Ovenvers 2008

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2008

Post by barbapapa »

Awel ja, Black Cat was cava 8)
Jammer dat hij nu zn tijd zit te verkwisten met halfnaakte vrouwen te tekenen ergens (op zich niks op tegen, ma doet da in een artbook ofzo, waar ge nie hoeft te censureren :P). Niet dat zn scenario's zo denderend waren, ma zelf een pamflet van de plaatselijke Kebap-zaak is qua verhaal beter dan To Love Ru.

Ik heb het tegenwoordig meer voor de underdogs die iets anders proberen (Kekkaishi, Muhyo & Roji's BSI, Sket Dance), of de avontuurlijke shounens (One Piece, Fairy Tail, HxH, FMA). Daar nog af en toe een sport-reeksje in gemengd en ik ben volgevreten.

Momenteel nog aan het overwegen om Slam Dunk en/of Houshin Engi een leesbeurt te geven. Al ben ik geen écht grote fan van T. Inoue, noch van basketball. Maar het blijft toch volgens velen een klassieker van jewelste.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

Slam Dunk! Zalig!

Anders... Captain Tsubasa :D Maar zonder het nostalgie-effect valt die reeks een beetje in het niet, denk ik zo...
motivatiedip. help!

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1441
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Ovenvers 2008

Post by Ash Ketchum »

Slam Dunk is echt super! Ik ben zelf helemaal geen fan van basketball, maar heb 't in 1 ruk uitgelezen.

User avatar
Gaara4Ever
Posts: 74
Joined: Thu Oct 25, 2007 19:29

Re: Ovenvers 2008

Post by Gaara4Ever »

@ barbapa: Muhyo & Roji's BSI is vet!
Hoshin Engi moet je zeker uitproberen. Erg goed. Ook moet je zeker aan D.Gray-man beginnnen, ook de moeite waard.
Wat betreft Slam Dunk, ik ga die ook bestellen, als Viz hem heeft uitgegeven.

Ontopic:

D.Gray-man 08
Had hem al weer snel uit, want hij leest gewoon heel snel en makkelijk weg. Dat kwam ook wel omdat deze volume het meest werd besteed aan één gevecht.
Het valt me op dat de tekenstijl steeds veranderd. Misschien omdat de personages ouder worden? XD
Dī Gurei man
ディーグレイマン

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2008

Post by lambardi2 »

Flauw maar euhm ze zullen er in ieder geval niet jonger op worden.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Gaara4Ever
Posts: 74
Joined: Thu Oct 25, 2007 19:29

Re: Ovenvers 2008

Post by Gaara4Ever »

Heh, dat klopt. Flauw zeg! XD
Dī Gurei man
ディーグレイマン

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2008

Post by barbapapa »

Ik heb een 6-7 tal volumes van D.Gray-man gelezen, als het niet meer is. Maar ben niet echt een fan.

User avatar
Gaara4Ever
Posts: 74
Joined: Thu Oct 25, 2007 19:29

Re: Ovenvers 2008

Post by Gaara4Ever »

Ah, oke. Wacht, ben jij de barbapapa van Readers Journal van de Weekly Shonen Jump? XD

Naruto 28
Yah! Eindelijk is Viz dan zo ver. Eigenlijk wist ik al lang wat er ging gebeuren, maar het blijft goed.
Ik heb de Japanse Naruto 28 ook, die heeft een witte rug, wat ik persoonlijk wat mooier vind staan dan de zwarte rug die Viz heeft gebruikt. Maar het gaat om de inhoud, en die was weer goed!
Dī Gurei man
ディーグレイマン

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2008

Post by barbapapa »

Gaara4Ever wrote:Ah, oke. Wacht, ben jij de barbapapa van Readers Journal van de Weekly Shonen Jump? XD
Onder andere ;)

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2008

Post by barbapapa »

Gaara4Ever wrote:Het valt me op dat de tekenstijl steeds veranderd. Misschien omdat de personages ouder worden? XD
Dit is, geloof ik, omdat Hoshino Katsura een jaar of meer niet meer heeft kunnen werken aan D.Gray-man door een blessure aan haar hand. Tegen de tijd dat ze er terug mee begon, was haar stijl ook ietwat geëvolueert.

User avatar
Gaara4Ever
Posts: 74
Joined: Thu Oct 25, 2007 19:29

Re: Ovenvers 2008

Post by Gaara4Ever »

Haha, ik dacht al. Ene 'barbapopo' zit daar ook. XD
Ik kijk er wel eens op. Ben daar wel geintereseerd in. :wink:

Ah, vandaar.
Dī Gurei man
ディーグレイマン

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Ovenvers 2008

Post by Ginrai »

barbapapa wrote:Awel ja, Black Cat was cava 8)
Jammer dat hij nu zn tijd zit te verkwisten met halfnaakte vrouwen te tekenen ergens (op zich niks op tegen, ma doet da in een artbook ofzo, waar ge nie hoeft te censureren :P). Niet dat zn scenario's zo denderend waren, ma zelf een pamflet van de plaatselijke Kebap-zaak is qua verhaal beter dan To Love Ru.

en aan wie hadde we in des tijds de TLR-verslaving te danken? :lol: XD mjah TLR was ook nooit iets dat ge voor het verhaal las ofzo maar voor de zeer luchtige sfeer,ecchi& haruna natuurlijk.

ontopic:

detective conan v4
zat de vorige volume wat tegen wegens gebrek van wat elementen van de vorige
2 volumes komen deze dan terug in deze volume waarbij de 3 zaken zeer makkelijk weglezen maar de favoriet zou de zaak in het museum zijn voor mijn part!

hajime no ippo t.e.m v9
ok ik zit er nu echt wel 100% in,de art ben ik nu inmiddels gewend en het nogal hoge tempo van de manga is wel te waarderen aangezien er geen gevoel van uitgeroken scenes zijn en dergelijk!op naar de rookie king finale: ippo vs mashiba
mjah tzal wel 9 kansen op 10 te maandag pas zijn.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2008

Post by barbapapa »

Ginrai wrote:en aan wie hadde we in des tijds de TLR-verslaving te danken? :lol: XD mjah TLR was ook nooit iets dat ge voor het verhaal las ofzo maar voor de zeer luchtige sfeer,ecchi& haruna natuurlijk.
Tja, ik las vroeger zoveel rommel. :P
Nee ma TLR was in't begin nie ZO slecht; heel luchtig en pikant. 8) Ma na een aantal volumes was da alsof ge constant hetzelfde waart aant lezen; en toen was ik het wel spuugzat.

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2008

Post by Wimpuls »

D. Gray-man 5-6

Ik had ze al een paar maand laten liggen. Ik hoopte dat de drukte wat zou minderen in ruil voor wat meer suspense. Maar het bleef te druk naar mijn goesting. Die honderdduizenden slachtrijpe Akuma hoeven echt niet. Zeg nu niet dat het hierna betert...

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

D. Gray Man... ik heb daar ooit eens het eerste hoofdstuk van proberen te doorploeteren... Man, nooit doorheen geraakt! Was natuurlijk wel in scans, dus ja...
motivatiedip. help!

Locked