Ovenvers 2008

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Ovenvers 2008

Post by Wimpuls »

Quit living in the past!

Solanin 02

Sterk vervolg van een nogal doelloos eerste volume. Bij momenten was ik zwaar ontroerd. Ik had iets gelijkaardig voor, nu exact 4 jaar geleden. Heel die periode kwam terug boven, maar ze verdwijnt elk jaar ook iets sneller. Gelukkig maar.

Daarna nog in Bleach begonnen, maar het interesseerde mij effe geen zak/fluit/barst :P .

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Mid night 1

Het verhaal gaat over een taxichauffeur Shinya mito (de mensen die Japans studeren zien waarom Tezuka die titel koos).

Shinya werkt elke nacht als Taxichauffer om geld te verdienen voor zijn vriendin die in het ziekenhuis ligt als 'plant'.

Qua verhaal doet Tezuka hetzelfde als zijn vorig werk Nanairo Inko waar hij om de 20-50 pagina's een nieuw verhaal begint met Shinya (makkelijk met al die klanten).

Het is een aangenaame manga waarin sommige verhalen echt de max zijn.

Zo kun je je verwachten aan een hoofdstuk waar Shinya hulp vraagt aan Black Jack om zijn vriendin te redden.

Tezuka en Nanairo inko fans zullen deze met plezier lezen het is trouwens een van Tezuka's laatste werken die hij heeft afgemaakt.


Hikura no Go 1-2


Beter dan verwacht wnnr ik al zo'n hoge verwachtingen had.

Ik moest me bedwingen om geen GO bord te kopen =p.

Akari en Hikura vind ik twee leuke karakters ^^''.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
webster
Posts: 36
Joined: Mon Sep 12, 2005 18:57
Location: Gent / Dendermonde

Post by webster »

D-Ash V01-03:
nja, begin vond ik boeiender, als ze wat jonger waren, onschuldiger, nu boeit het zo niet meer
Full Ahead Coco v01-02:
best amusant, maar kan toch niet tippen aan OP, gaat wel wat snel soms
Pastel v15+v16c86
steekt toch wa tegen ze, 14 volumes voor ze "confessen" en nu nog altijd nie eens wa verder gegaan, gelukkig gaat het int echt wa wel wa sneller ;)

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

Peach Girl: Sae's Story 2:
Gaat wel, gaat wel. Het is oke om te lezen, maar ik kan niet echt meegaan in de personages. Alhoewel ik toch benieuwd ben naar die kerel en volume 3 is het laatste, wie weet haal ik het binnenkort wel eens.
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Brave Story 1-2
Leuke introductie, die misschien wel wat lang aansleept? Leest wel lekker weg, benieuwd naar meer...

Amour en cours 3
Na een leuk eerste volume degenereert deze reeks meer in de platte perversie. Nu ja, mag je van U-Jin iets veel meer verlangen?
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Bleach 25

Allez, hij is weer in zichzelf aan't vechten. Laat u eigen toch eens gerust! Blijkbaar komt er nu een heel pak training voor de Grote Confrontatie. De laatste paar volumes zijn enorm vluchtig.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Berserk 23
Een overgangsvolume maar wel heel leuk om lezen, vond ik. Grietfriet is back! En Couscous is wel grappig als ze Zizidro nadoet... Koets is beetje soft today...

Beck 21
Dit is dus een deel van de reeks dat ik maar zijdelings weet te appreciëren. Dit boeit gewoon niet echt...

Step up Love Story 23
Om in een hentai manga mee te spelen moet je dus blijkbaar Makoto heten. Cf. U-jins Amour en cours dat ik gisteren las... Soit, die trouw interesseert me maar matig, maar volgend volume komt er blijkbaar een sappig nieuw personage bij!
motivatiedip. help!

User avatar
Gaara4Ever
Posts: 74
Joined: Thu Oct 25, 2007 19:29

Post by Gaara4Ever »

Weer iets stiekem XD nog voor mijn verjaardag gelezen:

The Kurosagi Corpse Delivery Service 02
Ik had de eerste volume nog niet gelezen, want die heb ik nog niet in huis. Maar ook zonder die gelezen te hebben, snapte ik redelijk waar het om draaide.
In het begin moest ik er nog inkomen. Later werd de opzet van het verhaal al beter. Best wel gruwelijk goed. En dat gruwelijk is vooral letterlijk bedoeld XD Je snapt me als je het gelezen hebt.
Ik denk dat ik over een tijdje nog wel wat volumes ga bestellen. Deze serie komt redelijk in de buurt van wat ik wel goed vind.
Dī Gurei man
ディーグレイマン

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Full Ahead Coco 6
Weer een goedkoop volume, leuk initiatief van uitgeverij Doki-Doki om ook de trouwe fans te belonen. Volume dat toch een beetje een wending geeft aan het verhaal, meer gericht op de geheimen van Falcon.

Rosario + Vampire 8
Als ik dit volume zo lees vraag ik me af hoe de reeks nog lang kan doorgaan maar ja het Japanse systeem is ondoorgrondelijk ;)

Plaire à tout prix 4
Na een enorm leuk eerste volume viel deze reeks wat terug en ook dit volume is wat slabakkend, maar het einde doet me het beste verhopen voor volume 5.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

H2-9
Nu Katsu geëindigd is volg ik nog *maar* 3 Adachi reeksen: Touch, Cross Game en H2. Probleem: ze gaan allemaal over baseball. Gelukkig is dit een leuk volume dat niet teveel ellenlange baseballmatchen beschrijft - wat wel eens durft te gebeuren in deze reeks.
motivatiedip. help!

User avatar
Gaara4Ever
Posts: 74
Joined: Thu Oct 25, 2007 19:29

Post by Gaara4Ever »

Ik ga mijn manga die voor mijn verjaardag bedoeld zijn gewoon al lezen.. =D Want ik kan het niet meer houden.

Full Metal Alchemist 03
Yah, deze serie is echt heel goed. Naar de eerste twee volumes gelezen te hebben, leek het me al leuk om hier mee door te gaan, en dat blijkt wel.
Een goed verhaal en leuke gevechten. Ook een mooie art.

The Kurosagi Corpse Delivery Service 03
Weer gruwelijk goed XD Er zat een beetje een horror achtig sfeertje aan deze volume. Ik vond deze volume ook beter dan de vorige. Komt denk ik omdat ik nog in het verhaal moest komen, bij volume twee.
Er zaten dit keer wel wat kortere verhalen in, maar die waren dan weer met elkaar verbonden.
Later bestel ik de overige volumes nog wel een keer.
Dī Gurei man
ディーグレイマン

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Tezuka Les histoires pour tous 9

En weer leuke kortverhaaltjes met een leuke thema:

- Jongen moet van zijn vader de beste van de klas zijn maar HAAT leren...Op een dag ontdekt hij dat katten magische krachten hebben en hij vraagt aan één van hun om zijn plaats over te nemen op school...

- Jongen ontdekt dat de wereld een grootte scenario is en doet er alles aan om het geheim te bewijzen.

- Een kwajongen is bezeten door een Tengu en word door iedereen gehaat zonder dat de rest weet dat hij bezeten.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Survivant 7
Leuk volume waarin er zowaar ineens nog eens overlevenden opduiken!

Plaire à tout prix 5
Zoals ik hoopte zit de vaart er terug in met dit volume. Masao maakt eindelijk nog eens vorderingen.
motivatiedip. help!

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Post by Ginrai »

initial D v01
weer een herkansing gegeven weges het nog altij d om 1 van mijn favoriete animereeksen draait en ditmaal kan ik het wat meer appreciëren ondanks de echte bagger uitziende charachter designs.

spiral alive 01
ok voor een prequel van spiral had ik wat anders verwacht,ondanks de weinige linken naar de hoofdverhaallijn leest deze makkelijk weg en zeker namens de zeer geslaagde humor.imari is gewoon hilarisch >_<

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Dragonball 84

Een actievolle manga dat opbouwt naar de ontknoping in de volgende en tevens laatste manga....(Het zal raar zijn om geen DB meer te kopen).

D.Gray-man 1

Het was aardig, het is zeker goed maar dat zijn zovele series die ik heb en nu ben ik helemaal in de war met wat ik volgende keer nu ga halen:

D.Gray-man 2
Nora 2
One Piece 14
Hunter X Hunter 17
Satan 5
G-school 4
Hikaru No Go 3

Zeker een van de die maar de welke :cry:
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

Locked