Ovenvers 2008

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

Cross Game 7
Herinneringen ophalen aan Wakaba. Sterk, emotioneel en heel intens. (Ondanks enkele fillers hoofdstukken in het begin.)

Itadakimasu 4
Tja, weinig boeiende hoofdstukken en in één hoofdstuk wordt er een pover einde gebreid aan deze manga. Niet zo denderend.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2008

Post by NeeNee »

Hoshin 1
Deze moest ik toch nog eens wat grondiger bekijken. Het Nederlands viel bij nader inzien nog goed mee, maar het verhaal was een beetje aan de onnozele kant. Het zal inderdaad voor een iets jonger publiek bedoeld zijn.

Onze jonge held (wiens naam ik allang weer vergeten ben) krijgt de opdracht om een hele waslijst ‘misdadige magiërs’ uit te schakelen. Hij treedt deze taak zonder vrees (en zonder planning) tegemoet. Zijn motto: “Het zal wel lukken”.

Klinkt bekend? Ja, we zien hier eenzelfde type onbezorgde held als in Shaman King en One Piece. Alleen zijn Shaman King en One Piece beter. Hoewel Hoshin mogelijk ouder is (?), lijkt het een beetje op een mindere kopie.

Ik ga het dus bij eerstgenoemde reeksen houden en Hoshin voorlopig links laten liggen. Het is leuk om in de winkel eens rap te lezen, maar meer ook niet.
Last edited by NeeNee on Fri Oct 10, 2008 9:19, edited 1 time in total.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

7 Seeds 3
Geen eenvoudige manga om te volgen met al die groepen en personages, maar wel weer ijzersterk werk van de mangaka.
motivatiedip. help!

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2008

Post by lambardi2 »

Hoshin is een oude Chinese legende ik schat dat het een tiental eeuwen ouder is als One Piece en Shaman King het kan ook veel minder zijn ken niet veel van die legende =p.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2008

Post by NeeNee »

De manga zal wel geen tiental eeuwen oud zijn.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

Amour en cours 7
Compleet geschift maar wel veel beter dan de voorbije volumes. Misschien alsnog een deftig einde? Of zou dat teveel gevraagd zijn van U-Jin?

Alive Last Evolution 3
Niet het meest boeiende volume tot nu toe, vooral omdat de rode draad maar weinig aan bod komt. De actie is wel weer vlot neergetekend.
motivatiedip. help!

synbiote
Posts: 8
Joined: Mon Oct 13, 2008 12:16
Location: Peer België

Re: Ovenvers 2008

Post by synbiote »

Gisteren naar de facts geweest en onderweg naar huis op de trein de manga's van men vriendin beginnen te lezen..

MONSTER 01

MAAR we zijn beiden nogal nieuw in't systeem..
Dus is dit zelfs men eerste (na men jaren van anime >_<).

en voor men vriendin is't enkel NL.. en voor mij ook liefst..(heb ooit een death note in't engels gelezen en da was toch wa te "complex"..

yes make fun of a 23 year old ;)..

EDIT: ow.PS: HOI.

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Ovenvers 2008

Post by Ginrai »

marmalade boy v01

ondanks dat het wel vlot leeste en wel vrij amusant overkwam geeft deze eerste volume nog geen doorslag om verder te lezen!ironisch genoeg had ik deze enkel had gekocht omdat de reeks door NTE werd vertaald.

shamo v17
amai het begint van hak op den tak te springen...maar deze arc ziet er teminnste wat beter uit dan de vorige.maar de hele relatie tussen die ballet-danser en ryo is gewoon vrij raar.

yu-gi-oh v01
toch mezelf aan de reeks gewaagd en verassend genoeg heeft het wel een effect op mij!kazuki takahashi toont al in het begin van de reeks dat hij een echte jojo-fan is aangezien de chapters-scenario een hoog darby t"he gambler" gehalte hebben.*zucht* nu steek ik weer met de gedachte in mijn hoofd dat we mogelijk geen US volumes meer zien van JBA!K*T *******

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2008

Post by lambardi2 »

Welkom op het forum synbiote :wink: .
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2008

Post by Wimpuls »

Fariy Tail 1 & 2

Het was een fijn werzien met Natsu en co. Dit is echt een degelijke doorsnee shounen.

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Ovenvers 2008

Post by Ginrai »

liar game v03

de reeks blijft sterk lopen imo en de hele revival ronde zat toch goed in een op momenten,alleen ik begin me enorm hard te ergeren aan noa...aaargh hoe lomp kans dat mens zijn!?

inuyasha v04
cava...niet het beste deel uit de reeks zover maar ook wel iets té typisch voor een volume in het algemene shounen.

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Ovenvers 2008

Post by Ginrai »

20th century boys V09

pakken beter dan de vorige volume die ronduit saai was in mijn mening!Persoonlijk ben ik wel benieuwd naar het nieuwe plot-richting waar kanna een rebellie tegen vriend opzet.

say hello to black jack v06

in 1 woord wederom te beschrijven: HARD!het is en blijft echt een schande dat SHTBJ niet zo goed verkoopt(ik moet veel zeggen ik loop nog achter op de volumes!),maar persoonlijk blijf ik me wel afvragen of de toevoeging van sexscenes echt nodig was!?

en voorwat ik het nu weerzo stil op het forum?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

ja, het is nog wat vroeg om al aan de winterslaap te beginnen!

Step up Love Story 26
Vreemd dat ik deze reeks nog niet beu ben, toch erg repetitief en eenzijdig, maar blijkbaar boeit het leven van Makoto en Yura me nog steeds, want het blijft een leuk weglezertje.

Golden Boy 1
Hmm, ik dacht dat ik enkele jaren terug toen ik deze reeks ontdekte er meer plezier aan beleefde. Had echt wel even tijd nodig om er in te komen maar gelukkig zijn die eindes sterk genoeg om het niveau van de soms weinig interessante verhaaltjes toch wat op te krikken.
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2008

Post by Wimpuls »

The World is Mine 14 (slot)

Oef... Een einde waardig aan deze ontluisterende serie. Het zinderde nog de hele dag door in mijn hoofd, dus dat wil wel wat zeggen. Toch heb ik de indruk dat er iets te veel haast in zat, terwijl de hele serie lang tijd werd uitgetrokken voor zowat alles. (Omfloerste uitleg teneinde niks te verklappen aan bbpp)

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Ovenvers 2008

Post by Ginrai »

fruits basket v3

de humor blijft goed aanwezig maar echt vorderingen in het algemeen gaat de verhaallijn amper verder buiten 2 hoofdstukken!blijft toch wel de moeite als shoujo.

yu-gi-oh v2

het hele "darby"-feeling blijft aanwezig en blijft wel wat amusant overkomen,ik vermoed dat ik af en toe wat volumes bijkoop als de volgende volume van hetzelfde niveau blijft.

Locked