Ovenvers 2008

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Koni
Posts: 84
Joined: Sat Jun 24, 2006 17:35
Location: De gene zijde
Contact:

Re: Ovenvers 2008

Post by Koni »

Inuyasha hoofdstuk 558
Eeeen... het is gedaan! Een behoorlijk open einde, en nogal vlug afgehandeld, zeker als je bedenkt hoe traag Takahashi Naraku afhandelde.
Drinking with skeletons

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2008

Post by barbapapa »

Kekkaishi 15-16
15 was wel vetjes met die Kuro Kabuto; veel intrige in het algemeen ivm Karasumori, Yoshimori's moeder, en de Urakai.
Het filler-verhaaltje met dat blond wicht liet me wel totaal koud. Genoeg rond de pot gedraaid, imo.

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Ovenvers 2008

Post by Marv »

Kuro-Kabuto was idd gaaf, vooral het stuk dat Yoshi het "stof" ziet. Er komt wel een cool stuk aan nu, eentje waarvan het nut voor het verder verloop van het verhaal me wel ontgaat maar desalniettemin leuk.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2008

Post by barbapapa »

Kekkaishi 17-18
Weer helemaal top. Na de wat mindere volumes 12-14, is de reeks in stijgende lijn terug gegroeid.
Hoop wel echt dat ze het niet te lang gaan rekken; Kekkaishi heeft soms wel wat moeite met "to the point" zijn. (ofja, bijna iedere shounen wel)
Alsook; Tokine <3

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2008

Post by lambardi2 »

Naruto 12

Sweet, het bevat een van mijn lievelingsgevechten en is eigenlijk zowat de enigste manga waar ik Naruto cool kan vinden.

Yu-Gi-OH 15

Wat ben ik blij dat die kasteel arc is afgelopen, ik ben benieuwd hoe het gaat aflopen.

Shaman King 15

Ok dat gevecht van Yoh en zijn collega's was echt vet =p...

Full Metal Alchemist 17

Veel beter als de vorige maar het word allemaal een beetje te lastig om goed te volgen voor mij...Ik zou ze eigenlijk allemaal nog eens moeten herelezen X_X.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Ovenvers 2008

Post by Marv »

Blue Dragon - Ral Grado 1:
Toen ik zag dat dit de nieuwe reeks was van de tekenaar van Death Note, Takeshi Ohbata (als ik het me goed herinner), dacht ik dat het in elk geval goed getekend zou zijn en pakte ik ze mee. Het kostte tenslotte ook maar 2€ ofzo. De tekenstijl is ook heel nice en hij weet in elk geval hoe je knappe dames moet tekenen, die aan borstvolume zeker niets ontberen. Buiten een paar kleine foutjes (als de lezer er niet aan uitkan wat er nu gebeurt op de tekening is het slecht imo) heb ik er niets op aan te merken.
Dan komen we echter aan bij het verhaal dat van een redelijk interessant maar weinig origineel uitgangspunt vertrekt: Kage zijn wezens die in de schaduw leven, er zijn verschillende typen maar alle hebben ze een mens nodig om te bestaan. Ral is een jongen die zo'n Kage herbergt: Grado, de legendarische blauwe draak. Nadat ie 15 jaar opgesloten zat in absolute duisternis, wordt ie losgelaten om het kasteel te beschermen. Vanaf hier vertrekt het verhaal en dat is simpel. Ral gaat op weg met kompanen, vecht verschillende keren, allemaal om uiteindelijk de slechte Koninging te verslaan, Vila. Maar wereldvreemde Ral doet het voor een andere reden, hij is namelijk geobsedeerd door borsten en doet er alles aan om ze te betasten. In dit eerste volume krijg je dan ook al redelijk wat fanservice te zien. Allemaal van zeer hoge kwaliteit maar desalniettemin, fanservice en na een tijdje is dat irritant voor het verhaal. Geen geweldig volume, wel een leuke opener maar ik kan wel snappen waarom de reeks al werd stop gezet na 4 volumes. Goede tekenaar, slechte scenarist.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2008

Post by lambardi2 »

Is dat niet gebasseerd op de X360 game ofzo? Kan best begrijpen dat het dan niet zo bijster goed is;

Ik moest vroeg opstaan voor mijn werk dus vroeg mijn bed in maar het slapen ging niet zo goed dus maar wat manga gelezen:

Berserk 25

Alweer schitterend! Berserk blijft echt een genot om te lezen.... Ugh ik wil het volgende deel al hebben =p..

20th Centurby Boys 8

Vriend dit, Vriend dat, Vriend zo;...Maar nu wil ik toch wel eens gaan weten wie vriend nu juist is ik heb wel een vermoeden maar toch =p.

Napoleon 5

De val van Robespierre L'Incorruptible! Een must voor de mensen met interesse in Napoleon en de gebeurtenissen rond de Franse Revolutie;
Voorkennis en een zeer grondige kennis van het Frans is toch wel gewenst, ik heb vaak moeten zuchten toen ik weer eens niet wist wat men met die zin bedoelde of wat dat Frans woord nu betekent zeker als het over politiek gaat. De mangaka veranderd ook wel lichtjes de geschiedenis heb ik al gemerkt want in deze manga word Robespierre voor hij overmeesterd word door een verdwaalde kogel in zijn kaak geraakt terwijl ik het toch zo heb geleerd dat Robespierre een einde aan zijn leven wou maken maar in plaats van door zijn kop te schieten schoot hij zichzelf in de kaak (mierenneuken FTW). Die vuurwapens van die tijd moesten toch echt niet op veel hebben getrokken als je de loop van een vuurwapen op je hersenpan plaats en je schiet jezelf in de kaak..Alé ja;..Hij was niet de enigste ik dacht dat Beethoven of was het Mozart dat ook gelapt had =p.

Detective Conan 6

Ha! De Mangaka had me beet i. v. m. de zwarte pakken mannen dat ook goed is want ik had niet veel zin in een zwarte pakken mannen verhaal.

Maar damned wat een ***einde X_X... Verwachten mangaka's nu dat je altijd hun laatste manga herleesd voor dat je de volgende koopt no way dat ik binnen drie maanden nog weet waarover DC 6 ging..
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Ovenvers 2008

Post by Marv »

lambardi2 wrote:Is dat niet gebasseerd op de X360 game ofzo? Kan best begrijpen dat het dan niet zo bijster goed is;
Gedeeltelijk, het is geen rechtstreekse adaptie maar een apart verhaal met dezelfde wezens en grote lijnen. Als je leest dat de tekenaar van Death Note het doet, kun je al raden dat het geen kiddy shit gaat zijn. Eerste ep van de anime eens gezien, die wel qua stijl hard trekt op de game en dat zoog. Dan is Ral Grado een pak aangenamer. Ik ga de reeks wel aflezen, ik heb volume 2 al liggen en er zijn er maar 4 int totaal.



@ Koen: Ik las net je recensie van Domu. Ik had ze al zien liggen in Leuven hier maar toch niet gekocht wegens de prijs en omdat ik er niets van kende en dus niet wist wat ik in handen had. Maar als een die hard Akira fan beginnen mijn vingers toch te jeuken nu. Blast you. :D
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2008

Post by lambardi2 »

Museum of Terror

Een horrormanga over een meisje Tomie die zichzelf kan regenaraten. Dus kap een vinger van haar af en die vinger groeit wel terug en aan de afgesneden vinger komt dan ook een heel lichaam aangegroeit wat maakt dat er twee Tomie's zijn dan ^^''.

Al bij al begint de manga best leuk maar het duurt niet lang voor je het door hebt dat de manga maar steeds word herhaald....

Een jongen word verliefd op haar => Maar zij is evil => Hij maakt haar af => Ze Regenarate => Ze maakt hem af => Een jongen word verliefd op haar.

En zo gaat het bijna heel de 400 pagina's door. Op het einde kom je toch nog wel wat te weten over haar maar dat had wel sneller gemogen vind ik =p.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Ovenvers 2008

Post by Ginrai »

vagabond v23
de volume waardat ik het langste heb over gedaa in termen van de vorige volumes maar eenderhoe vermakelijke seinen-kost!

shaman king v15
op zich niet slecht maar het hele tempo bij deze volume werd aan dilgellen geslagen wegens de hele show-off van de nieuwe power ups,hopelijk zal dit iet meer zijn bij de volgede volume hoop ik?!

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Ovenvers 2008

Post by Marv »

Dômu:
Uitstekend. In één ruk op de trein uitgelezen. Het spektakel dat losbarst op p 100 duurt lang en is enorm sterk, de chaos en gebeurtenissen volgen elkaar snel op wat het des te spannender maakt. Er zitten ook een paar zalige shots in. Cho-san die zweeft met dat wapen onder zich, zijn blik vol angst als ie E-chan ziet, de confrontatie op het dak,...

ps: Koen, ik snap niet vanwaar je hebt dat de manga zo duur is. Ik heb er 10 voor betaald en zo staat het ook boven de barcode op de achterkant als richtprijs. You got ripped? :P
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

Dat is inderdaad vreemd. Ik zie op de site van Humanoïdes enkel die € 9,90 versie... Tja, zoveel te beter voor degenen die de manga nog niet hebben :)
motivatiedip. help!

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1441
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Ovenvers 2008

Post by Ash Ketchum »

Kindaichi Shounen no Jikenbo: Juku Gokumon Satsujin Jiken (Ue & Shita) (De dossiers van de jonge Kindaichi: de moordzaak van bijlesschool "Gevangenispoort" (1 & 2))

Kindaichi is bij zijn achtervolging van de Poppenspeler aangekomen bij een juku[/i. Aldaar doet hij samen met Miyuki en Souta mee aan het bijleskamp. Niet voor de lol, maar omdat Kindaichi weet dat er een moord gaat gebeuren, voorspeld door de Poppenspeler Takatoo. En de moord gebeurt. En nog een. En nog een. En nog een.

Aardig verhaal, maar makkelijk om op te lossen. Wel grappig is dat je al weet wie de moordenaar is (zijn handlanger nog niet) en dat je al weet als wie de Poppenspeler vermomd is. Hierdoor schuift de puzzel echt naar het "hoe".

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2008

Post by lambardi2 »

Inuyasha v2

Leuker dan de eerste alleen vond ik die flashback iets te land (dacht dat het bijna een foute druk was).

Shin Chan v1-v2

Blijft schitterend leuk =p. En tevens ook een verhaaltje over de hond van Vlaanderen lolz;

Tomie v2

Niet veel beter als de eerste deel maar bon het is niet zo erg omdat de reeks zo kort is en je stiekem toch wilt weten waar het naartoe gaat.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Turvy
Posts: 140
Joined: Tue Apr 25, 2006 19:25
Location: NTE HQ
Contact:

Re: Ovenvers 2008

Post by Turvy »

Koen wrote:Dat is inderdaad vreemd. Ik zie op de site van Humanoïdes enkel die € 9,90 versie... Tja, zoveel te beter voor degenen die de manga nog niet hebben :)
Koen heeft waarschijnlijk een van de vorige "integrale" versies die in 1997/2003 uitgebracht werden en 20€ kostten, de nieuwe "ultime" van dit jaar kost maar 10€ (en is als ik me niet vergis de eerste die niet gespiegeld is, maar daar ben ik niet 100% zeker van)

Locked