Ovenvers 2008

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

Step up Love Story 28
Om de reeks te vrijwaren van een ál te repetitief karakter wordt er op tijd en stond een nieuw personage geïntroduceerd. In dit volume is dat een nieuwe bazin voor Makoto. En omdat overspel uit den boze is beleefd Makoto veel 'in zijn hoofd'.
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2008

Post by Wimpuls »

Eyeshield 21 -22

Vonken, wanhoop, remontes, bijna-blessures, zelfs een complete catastrofe (of toch bijna). Het is nog niet gedaan met de Shinryuji Naga. Zeer fijn en uit in een zucht.

Naruto 39

Sasuke vervolledigt zijn bende, op zijn dooie gemakje. Het hele verdere volume roeren alle stakeholders in ninja-land zich voor een confrontatie. Sasuke geeft de aftrap tegen Deidara. Best fijn en nog sneller uit.

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Ovenvers 2008

Post by Ginrai »

hajimme no ippo v26-27
takamura vs bear XD!beter dan de vorige volumes imo en is persoonlijk benieuwd naar de conclussie van de match tussen sendou en shigeta!

soul eater 56
O_O het vorige chapter was crap maar deze chapter was gewoon fenomenaal zodien ik nog zelf moet bekommen van de plot-twists!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

Blackjack Neo 2
Niet slecht hoor deze remake. Best oké.

Naruto 39
Beetje boring maar gapen doet pijn aan m'n witte angine en dus heb ik me ingehouden. Ik zou een stoere ninja zijn...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

Saru Lock 14
De reeks wisselt zoals reeds eerder gezegd sterke volumes af met mindere en dit is echt weer zo'n leuk en boeiend volume. Zelfs wat leerrijk!

Angel Heart 25
Het verleden van Falcon wordt verder uitgediept en we krijgen zowaar een snuifje Sous un rayon de soleil mee... En dan... komt zowaar de Cameleon terug in beeld!
motivatiedip. help!

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Ovenvers 2008

Post by Ginrai »

fruits basket v4
de typische droge humor(met op momenten zen typische shoujo clichés) is weer stevig aanwezig,maar het grote verschil met de vorige volume is dat het eindelijk meer vorm qua verhaal begint te krijgen!teveens vermelden dat er amper een typefout is te bezien in deze volume e het vertaalwerk van nelé noppe beter en beter word!

btw koen ben je eigenlijk nog van plan fb te volgen?want ik herinner me enkel dat je v1 had gelezen!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

Ginrai wrote:btw koen ben je eigenlijk nog van plan fb te volgen?want ik herinner me enkel dat je v1 had gelezen!
ik heb alvast die intentie ja, maar heb gewoon enorm veel achterstand met de NL releases, en bijster weinig tijd... en door ziekte nu nog meer tijd verloren... en omdat FB zwaar beladen is met enerzijds tekst en anderzijds veel fouten ligt de manga wel niet echt bovenaan m'n prioriteitenlijstje...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

I''s Perfect 7
Hopelijk maakt Izumi snel plaats voor Aso - m'n favoriete I''s babe! Ook Iori doet hier redelijk irritant in dit volume...

Shin Angel 2
U-Jin he... weinig aan toe te voegen ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2008

Post by Wimpuls »

Kekkaishi 17

Yoshimori en zijn broer beginnen elkaar wat meer te snappen. Mudo is ook een goede slechterik.

Ushijima 7 en 8

Deze reeks wordt steeds sterker. Onze geliefde afperser richt nu zijn pijlen op een modelgezinnetje: een slome freeter met pachinko-verslaving, een moeder die stomweg geld verspeelt op de beurs en haar uitgebluste sarariman die zich compleet afzijdig houdt. Pluimen, die handel!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

Subaru 6
De lezer en Subaru krijgen de mogelijkheid om even op adem te komen in dit volume na de voorgaande beladen volumes. Maar heeft Subaru daar wel nood aan? Het meisje wil alles in het hier en nu. Ze weet immers maar al te goed hoe snel het leven voorbij kan zijn.

Ichigo 100% - 14
Het eerste deel met Kozue is al erg leuk, maar wanneer dan nadien m'n favoriete Tsukasa ten tonele verschijnt en nog maar eens toont waarom zij dé keuze van Junpei moet zijn overstijgt dit volume alle verwachtingen.

City Hunter deluxe 18
Het einde van het Cat's Eyes interlude wordt opgevolgd door een erg sterk verhaal rond een meisje dat getuige was van een schietpartij en Ryo bespioneert met haar telescoop. Bovendien denkt ze dat Kaori Kaoru is, het broertje van Ryo. Hilarisch!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

Subaru 7
Subaru maakt brokken... in de prison!

Ichigo 100% - 15
Ondanks de afwezigheid van Tsukasa is dit best een vermakelijk volume met de vorming van een wel erg onverwacht koppel! Satsuki speelt hoog spel en scoort goeie punten bij deze lezer, terwijl Aya het moeilijk blijft hebben ten opzichte van de andere troonpretendenten, dit ondanks haar schrijversbezigheid wat me toch zou moeten aanspreken.
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2008

Post by Wimpuls »

Fullmetal Alchemist 19

Het zijn er 2?! Opnieuw een beresterk volume.

Les Gouttes de Dieu 5

Shizuku helpt een vrouw haar geheugen terugvinden met behulp van wijn. Bij mij heeft dat net een averechts effect. Fijne lectuur voor de feestperiode.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2008

Post by barbapapa »

Kheb pas nog een paar hoofdstukken van FMA zitten lezen uit volume 22. Beresterk, en we zijn naar een finale toe aant gaan.

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Ovenvers 2008

Post by Ginrai »

negima v19
de hele crew zit weer volop te trainen met in dit volume nadruk op asuna kankohei-techniek die uit een combinatie van chi en magie bestaat en voor de rest wat humor&fanservice ertussen!

monster v12
urusawa's stijl van verhalen vertellen blijft me aan zijn reeksen vasthouden,maar eerlijk vind ik het nogal absurd dat elke persoon die in contact is geweest nu ook in aktie schiet!

Locked