dat Naoki Urasawa nu maar eens aan een einde moet beginnen denken voor zijn epos, want als deze serie te veel uitgerekt zou zijn... dat zou jammer zijn voor zo'n knap begin.

Bleach 1 t. e. m. 3
Een probeersel, maar het was hoe dan ook niet teleurstellend. :D Erg gaaf!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

I''s Perfect 6
De intrede van Izumi en uit de kleine pockets herinner ik me dat dat niet m'n favoriete hoofdstuk was...
motivatiedip. help!

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Ovenvers 2008

Post by Ginrai »

ode aan kirohito v1

qua art had ik eigenlijk doorheen de manga het té "gedateerde" was voor mijn standaarden,maar qua inhoud en de uitwerking van het verhaal is de reeks enorm sterk!
*op naar 15 januari*

naruto v14

bwah het ging aangezien dit gedeelte echt nog wel in mijn kop stak van in des tijds dat ik de anime volgde en dus nergens echt better uit de hoek kwam.

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Re: Ovenvers 2008

Post by super_gohan »

Strawberry Shortcakes:
Voor Sinterklaas kreeg ik Red Colored Elegy. Sinterklaas wou mij een iets literairdere manga geven voor de volwassen lezer, jammer genoeg bleek dit toch wel net iets te volwassen en te poëtisch. Gelukkig mocht ik die nog ruilen, dat heb ik gedaan tegen Strawberry Shortcakes (ik wou wel eens een literaire manga lezen en de stijl van deze manga sprak me wel aan. Ik herinner me ook nog een erg positieve review in de FocusKnack) en de volledige bundeling van Paradise Kiss.
Dus: Strawberry Shortcakes, ook te volwassen? Dat ging wel, het verhaal is opgedeeld in kleine verhaaltjes uit het leven van de vier hoofdpersonages. Twee hoofdpersonages kennen elkaar en de andere twee staan helemaal los van de rest. Het interessantste personage vond ik Akiyo, een prostituee die alle hoop legt in haar ene liefde. De relatie tussen Chihiro en Tôko was ook erg interessant. De tekeningen zijn ook erg mooi en stylistisch. Jammer genoeg leken Chihiro en Riko wel op elkaar, in het begin dacht ik dat het een verhaal was over Chihiro (Riko heeft normaal vlechtjes, maar als haar haar los is, is het het kapsel van Chihiro, dus ik dacht: aha Chihiro met vlechtjes). De stijl is erg sober en vrij leeg, maar dat past bij het verhaal, dat niet echt opbeurend is en tsja, de vrouwen in het verhaal voelen zich ook leeg vanbinnen.
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Re: Ovenvers 2008

Post by super_gohan »

Paradise Kiss 1:
Ai Yazawa is voor mij toch wel de Shojokoningin, de verhalen zijn vermakelijk, grappig, soms drama, maar zonder al te melig te worden. Paradise Kiss is dus erg vermakelijk, de gekke modepersonages zijn bij momenten hilarisch (het moment waarop Miwako plots random: "Caroline!" roept tegen Yukari; Isabella in zijn/haar geheel is gewoon erg grappig; George die biljartstokken in Arashi's achterste port). Hier zal ik nog veel plezier aan beleven ^^
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

Gantz 23
Gantz goes nuts! In minder dan tien minuten was het boekje uit. Wel heftig!

Charisma 2
Ook het tweede volume blijft overeind. Het eerste volume eindigt natuurlijk met een zware onthulling waardoor dit tweede volume een iets mindere impact heeft, maar ik ben blij dat het derde hier ook klaar ligt om te lezen. Een aanrader! Ik wil ook sekteleider worden!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

Life 3
Hatori power! Ik heb altijd wat schrik dat ik me zou enerveren omdat het teveel tegenzit voor Ayumi maar een personage als Hatori houdt me recht ;)

H2 - 14
Mucho baseball, mucho intriges. De anti-helden stelen de show in dit veertiende volume...

Full Ahead Coco 11
De opstand is in volle gang en Coco zal nog eens een metatherium fight mogen houden. Heftig boekje voor een shonen!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

Ping Pong Dash 3
Het is zeker niet de beste sportmanga die er bestaat maar het leest lekker weg en ik miste een dergelijk genre in m'n huidige lectuur dus me happy ;)

Amour en cours 8
Na een sterk begin is het helemaal bergaf gegaan met deze manga van U-jin en dit laatste volume krikt het niveau spijtig genoeg niet op.

Beck 26
Beck wordt big in de UK maar ondertussen loopt het spaak tussen Koyuki en Maho. Oh noes!

Eden 17
Er zijn verhaallijnen die ik totaal niet meer kan plaatsen en een herleesbeurt is echt aan de orde bij Eden, maar... daarvoor vind ik de manga dan weer niet genoeg m'n ding. Dus ja... gewoon uitkijken naar het einde in het volgende volume, en dan vooral het einde van de verhaallijnen waar ik de plot nog kan volgen ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

Subaru 4
Dju zeg, juist Subaru 4 gelezen... Die intensiteit! Ongelooflijk... Subaru wordt opnieuw geconfronteerd met een sterfgeval en de manga zal epische proporties aannemen. Ik lees vanavond nog volume 5!

Alive Last Evolution 5
Eerder op de dag ook deze manga gelezen. Een beter volume weer... Maar het blijft een doorsnee reeks die volgens mij goede en minder goede volumes gaat blijven afwisselen.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

Subaru 5
De wedstrijd in Lausanne vindt plaats maar Subaru heeft meer dan 41 graden koorts. Hoe brengt ze het er vanaf? Episch! Episch volume!Dit vijfde volume vormt tevens de conclusie van het eerste deel. Gelukkig heb ik hier nog twee ongelezen volumes liggen ;)

Girlfriend 4
Heel leuk volume, met vooral een sterk laatste verhaal. Een reeks die misschien wat onderschat wordt - ook door mezelf. Bij m'n lectuur in scans had ik niet het gevoel dat ik nu heb. Toen vond ik enkel het eerste volume goed, nu overtuigt de reeks me al 4 volumes lang.

7 Seeds 5
De herfstploeg komt voor het eerst aan bod en we komen ook een 'oude' bekende tegen. Leuk dat niet alle ploegen op hetzelfde moment 'losgelaten' werden. Boeiende reeks die ik met grote interesse blijf volgen.

Submersion du Japon 1
Gebaseerd op een roman en ik zou die na 1 volume al graag lezen - spijtig genoeg niet vertaald naar het Nederlands. Ik heb blijkbaar wel een zwak voor rampenmanga's (Spirit of the Sun, Surivant,...) en deze is één en al rampen ;) Een sterk en overtuigend eerste volume dat me naar meer doet snakken. Hopelijk zet Panini ook deze reeks niet stop want dergelijke reeksen kennen zelden een groot commercieel succes.
motivatiedip. help!

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2008

Post by barbapapa »

Koen wrote:Subaru 5
De wedstrijd in Lausanne vindt plaats maar Subaru heeft meer dan 41 graden koorts. Hoe brengt ze het er vanaf? Episch! Episch volume!Dit vijfde volume vormt tevens de conclusie van het eerste deel. Gelukkig heb ik hier nog twee ongelezen volumes liggen ;)
:rant:

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

Ja, sorry, barba, en Akata heeft al te kennen gegeven dat ze het vervolg - waarvan de naam me nu even ontglipt - ook zullen uitgeven. ;) Als ze nu Daigo nog zouden hernemen... :)
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

Drôle de père 2
Gisteren al enkele zalige lectuurs maar deze staat toch ook torenhoog op m'n favorietenlijstje. Super!

Charisma 3
Ik wil ook sekteleider wordeeuuuheeuun!
motivatiedip. help!

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Ovenvers 2008

Post by Ginrai »

overzicht van de 2de helf van de week:

hajime no ippo v23-25
deze old skool boks-manga blijft wel leuk weglezen ondanks dat deze volumes toch net iets minder waren dan de vorige!


hayate the combat buttler v8
slechte puns,terugkerende mafia-nonnen en weer een hele hoop misverstanden!ok de formule blijft nog steeds wat hetzelfde maar eender hoe maakt het me op momenten aan het lachen.

fairy tail 104-114
leuke nieuwe arc waarvan het feit is dat fairy tail formule nog steeds blijft werken!

Locked