Ovenvers 2008

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

Beet 12
Boekje op niveau, maar nu wordt het afwachten of de reeks verder wordt gezet aangezien de tekenaar aanslepende gezondheidsproblemen heeft.
motivatiedip. help!

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2008

Post by lambardi2 »

One Piece 30-45

Schitterend! De Water arc is wel niet mijn favoriet iets te donker maar wat er daarna allemaal komt...SCHITTEREND!!
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

Naruto 38
Amai, dat deel met Sasuke stak tegen. Ook spijtig dat Kishimoto nog steeds z'n volwassen character design niet onder de knie heeft en enorm onhandig blijft met vrouwelijke personages.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

Touch 18
Lectuur wordt wat overschaduwd omdat ik nog steeds niet gewend ben aan dat nieuwe papier van Glénat Frankrijk. Beetje een overgangsvolume ook.
motivatiedip. help!

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2008

Post by barbapapa »

Say hello to Black Jack 11
Veel nieuws valt hierover natuurlijk niet meer te zeggen. Uitstekend, en ik blijf nog altijd stiekem hopen op een licentie van Shin Say hello to Black Jack.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2008

Post by lambardi2 »

Barefoot Gen v1

Niet voor gevoelige mensen amai.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2008

Post by NeeNee »

Kekkaishi 4
Haal de zakdoeken maar boven voor het eerste deel. Onze dooie patissier neemt afscheid van zijn jongere broer. Ik moet nog bijna janken elke keer als ik het lees.
In het tweede deel komt Yoshimori’s oudere broer Masamori opdagen, en het wordt al heel snel duidelijk dat de relatie tussen twee op zijn zachts gezegd gespannen te noemen is. Masamori twijfelt aan de capaciteiten en vooral de inzet van zijn kleine broertje, en stelt hem op de proef.
Ik ben deze reeks oorspronkelijk beginnen lezen als opvolger voor Black Cat, en ik moet zeggen dat hij ruimschoots aan de verwachtingen voldoet. Erg leuke lectuur. Blijf ik volgen.


DragonFall 9
Wat een teleurstelling. Normaal moet ik erg lachen met deze reeks, maar in dit deel kon er slechts één keer een flauwe glimlach af. Misschien komt het doordat ik de reeksen waarop hier geparodieerd wordt niet goed genoeg ken, of misschien zijn de schrijvers gewoon aan het slabakken, maar het was echt waardeloos.

DragonFall 10
Al niet veel beter. Het 'einde' is echt stom. De tweede helft van het boekje bestaat uit korte verhaaltjes (of deeltjes van een verhaal) door gastauteurs, waarvan er enkele een aanvaardbaar niveau halen, maar meer ook niet.

Kopen, iemand?

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2008

Post by Wimpuls »

Fullmetal Alchemist 18

Terug een erg sterk volume. 'Pride' is een akelig geval.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

Brave Story 5
Allesbehalve een slechte manga maar het boeit me niet echt. Het beklijft niet, het grijpt me niet aan, i just turn the pages. Dus ik vrees dat het hier wel eens zou kunnen eindigen. Ik heb zo Suikoden III - om in hetzelfde genre te blijven - ook veel te lang blijven kopen zonder iets te voelen bij de lectuur.

Full Ahead Coco 10
Zalige shonen reeks. Onbekend maar niet onbemind, mag ik hopen? Blijft ook op niveau, nu al 10 volumes lang, wat niet evident is voor een typische shonen.
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2008

Post by Wimpuls »

Yakitate Japan 18

Wat een reclame. Pepsi en dergelijke... Het gezever wordt stilaan wat monotoner, al zorgen de yakuza voor een licht Cromartie-tintje.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2008

Post by lambardi2 »

Shin Chan 2nd Generation V3

Niet veel over te zeggen het is leuk :).

Midori Days v1

Een jongen die een uitstekende vechter lijkt te zijn heeft een diepe wens;...Een vriendin hebben!!! En 'Baf' zijn rechterhand veranderd in een meisje!! Dat brengt allemaal leuke situaties met zich mee..;.ik zou van deze serie genoten hebben drie a vier jaar geleden maar de ecchi humor die er in voorkomt ben ik nu echt beu.

Love & Collage v1

Van dezelfde mangaka als Midori Days, Het gaat over een jongen dat gaat studeren, aangekomen waar normaal de jongensdorm zou moeten zijn vind hij een afgebrand huis, totaal de moed kwijt omdat hij geen geld heeft om ergens anders te logeren komt daar iemand aan die hem toelaat in een barrack/hutje naast de meisjes dorm te logeren! Waar hij allemaal meisjes ontmoet die elk een eigenschap hebben dat hij leuk vind....Het verlegen meisje, het meisje met lang zwart haar dat kan vechten enz;... na nog een paar pagina's had ik door dat dit gewoon Love Hina is maar dan met kleine verschillen waarna ik de manga in mijn vriendin haar reiskoffer stopte en het bon voyage wenste (Kwam natuurlijk lekker mijn vriendin binnen en gaf ze me zo'n blik van 'Zit je nu met mijn ondergoed te praten?' <___<'..... Ha! Maar ze zit nu wel met die manga opgescheept.


Yotsuba 7

Schitterend weer! ^^'' Daar word je dan ook altijd weer vrolijk van!


Fairy Tail v1

Nou dit is echt heel leuk :).

De tekenstijl doet me aan One Piece denken en ook de humor die er in voorkomt. Een aanrader!
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

Nés pour cogner 4
Fun, ouderwetsen bats met stoere kerels.

Lord 3
Goochelen met heel veel namen die allemaal hun ding willen doen om de macht te grijpen. Het begin kwam straffer uit de hoek.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

H2 - 13
Het volume begint kalm maar dan volgen enkele boeiende gebeurtenissen op het veld!

Psychic Academy 11
Een erg open einde, dat mij persoonlijk wel wist te bekoren. Geen slecht volume ook. Maar het blijft wel een B-reeks natuurlijk. Voor de fans!
motivatiedip. help!

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Ovenvers 2008

Post by Ginrai »

kurogane no linebarrel v5
was de vorige volume wat minder in context,maar de nieuwe volume rocked my boxers!de personages beginnen zich beter uitgewerkt uit de hoek te komen en linebarrel nieuwe modus is zalig om naar te kijken en heeft best wel een deftige naam: the black enforcer-mode.


say hello to black jack v5
eindelijk aan geraakt en de laatste volume in mijn bezit!persoonlijk vond ik de art wat aan de mindere kant in deze volume maar de personages en het verhaal blijven zo hard op je inspelen.

shamo v13-16
hmm ligt het nu aan mij want de hele hon kong arc(allé ik veronderstel toch dat het HK was!) echt aan de mindere kant vooral met zijn conclussie en gevechten op het einde(2 vs 1 kung fu attics) !?hopelijk keren de volgende volumes weer terug naar wat shamo was!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2008

Post by Wimpuls »

Ushijima 4-7

De reeks stapt af van aparte cases en gaat nu in één sterke richting. De hele onderbuik van Tokio wordt aan het daglicht gesteld op een knappe manier. Slechte crediteuren, veel actueler kan het niet zijn.

Locked