Ovenvers 2008

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2008

Post by barbapapa »

Ik vond SDK thans al rot, maar dan ook rotslecht na 100 pagina's. :P

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1441
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Ovenvers 2008

Post by Ash Ketchum »

Na het fake Kenshin begin wordt het wel beter.

Maar het leukste in de serie is de belachelijke benaming van groeperingen in de serie! De Vier! De Tien! De Vijf! De Zes!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2008

Post by Wimpuls »

Ugh, ja. En het aanwenden van beroemde namen om het wat echt te doen lijken. 't Is ne verkapte Shoujo, ja. Maar bon...
Ik bleef het kansen geven tot pakweg 20 en daarna wou ik het per se uitlezen. Vuile broer die mij die eerste 2 ooit kocht...

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2008

Post by barbapapa »

Ash Ketchum wrote:Na het fake Kenshin begin wordt het wel beter.

Maar het leukste in de serie is de belachelijke benaming van groeperingen in de serie! De Vier! De Tien! De Vijf! De Zes!
Ik heb Kenshin nooit gelezen, dus ik betwijfel of dat het was wat mij stoorde...

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Ovenvers 2008

Post by Marv »

Ok, ik stop er mee. Mocht ik 2 en 3 niet voor 2€ gekocht hebben zou ik ze wss ook nooit gekocht hebben. Deel 1 heb ik paar jaar geleden op mijn eerste mangatocht gekocht. Een vrouw bij de SDT raadde het aan. :D Maar als ik nog wat delen voor een habbekrats vind, zou ik ze wel kopen. Kvind het echt niet zo slecht, niets speciaals en ik wil niet perse verder lezen maar tis niet slecht.

Yumenosoko:
Zeer mooie oneshot over een meisje die vast zit in de dromenwereld. De manier waarop de verhalen worden aangebracht en ermee omgegaan wordt getuigt van grote volwassenheid imo en toont dat ietwat zwaardere verhalen toch op een kinderlijke manier verteld kunnen worden. Het eerste kwart van het boek vond ik niet zo schitterend maar erna was ik wel verkocht.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

Plaire à tout prix 7
Redelijk flauw qua einde, maar wel in de lijn van het verhaal...

Itadakimasu 3
Tja, als deze reeks meer dan 4 volumes zou tellen zou ik ze stopzetten. De magie van de mangaka ebt wel snel weg als je haar al enkele reeksen volgt - ook al blijven de SD's fameus.

Pink Diary 8
Om het shojo-triootje volledig te maken. Heel klassiek einde. Zo gelezen, zo vergeten wordt dit eentje, denk ik.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

Daigo 3
Dat verhaal met die tijger vond ik er net wat over maar voor de rest blijft dit enorm goed. Ik heb alvast de volgende twee volumes besteld, en juli lijkt een kalmere maand te worden qua releases dus dan misschien de rest van de reeks scoren. En nadien misschien Subaru eens testen?

7 Seeds 2
De plot wordt al veel duidelijker in dit tweede volume. Alleen heb ik wat schrik dat het door een overdaad aan personages erg moeilijk om volgen gaat worden.
motivatiedip. help!

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Ovenvers 2008

Post by Ginrai »

fruits basket v2
de eerste volume was vrij overtuigend ondanks de hele episodische aard en mankementen in de eerste volume en de 2de volume blijft in content zelfs meer overtuigen dan de eerste wegens o.a meer humor en dat er in de 2de volume geen va de fouten van de vorige bevat(franse koma's&moeilijk vatbare zin-structuur) en zover is er ook geen spelfouten te vinden bij mij weten.maar eerder toch te melden is dat ik toch zeer lang doe om een volume uit te krijgen!

vagabond v22
na de cliffhanger van de vorige volume kon het niet lang duren dat ik deze aan het lezen was!Het tempo van deze ligt iets lager maar reflecteerd eerder op de hele situatie van musashi&denchiro waarbij het hele gedoe nog een staartje krijgt!en het is mogelijk om de dood van superwimp matahashi te verwachten in een van deze volumes

strain v1-5[compleet]
na het misbaksel genaamd bestia te lezen was mijn mening van mangaka ryouchi ikigami iets gedaald maar na het lezen
va de 2 coop project van ryouchi ikigami en sho fumira(a.k.a burunson) is het negatieve weer helemaal van de baan geblazen!
de reeks begint met een simpel wraak plot maar ontpop zich tot een zeer goed uitgewerkt plot op het einde(en imo is het einde better dat dat van sanctuary).

tis wel vies hard k*t dat bija alle reekse van ryouchi ikigami out of print zij in het engels en grotendeels 2de hands onbetaalbaar zijn

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2008

Post by lambardi2 »

Inuyasha v1

Niet slecht;...ben alleen bang dat het langdradig kan worden.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2008

Post by Wimpuls »

Bleach 27

Best oké, wegens het gebrek aan randfiguren. Ik hoop dat hij zich nu even concentreert op Ichigo-Ishida-Chad.

Yakitate!! Japan 16

Een tapir, gedomme! De formule blijft werken, al vind ik Kawachi iets te veel als pispaal dienen.

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Ovenvers 2008

Post by Marv »

lambardi2 wrote:Inuyasha v1

Niet slecht;...ben alleen bang dat het langdradig kan worden.
Je weet toch dat het langdradig wordt. :D De anime duurde een goei 170 eps en de manga zit al rond de 50 volumes dus ja, je kunt wel even gaan sparen.

Beck 23:
Het begint leuk met een paar goede grappen erin maar erna is het zozo. De tekeningen leken ook minder uitstraling te bevatten, ik miste het "vuur".
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2008

Post by lambardi2 »

Ja maar een manga serie kan ook lang zijn maar niet langdradig voor me

....Berserk, One Piece zijn zo twee series waarbij ik totaal geen gevoel heb van dat is langdradig...
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2008

Post by barbapapa »

Kekkaishi 14
Was wel ok. Geen super volume, meer een overgang...

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Re: Ovenvers 2008

Post by super_gohan »

Over de langdradigheid van Inu-Yasha:
De eerste 6 à 7 volumes zijn inderdaad een inleiding met eerder episodische verhalen. Het enige dat het verhaal te goed doet is dat er personages worden geïntroduceerd en dat de relaties van de personages onder elkaar zich ontwikkelen (oh ja, ze vinden ook telkens weer een stuk van die parel), na een tijdje wordt dit inderdaad langdradig, maar net wanneer je denkt: "kom op zeg, doe voort" springt het verhaal in een stroomversnelling (vanaf de introductie van Naraku), verschillende interessante volumes volgen zich op, maar dan wordt het alweer langdradig. Nu zit ik in het langdradig gedeelte, het is wel al even geleden dat ik nog een volume heb gelezen (ik ben nog steeds niet aan jouw tien volumes toegekomen, Koen :wink: ).
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2008

Post by lambardi2 »

Hmmm afwachten dan maar..


Gelezen:

Love Nina v1

Weer zo'n parody op een bekende manga reeks (Love Hina voor degeen die het nog niet door hadden). kekket ontmoet in zo'n heel jonge jaren een meisje op een speeltuin waar hij gevoelens voor heeft en het gevoel heeft dat zij de ware is voor hem. Ze moet hem dan verlaten maar ze vertrekt niet vooraleer een vloek over hem uit te spreken 'je zult de ware voor me zijn als je maagd kunt blijven tot je me weer ontmoet maar het zal niet makkelijk zijn want de vloek die ik over je spreek zal er ook voor zorgen dat alle meisjes op je verliefd worden'.

Vrij slecht eigenlijk en het is meer een hentai manga geworden dan ecchi;..Ach ja staat wel mooi tussen mijn Dragonfall, Naruzozo en Two piece..
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

Locked