Ovenvers 2008

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2008

Post by Wimpuls »

Genshiken 5

De bende maakt een doujinshi! Geen wereldschokkende feiten, gewoon zeer fijne lectuur.

Kekkaishi 14

Ahzo, de man met de spijkers is er meteen vandoor. Ik was achteraf niet echt overtuigd van zijn passage. Wat nu op til staat lijkt me dan weer wel interessant. Een stoute zwarte doos!

Eyeshield 21 - 18

Hmm, is em nu den echte of niet. Sena's 'coming out' is schitterend, vooral omdat hij meteen klop krijgt van de Spiders. Tja, nog steeds subliem.

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Post by Marv »

Hikari no Machi/ Le quartier de la lumiére:
Eerst even zeggen dat ik Asano's tekenstijl absoluut adoreer. Zeer mooie personages (al lijken meisjes vaak op elkaar) en gedetailleerde omgevingen met een imo gebalanceerd gevoel voor kadrering. Het verhaal doet qua structuur denken aan Magnolia en volgt verschillende personages in een bepaalde wijk, hikari no machi dus. Nu, op het ietwat vreemde begin en einde na is het redelijk normaal verteld met als uitschieters het verhaal van Tasuku, l'accompagnateur, en het verhaal van de 2vaders en hun dochter. Het breekt geen potten ofzo maar tis wel zeer degelijke lectuur en je snapt dat Asano nog iets meer wil vertellen over de Japanse maatschappij . Wil nu wel graag aan Solanin beginnen en Subarashii Sekai.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2008

Post by barbapapa »

solanin is een aanrader, What a Wonderful World minder.
Nijigahara Holograph daarentegen is dan weer zijn compleet geschift meesterwerk.

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Ovenvers 2008

Post by Marv »

Nijigahara Holograph is te vinden int engels of frans? Heb er nog niet van gehoord eerlijk gezegd.

Klinkt wel veelbelovend. Een referentie naar Donnie Darko maakt me nu wel heel nieuwsgierig samen met die insane omschrijving:
Suzuki is a troubled boy. He's lived with uncaring foster parents for most of his life, alienated from the other kids at his school, owner of a cynical, unhappy mentality. Komatsuzaki is a violent, unpredictable bully whose head trauma causes him to act in mysterious, inexplicable ways. Arakawa is a no-nonsense, normal girl who pines after Komatsuzaki but can never have him. A teacher with just one working eye. A mother who committed suicide. A daughter in an endless coma. Attempted rapes, murders, extortion, sexual deviance, and a freakish explosion in the butterfly population. All of these elements are whirled together in a story spanning 10 years, a tale of blackness, pain and apocalypse. And maybe just a bit of hope and redemption. It's a spiritual cross between the misanthropic suburban malevolence of Kyoko Okazaki's Rivers Edge and the eerie mysticality of Donnie Darko.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2008

Post by barbapapa »

Marv wrote:Nijigahara Holograph is te vinden int engels of frans? Heb er nog niet van gehoord eerlijk gezegd.

Klinkt wel veelbelovend. Een referentie naar Donnie Darko maakt me nu wel heel nieuwsgierig samen met die insane omschrijving:
Suzuki is a troubled boy. He's lived with uncaring foster parents for most of his life, alienated from the other kids at his school, owner of a cynical, unhappy mentality. Komatsuzaki is a violent, unpredictable bully whose head trauma causes him to act in mysterious, inexplicable ways. Arakawa is a no-nonsense, normal girl who pines after Komatsuzaki but can never have him. A teacher with just one working eye. A mother who committed suicide. A daughter in an endless coma. Attempted rapes, murders, extortion, sexual deviance, and a freakish explosion in the butterfly population. All of these elements are whirled together in a story spanning 10 years, a tale of blackness, pain and apocalypse. And maybe just a bit of hope and redemption. It's a spiritual cross between the misanthropic suburban malevolence of Kyoko Okazaki's Rivers Edge and the eerie mysticality of Donnie Darko.
Die omschrijving komt van onze vertaler bij Mangascreener; in't Engels dus enkel op scans. Maar ik geloof dat Panini/Generation hem in't Frans ging uitgeven (of mss is dit zelf al gebeurt).

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

Psychic Academy 10
Dit blijft een erg aangenaam reeksje. Het einde nadert en dat is er echt wel aan te merken.

Full Ahead Coco 8
Een klassieke shonen die na 8 volumes nog altijd even sterk voor de dag blijft komen. Nog geen spoor van repetiviteit aan de horizon.

Eagle 10
Eindelijk kunnen we het vervolg lezen bij Sakka van deze reeks die door J'ai Lu werd stopgezet. Volgens m'n mangaboer wordt het succes van deze reeks alleen maar groter en dat is logisch met de huidige actualiteit rond de presidentsverkiezingen in Amerika. Een absolute topper die je niet mag missen.

Survivant 9
Nog één bunko volume te gaan en we komen aan het einde van deze survival reeks. En dat einde komt net op tijd want soms is de frisheid van de eerste volumes wat weg. Ook al blijft dit een sterke reeks.

H2 - 11
Typisch Adachi volume waar de aandacht wel enorm sterk gefocust is op het baseball. En dat is één van de redenen waarom ik H2 toch net iets onder andere Adachi reeksen plaats.

Suikoden III - 11
Episch laatste volume van deze reeks waar ik nu reeds enkele volumes de draad volledig kwijt was. Beter in één ruk alle volumes na elkaar lezen is m'n advies.
motivatiedip. help!

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Re: Ovenvers 2008

Post by super_gohan »

Hikaru No Go 9:

De kwalificatie voor het pro-examen staat centraal in dit volume. Ik was even vergeten hoe heerlijk deze manga is. Het verhaal en de personages zitten helemaal goed (er zit beduidend meer psychologie in de personages van deze reeks dan bij andere shonenreeksen) en de art is al helemaal geweldig (die stadsachtergronden zijn zo gedetailleerd, de personages zijn aantrekkelijk en de pagina-indeling zit ook helemaal goed), het is erg interessant om te zien hoe Obata een simpel iets als een pion neerleggen zo dynamisch kan tekenen.
Het was ook fijn dat Nasé meer aandacht kreeg in dit volume, coole mangachick! En Fuku is ook leuk, altijd goed gezind! En Waya is ook een erg sympathiek personage.
Sterk, zeer sterk!
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Ovenvers 2008

Post by Ginrai »

liar game v1-v2
zeer overtuigende seinen-reeks die eerder zich op content right dan op zijn art.ben wel zeer benieuwd naar hoe de rest van het verhaal gaat vorderen en of ik iet zal doorgaan met de J-drama of niet aangezien ik al een groot stuk verder zit met de manga!zeker iets voor de kaiji-fans barba&wimpuls

D.N angel v4
de reeks blijft wel amusant alleen het hele chapter indelinng begit me te irriteren met de regelmatige switch van het hoofdverhaal e de chapters die zich er tussen af in spelen

inuyasha v1&2
so much better than expected!de reeks leest enorm goed weg(mss iets té goed weg aangezien ik er binnen 25 min per volume mee klaar was!) en de humor kan ik wel op zijn tijd apriciéren en de verwerking van J-mythologie is altijd een pluspunt.

vagabond v21
O_O de eerste volume van de "kyoto arc" en ik moet zeggen dat dit wel vreselijk ownt en dan nog een zeer sterke cliffhanger op het einde die me echt rille van sesatie 8) .

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

Daigo 1
Na het vele positieve dat ik van deze reeks hoorde hier op de Heuvel heb ik me de eerste drie volumes aangeschaft. Maar na het eerste ben ik al overtuigd dat dit een topper is. Erg sterk. Deed me wat denken aan de mangaka van Say hello to blackjack en Umizaru.

Kurohimé 10
Einde van Book 2 en ik vrees dat Book 3 niet meer aan mij besteed is. Mocht deze reeks niet bij Tonkam (en hun lage prijzen) verschenen zijn zou ik al een tijdje gestopt zijn met het kopen ervan en nu is het ook met die lage prijs wel voldoende geweest. Niet slecht hoor, maar het boeit me niet (meer).

Beck 23
De Mongolen breken door in Engeland maar dit is weer een van die volumes die toch wat minder zijn, vind ik. Wel leuk is het plectrum dat je (gratis) bij dit volume krijgt. Alhoewel... hoe lang eer ik dit kwijt raak? ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Ovenvers 2008

Post by Marv »

Plectrum? Nice. 8) Mocht in Leuven zitten, kon ik ze halen. Ik had ze vanavond effectief op het optreden kunnen gebruiken. :)

Inuyasha ga ik ook eens beginnen te lezen. Heb de eerste 15 volumes ten slotte al 2 jaar in mijn bezit. Maar tis er gewoon nooit van gekomen.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

Amour en cours 5
Minder sexuele perversiteiten in dit volume en dat komt de kwaliteit ten goede.

Daigo 2
Sterk! En zo menselijk. Snel meer bestellen ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2008

Post by Wimpuls »

Fullmetal Alchemist 17

Den Hohenheim zijn plannen zijn wel heel ambitieus. Weer een straf volume.

Zetman 8

Jin mag eindelijk zijn eigen plan trekken en hij zit meteen in de rats : ga ik voor die met de blokskes of voor mijn childhood friend? Kouga maakt zich dan weer zorgen over zijn kostuum. Ondanks deze belachelijke omschrijving : een stoer volume.

One Piece 43

Fightin' 'round the world continues. Chopper gaat nog effe berserk, Pipo doet zijn meest stoere daad tot nog toe,.. Ook de andere crewleden slaan zo hun slag. Alles staat nu in stelling voor Luffy vs. Luipaardkerel met Duif.

Bokurano 1

Een echt Evangelion-sfeertje. Als van van Evangelion ben ik dus zeer tevreden. Wat maakt het voor mij goed? Getormenteerde personages, een compleet gebrek aan informatie en een grote, plompe robot.

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2008

Post by Wimpuls »

SD Kyo 38

Gedaan! Moraal : live your life. Bij een globale wc-papierschaarste toch wel de eerste manga die ik zal opofferen.

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Ovenvers 2008

Post by Marv »

Ik heb de eerste 3 volumes ervan maar die laatste opmerking zet me niet aan tot de rest aan te schaffen. :D
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1441
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Ovenvers 2008

Post by Ash Ketchum »

Samurai Deeper Kyo wordt nooit echt goed. Het is ook nooit echt, echt slecht. Het is gewoon heel middelmatig.

Majin Tantei Nougami Neuro 1

Het is geen echte detectivemanga, maar de freaky daders zijn best interessant als ze flippen XD

Locked