Ovenvers 2008

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Koni
Posts: 84
Joined: Sat Jun 24, 2006 17:35
Location: De gene zijde
Contact:

Re: Ovenvers 2008

Post by Koni »

Detroit metal city 1
Eerst dacht ik aan Metalocalypse in mangavorm... maar het werd toch iets anders. De metalscene wordt overdreven wat een nog groter contrast oplevert met de ware aard van het hoofdpersonage... Best amusant.
Drinking with skeletons

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2008

Post by Wimpuls »

Eyeshield 21 - 20

Dé match tegen Naga met über-talent Agon. Voorlopig krijgt Deimon alvast klop. Een punt van ergernis: de mannen van Glénat willen plots iets te funky doen met hun lettertypes.

One Piece 45

Altijd leuk, zo'n overgangsboekje. Sandy (Sanji) zijn mug-shot is werkelijk prachtig. Wat nu... Luffy zal wel tegen zijn pa uitkomen op termijn.

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2008

Post by Wimpuls »

Zetman 9

Eindelijk barst het los. Geen tempobrekend gezever deze keer. Ik heb ook eens flink gelachen met die clochards en hoe ze de 'langoesten' te lijf gingen.

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Ovenvers 2008

Post by Ginrai »

shamo v06-07
dat ryo een klootzak was wist ik al langer maar dat hij zo laag zou gaan als de vriendin van sugawara verkrachten om zo het gevecht tussen hen uit te lokken is O_O(teveneens ook met de scene waar ryo iemand zijn oog verpletterd met zijn grote teen is vrij f*'ed)!

kurogane no linebarrel v3-4
i freaking love this shit!meest over the top manga scenes die in een tijd heb gezien met name het gevecht tussen de verdant en sgt jackson waarbij een een torenhoge mecha zit te vechten tegen een cyborg van 2m met 15m lange katana's!v4 was wel iets minder maar de plot-twist op het einde van de volume is wel zeer smakelijk.


detective conan v07

de monscheine-case stak zeer goed in mekaar moet ik zeggen,de chapters achter dit waren wel iets minder in mijn mening.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2008

Post by lambardi2 »

Hoshin Engi v1.

Kon aan mijn toestand liggen maar ik vond deze manga nu eens echt niet vlot lezen. Ik had een beetje het Unief gevoel waar sommige heel der Chinese teksten met altavista vertaalden en dan probeerden om er correct grammaire zinnen van te maken dat las dan ook niet zo vet (waarbij ik niet zeg dat de vertalers van Glénat dat met deze manga hebben gedaan natuurlijk =p.).

De eerste 20-30 pagina's had ik echt zo'n meh gevoel;..Veel te veel informatie en veel te veel voetnoten lezen maar daarna als Taikobo zijn lijst kreeg begon ik het toch leuk te vinden en het verhaal gaat dan wel goed vooruit mss wel te snel.

Maar bon de manga maakte me nieuwsgierig hoe het verhaal verder gaat alleen hoop ik dat het niet te eentonig word.

One Piece v24-29

Eentonig, dat is nou een gevoel dat je niet vaak hebt met ODA zijn meesterwerk ook al ben ik nu bij een arc die maar liefst minimum 10 manga gaat duren en waarbij ik toch een beetje medelijden krijg met de mensen die ze in het Nederlands/Engels volgen aangezien ze een goeie 2 jaar zullen mogen wachten voor dat ze gaan weten hoe de arc zal eindigen.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2008

Post by NeeNee »

correct grammaire zinnen, lambardi? :D

dus het was toch niet alleen mijn gedacht dat de vertaling in Hoshin stroef liep. :| spijtig. hopelijk betert het nog wat in de volgende delen.

One Piece 4
niet slecht, maar ik had wel een beetje een "meer van hetzelfde" gevoel na het vorige gevecht. dat ze maar gauw weer op weg gaan.
voor een iets uitgebreidere recensie, zie het daarvoor bedoelde topic. (he Koen? :wink:)

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2008

Post by lambardi2 »

NeeNee wrote:correct grammaire zinnen, lambardi? :D

dus het was toch niet alleen mijn gedacht dat de vertaling in Hoshin stroef liep. :| spijtig. hopelijk betert het nog wat in de volgende delen.
Jups dat was mijn stiekeme sollicitatie voor Glénat =p.

Maar effe serieus mss is de Japanse manga ook zo stroef.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2008

Post by barbapapa »

Hoshin is een pak om in te nemen in het begin, met al die termen die naar je hoofd worden gezwierd zonder dat je tegoei kennis hebt kunnen maken met de wereld.
Dit betert natuurlijk wel na het openingsvolume; als Taikobo zijn reis onderneemt.

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2008

Post by Wimpuls »

Muhyo et Roji 2 en 3

Zalige shonen in al zijn eenvoud. Muhyo als nukkige, veelgelaagde ajuin, Roji als aandoenlijke sidekick. Ik schiet nog altijd willekeurig in de lach als ik Muhyo zie slapen in zijn beddebak.

Me and the Devil Blues 1

Sterk verhaal en vooral ook angstwekkend knap getekend. Net op tijd gelezen om gisteren een goed antwoord te vinden in de Canvascrack (Yeah! 8) ). 'Van welke artiest zijn maar 2 foto's en zo'n 20 songs bekend? En toch blabla...' Herman for president.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

Yotsuba 7
Weer leuke hoofdstukken met de absolute topper op de boerderij! :D
motivatiedip. help!

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Ovenvers 2008

Post by Ginrai »

shamo v08-12
het officiële gevecht is veel beter overgebracht dan het eerste gevecht en het hele verhaal gaat ook een goei deel vooruit nu dat ryo herenigd is met zijn zus en al op naar de volgende volumes!

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Ovenvers 2008

Post by Ginrai »

berserk v4
ondanks dat het een herleesbeurt is blijft berserk enorm goed weglezen en bepaalde scenes zijn gewoon prachtig geïllustreerd!

negima v18
epilogue en overgangs-chapters is het enigste dat deze volume eigelijk bevat maar de humor die aanwezig was in deze volume was geweldig!why is ku nel sanders called ku nel sanders(cononel sanders=KFC) punchline was zalig!
Last edited by Ginrai on Sat Oct 04, 2008 11:16, edited 1 time in total.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2008

Post by barbapapa »

De Magische Berg (Jiro Taniguchi)
Een beetje een mix van Totoro en andere Taniguchi werken. Niet slecht, maar niks baanbrekends. Een "veilige" uitgave, dus.

Ik zag ook De Wandelaar in Wonderland liggen; bleek dat dus toch niet "Aruku Hito" te zijn. Jammer!
Uitgave zag er wel ferm uit... Ik wacht wederom op Koen zn oordeel. :P

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2008

Post by barbapapa »

Ode aan Kirhito 1
Godv... Tezuka. Image
Dat wordt kopen.

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2008

Post by Wimpuls »

Naruto 38

Dat was een snelle hap. Naruto overtreft zichzelf, wie had dat verwacht. Sasuke van zijn kant is verdomd kortaf.

Locked