Ovenvers 2008

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

Lord 4
Een overdaad aan (Chinese dus nog minder gewoon dan Japanse) zorgt voor een erg moeilijke lectuur van deze manga die op zich niet slecht is. Complexe banden tussen het grote aantal personages met elk nog eens een andere naam zorgen voor nog meer problemen om de onderlinge verhoudingen te vatten.

Golden Boy 2
Leuk begin met dezelfde teneur als het eerste volume maar dan komt er halfweg dit volume een lang verhaal aan dat me eigenlijk totaal niet boeide. Is dit een nieuwe inslag van de mangaka of niet? Dat zal beslissen over het lot van deze manga ;)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2008

Post by NeeNee »

Yu-Gi-Oh – R 2
De tekeningen zijn van een andere tekenaar dan Yu-Gi-Oh, en dat zie je er wel een beetje aan (met zo’n kin heb je geen perforator meer nodig). Vooral Mokuba lijkt af en toe nog het meest op een trol (weet je wel, zo van die kleine plastic trolletjes met paars en groen haar? Ja die). Toch blijft het over het algemeen zeer behoorlijk.

Het verhaal is nou niet meteen baanbrekend te noemen (pleegzoontje van Pegasus neemt wraak), maar het leest wel vlot weg. Veel duels. Kaiba maakt zijn opwachting door op wolkenkrabberniveau op het dak van een zwevend gevechtsvliegtuig te gaan staan, zo kennen we hem. :D

Leuke uitbreiding voor de fans van de serie. De rest kan beter met het origineel beginnen.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

7 Seeds 4
Je moet hier gewoon genieten van de lectuur zonder alle personages te willen onthouden, en dat is hier best mogelijk. Topreeks die alleen maar beter kan worden naarmate er wat slachtoffers vallen onder de overlevenden :P

Girlfriend 3
Zalig volume... Leuke verhaaltjes en relaties. Ik kijk uit naar het volgende!
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2008

Post by Wimpuls »

Evangelion 11

Eerst de 10 moeten herlzen om te kunnen volgen. Niet dat het hielp. Maar dat doet er niet toe bij Evangelion. Die koude sfeer, de complete anti-held Shinji. Ik neem dat er nog 1 volume volgt nu. Weer een jaartje wachten.

Me and the Devil Blues 2

Allemachtig, dit is goed. Die blinde racist gaf mij koude rillingen. (En mijn vingers werden knalrood, natuurlijk)

Les Gouttes de Dieu 4

De wijnproevers blijven in vorm en leren een pak bij. Ik ook.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

City Hunter deluxe 17
Ryo's Mokkori verslagen?? Dios mio!! Que pasa? Zalig volume met weer een gezonde mix van humor, emotie en actie... Heel leuk verhaal met die Sara (veel Sara's in de manga's van Hojo trouwens).
motivatiedip. help!

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Ovenvers 2008

Post by Ginrai »

sanctuary v3-4

O_O de reeks verliest nog geen impact zelfs niet in zijn herleesbeurt!de switch tussen de yakuza en de politieke wereld in deze reeks blijven enorm sterk uitgewerkt en leest gewoon zalig.

D.N angel v05

euhm....ik kon me amper iets herinneren at er vooraf gebeurt was met de serie en in dit geval zou het toch beter geweest zijn als ik dit toch deed!op zich geen slechte lectuur,enkel wat te hectisch.

yu-gi-oh v04

ongeveer hetzelfde als voorheen,alleen vond ik deze volume iets minder vlot weglezen dan de andere!en wat doet golgo13&ubik in YGO???

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

Drôle de père 1
Wow, zalige reeks! Eén van de toppers/ontdekkingen uit 2008. More, please!!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

Touch 19
Een oude bekende doet z'n herintrede en staat nu aan de andere kant van het terrein. Is Tat-chan hier tegen opgewassen?

Berserk 28
Guts blijft de limieten van het berserk harnas en zichzelf opzoeken. Maar als ze in een havenstad terecht komen is het Schierke die voor ophef zorgt...
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2008

Post by Wimpuls »

Fairy Tail 3

Het verhaal is niet bijster origineel, maar who cares. Natsu, Grey, Erza, Lucy en vooral Happy zijn aimabele personages.

Yakitate Japan 19

Zie ginds komt het stoombrood uit Japan weer aan.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

Step up Love Story 27
Bwah...

Nana 19
Ai, ai, ai... Er staan onze Nana's nog donkere tijden te wachten! Dios mio!
motivatiedip. help!

User avatar
aya
Posts: 98
Joined: Sun Nov 16, 2008 19:55
Location: gent
Contact:

Re: Ovenvers 2008

Post by aya »

parmi eux hanakimi

de laaste tombe is er al en met spijt in het hart moet ik afscheid nemen Mizuki Ashiya , Izumi Sano en hun vrienden .
het laaste hoofdstuk (145) die in het tijdschrift Or uitgebracht is hebben ze niet vertaald omdat de japanse uitgever dat ook niet wou spijtig genoeg . maar op www.onemanga.com vind men de engelse versie .
Il n'est rien de plus précieux que le temps, puisque c'est le prix de l'éternité."

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Ovenvers 2008

Post by Ginrai »

pseudo-weekoverzicht

detective conan v8
goede volume met een zaak waar je eigenlijk blijft raden op wie de moordenaar eigelijk is!

area no kishi v02
persoonlijk komt deze 2de volume nog beter uit de hoek dan de eerste (ondanks dat er amper voetbal erin voorkomt,wat in mijn geval in mijn voordeel werkt) en vooral met de emotionele gebeurtenissen erin!mijn enigste klacht is de nogal misplaatste humor op momenten.

soul eater c55
boring boring boring...echt dit chapter was ik alles behalve positief over in bijna elk aspect!de art is ondermaats en het hele chapter sleurde de hele tijd waar het vorige eindigde!

dorehedoro v3
O_O wow ik had echt niet verwacht dat kaiman&nikkaido al aan de other side terrrecht kwamen!en sinds wanneer is deze titel gelicenceerd in het frans????

marmalade boy v2
alles behalve slecht,maar...net zoals de eerste volume mist het een soort impact waarbij ik nog niet overtuigd ben met de reeks.

black cat v01
goede adaptie naar het nederlands buiten de 2 spelling-fouten(goser in plaats van gozer&yop inplaats van yo) en voor sommige zou de wissel van woorden tussen sweeper en straatveger nogal raar overkomen.

firefighter daigo v01
zeer leuk en orgineel concept waarvan ik me meerdere delen zie kopen(wat mss ook niet mogelijk zal zijn) maar de art steek me wel wat tegen aangezien deze regelmatige steken laat vallen imo!

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2008

Post by barbapapa »

De "art" is net één van de beste punten aan Daigo. Toonden meer manga maar zulke passie in hun tekeningen.

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Ovenvers 2008

Post by Ginrai »

fullmetal alchemist v17
jawadde!belachelijk sterke volume waar mijn passie voor fma in vermenigvuldigd(ondanks dat de reeks al enorm lang in zijn zelfde king-status behoorde!) en wat doen die klootzakken van viz!?next volume in may 2009 :roll:

shaman king v17
een van de beste volumes uit de reeks zover!de aktiescenes in deze volume kwamen gewoon uitstekend uit de hoek vanuit takei hiroyuki's art-stijl!

psyren 42-48
O_O kagetora is gewoon vies de man!deze nieuwe toont veel potentie imo,en nu maar hopen dat psyren een deftige stabiele plek kan bevestigen in de jump TOC wanneer nu DGM er niet is!

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Ovenvers 2008

Post by Ginrai »

veel titels die beginnen met de letter B

bitter virgin v01
zeer sterke reeks ondanks het hele verschrikkelijke verleden dat hoofdpersonage aikawa moet ondergaan(dat ook eender hoe deel uitmaakt van het hele thema van de manga)!
zou je een relatie starten als je op voorrand wist dat ze seksuele mishandeld is door haar stiefvader,2 keer zwanger is geweest en 1 keer abortus heeft moeten plegen etc
straffe kost,een aanrader imo.

battle angel alita v05
een vrij goede volume die eerder toch gecenterd staat op de introductie van desty nova en diens excentrieke personaliteit en een terugkerende personage die nu terugkeert als bad-guy!maar teven eens vermelden dat de inkt nogal lichtjes doorgedrukt is op bepaalde pagina's of is dit gewoon zo met mijn exemplaar!?

bloody monday v02
het hele verhaal vlot heel goed en blijft wel zeer hoog tempo lopen.het potentiël dat hier in zach is al gedeeltelijk ingewiligd.de J-drama is toch wel wat tegenvallend!

Locked